PracaGrupypl.praca.dyskusje › O Adamie i nie tylko

  • 161. Data: 2002-12-15 15:40:29
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 13 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Wszystkie - to się nazywa ubezpieczenie sp[ołeczne. Kosztuje niemal
    > 50% dochodu każdego człowieka.

    Przypominam, ze to wlasnie ty opowiadales sie za zlikwidowaniem takowego.
    Wiec teraz prosze cie odpowiedz jakby to wygladalo, gdyby takiego
    ubezpieczenia nie bylo.

    > Oczywiście - przecież płacili składkę na ubezpieczenie, więc
    > zapłacili za to, żeby zarówno oni, jak i ja miał opiekę medyczną.
    > Tak samo jak ja teraz płacę.

    Jak wyzej.

    > Jak to skąd? Należy wszystkim, którzy deklarują, że 'się należy'
    > zabrać wszystko co mają i dać biednym. Bo 'się należy'.

    Dzieki za merytoryczna odpowiedz. Mialem raczej na mysli czy uwazasz, ze
    jesli kogos na ubezpieczenie nie stac, to mu sie opieka medyczna nie
    nalezy? A i dalej podtrzymuje to samo pytanie, co z twoim ubezpieczeniem?
    Jestes pewien, ze wystarczy w razie kalectwa?

    Pozdr. Shrek.

  • 162. Data: 2002-12-15 18:40:51
    Od: Slawek <s...@p...onet.pl>

    >Jak widzę, nie rozróżnia Pan nabycia od zakupu. Nabyć można przez spadek
    >jak i przez grabież.

    Rozrozniam, chcialem tylko Panu pokazac, ze to nie jest tak ze kiedys zostaly
    sprawiedliwie podzielone zasoby
    naturalne, a teraz to juz mozna tylko je zakupic.

    >Nie podważam żadnego prawa. Ludzie Ci nie mają prawa własności. Prawo,
    >to coś, co jest nabyte, nie wrodzone.

    A kto dal prawo dysponowania zasobami naturalnymi, ludziom ktorzy nie zakupili dobr
    naturalnych. I potomkowie nadal
    uzywaja tych dobr naturalnych w naszych czasach.

    > Prawo to coś, co się daje.
    Kto to prawo daje.

    >Źle, bardzo żle. Bo widzi Pan, ja jednak wolę, kiedy państwo rządzone
    >jest przez ludzi mądrych. A demokracja oznacza, że jest rządzone przez
    >głupich.

    Rowniez chcialbym aby Pansto bylo rzadzone bylo przez ludzi madrych.
    Ale kto ma okreslic kto lepiej sprawuje wladze.
    Jest wielu ludzi ktorzy maja inne zdanie na ten temat.
    I w koncu, czy zna Pan lepszy sposob wylaniania wladzy niz demokracja.
    Zdaje sobie sprawe ze demokracja nie jest najlepszym ustrojem, ale jeszcze, poki co
    nie wymyslono.

    >W demokracji nie ma czegoś takiego jak sprawiedliwość. jest
    >sprawiedliwość społeczna.

    Zgadza sie. Rozumiem ze odrzuca Pan okreslenie sprawiedliowosc przez autorytety
    jakiejkolwiek religii.
    w takim razie, kto ma decydowac co jest sprawiedliwe.
    To jest ten bol, ze ludzie czesto pojmuja inaczej sprawiedliwosc.
    Dlatego mimo swiadomosci niedoskonalosci demokracji, decydujemy sie na nia.
    Inaczej bez przemocy nie uzyska Pan nigdy decyzji.

    >Wyrazy współczucia dla nich.
    Ich nie interesuje Panski stan emocjonalny.

    >Definicja określa, że specyficzny rodzaj polityka może być demagogiem.
    Zgadza sie, polityk ktory spelnia okreslone w warunki z definicji "demagog" jest
    demagogiem.

    >Cóż, ja jednak wolę definicję u Kopalińskiego, który nie zawęża
    >demagogów do rodzaju polityków.

    To prosze podac definicje ze swojego zrodla. I prosze pokazac, w ktorym momencie ta
    definicje spelniam.

    >Już ją zrobiłem. W odróżnieniu od Pana.

    Na razie to nie uzasadnil Pan dlaczego mam byc demagogiem. Przylepil Pan mi brzydka
    etykietke i jest Pan zadowolony
    z siebie.
    Chyba ze wypowiadanie wlasnego zdania odmiennego od Panskiego juz czyni mnie
    demagogiem, to by bylo ciekawe.

    Pozdrawiam Roman

  • 163. Data: 2002-12-15 18:41:43
    Od: Slawek <s...@p...onet.pl>

    >Proszę je przeprowadzić i przedstawić wyniki zatem.

    Dyskusja doswaidczenia w podwatku nizej.

    Pozdrawiam Roman

  • 164. Data: 2002-12-15 18:42:23
    Od: Slawek <s...@p...onet.pl>

    >Jeżeli by Pan zastosował jeszcze lepszy spektrometr, to zauważyłby Pan
    >masę innych kolorów.

    W przypadku nieidealnosci dzial elektronowych (w wiekszosci sa nieidealne ) ma Pan
    racje.

    >I najśmieszniejsze, że nie zmienia to wcale faktu, że obszar dalej
    >pozostaje żółty dla widza.

    Natura badanej rzeczy nie zalezy od obserwatora. Badana rzecz obiektywnie ma
    okreslone atrybuty. I jakie wartosci maja te atrybuty nie decyduje obserwator.
    Jezeli znajdzie sie czlowiek nie potrafiacy odrozniac kolorow ( daltonista) i okresli
    ten obszar jako czerwony, to dla niego wlasnie bedzie taki kolor.
    W przypadku gdy dwaj obserwatorzy maja inne odczucia, zachodzi sprzecznosc, w takim
    przypadku:
    a) obaj sa w bledzie,
    b) pierwszy z nich jest w bledzie,
    c)drugi z nich jest w bledzie.

    >Wniosek - niektórzy tak się starają udowodnić swoje racje, że zapominają
    >co właściwie badają.

    Czyzby, juz zapomnial Pan, co Pan badal.

    Pozdrawiam Roman

  • 165. Data: 2002-12-15 18:44:38
    Od: Slawek <s...@p...onet.pl>

    >Doświadczenie mnie nie oszukało.

    Oszukalo Pana.

    >Nakazałem wypełnienie obszaru mieszanką tych dwóch kolorów, i takie
    >uzyskałem.

    Sam sobie Pan odpowiedzial. Zatem sa dwa kolory, a jako obserwator zarejestrowal
    Pan tylko jeden, bedacy wynikiem sumy tych dwoch.

    >Jest to wyłącznie efekt sposobu uzyskiwania barw na ekranie. Ale uzyskana
    >barwa to "żółty" i tyle.

    "zolty" i zolty to nie to samo.

    >Gdyby wymyślić urządzenie, które będzie tworzyć obraz w inny sposób, tak aby
    >barwę żółtą uzyskać z połączenia np. czarnego z niebieskim, to "obiektywne"
    >wg Pana badanie, okazałoby się błędne?

    Jezeli wymyslil by Pan takie urzadzenie, ktore wytwarzajac w ten sposob kolor u
    czlowieka wytwarzala by wrazenie widzenia koloru zoltego, to badanie okazaloby
    sie bledne.

    Badana rzecz ma obiektywne wlasciwosci. To nie obserwator decyduje o tym jaka
    jest ta rzecz.

    Pozdrawiam Roman

  • 166. Data: 2002-12-15 20:09:13
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:
    > Przypominam, ze to wlasnie ty opowiadales sie za zlikwidowaniem takowego.
    > Wiec teraz prosze cie odpowiedz jakby to wygladalo, gdyby takiego
    > ubezpieczenia nie bylo.

    Byłoby kilkukrotnie tańsze i bardziej skuteczne ubezpieczenie prywatne.

    > Jak wyzej.

    Płaciliby prywatną. Mielibny więcej za mniej pieniędzy.

> [...]
    > nalezy? A i dalej podtrzymuje to samo pytanie, co z twoim ubezpieczeniem?
    > Jestes pewien, ze wystarczy w razie kalectwa?

    Jestem pewien, że jeżeli ktoś nie chce się ubezpieczyć, to mu się nie
    należy.

    --
    ___________ (R)

  • 167. Data: 2002-12-15 20:11:25
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Slawek <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A kto dal prawo dysponowania zasobami naturalnymi, ludziom ktorzy nie zakupili dobr
    naturalnych. I potomkowie nadal
    > uzywaja tych dobr naturalnych w naszych czasach.

    Nabyli przez zasiedzenie.

    > Kto to prawo daje.
    Ten, kto prawo dane juz posiada.

    > I w koncu, czy zna Pan lepszy sposob wylaniania wladzy niz demokracja.

    Tak, demokracjaIQ - mnożenie każdego glosu przez iloraz inteligencji
    głosującego.

    > Zdaje sobie sprawe ze demokracja nie jest najlepszym ustrojem, ale jeszcze, poki co
    nie wymyslono.
    Właśnie wymysliłem.

    --
    ___________ (R)

  • 168. Data: 2002-12-15 20:14:09
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Slawek <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Natura badanej rzeczy nie zalezy od obserwatora. Badana rzecz obiektywnie ma

    Ależ zalkeży. W tym wypadku badamu kolor obiektu. Prosze zauważyć, że
    słowo 'kolor' oznacza nic innego niz 'jak postrzega dany obiekt
    czlowiek'.

    > Czyzby, juz zapomnial Pan, co Pan badal.

    Nie, To pan zapomniał co to jest kolor.

    --
    ___________ (R)

  • 169. Data: 2002-12-15 21:03:58
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 15 gru 2002, Adam Płaszczyca <_...@i...pl> zapodal(a):

    > Byłoby kilkukrotnie tańsze i bardziej skuteczne ubezpieczenie
    > prywatne.

    A co z tymi ktorych na nie nie stac?

    > Płaciliby prywatną. Mielibny więcej za mniej pieniędzy.

    Prawdopodobnie po jakim czasie zaczeloby to tak funkcjnowac. Ale jeszcze
    raz j.w.

    > Jestem pewien, że jeżeli ktoś nie chce się ubezpieczyć, to mu się nie
    > należy.

    Specjalnie nie przytne swojego cytatu. Przeczytaj jeszcze raz i powiedz
    gdzie ja tam napisalem, ze nie chcieli. Ja sie przeciez wyraznie zapytalem
    o takich, ktorych nie stac. Udziel mi wyrazniej odpowiedzi. Co zrobic z
    kims kto ciezko zachoruje, a nie byl ubezpieczony bo np nie mial pracy?
    Leczyc, zostawic i czekac az umrze czy dobic? Zrozum, ze to co mowisz
    pociaga wlasnie taki konsekwencje.

    Pozdr. Shrek.

  • 170. Data: 2002-12-15 22:22:28
    Od: Roman <r...@o...pl>

    >Tak, demokracjaIQ - mnożenie każdego glosu przez iloraz inteligencji
    >głosującego.

    Ciekawe, troche nawet mi sie podoba. Ale, "pachnie" to faszyzmem, niestety. Skutkiem
    takiej demokracji byloby
    wprowadzenie klasy nadludzi i podludzi.

    Pozdrawiam Roman