PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: 3 Dec 2002 12:22:44 +0100

    > Wszystko ma swoje granice i to że jedni maja a inni nie to jest wyłacznie
    > ich zasługa. Ja tylko próbuje udowodnić że da się!

    Ale to kazdy wie, ze sie da. Tylko pojawia sie pytanie o koszt.
    Ostatnimi czasy znalazlem ciekawe ogloszenie na grupie pracy oferowanej.

    Mistrz informatyki + praca w nadgodzinach + 1300 brutto + brak negocjacji
    pensji + Warszawa

    Podliczy koszty:

    wynajecie mieszkania: 1000 zlotych
    oplacenie rachunkow: 300 zlotych
    jedzenie: 200 zlotych
    ciuchy: 100 zlotych

    razem: 1600 zlotych
    netto z 1300 to jest jakies 800, czyli dokladnie polowa tego co potrzeba.

    I tutaj jest, za przeproszeniem, pies pogrzebany.

    > Bynajmniej nie narzekaniem i spazmowaniem bo to ich tylko utwierdza w
    > przekonaniu że maja do czynienia z nieudacznikami! A czy ludzie bez pracy są
    > nieudacznikami? Nie!

    Generalizacja, ale przyjmijmy, ze jest wielu takich, ktorze chetnie, za godziwa
    place, poszliby do pracy

    > Ale znam takich którzy są bez pracy bo maja taki styl
    > zycia i wola jak im wszyscy współczują i dają jałmuznę i na takich się
    > wściekam, bo ich dzieci będa takie same.

    Takich nie biore pod rozwazania.
    To jest inna kateoria ludzi i pominmy ich milczeniem.

    > A co do sympatii to każdy ma prawo wyrazic swoje poglądy niekoniecznie
    > zgodne z duchem zażenowania i współczujacym tonem.

    Oczywiscie. I tutaj masz racje. Nic tak nie pomaga jak _konstruktywna_ krytyka.
    Ale niestety ostatnimi czasy pojawiaja sie tezy, ktorym niestety nie moge
    przytaknac.
    Ostatnio modne sie stalo stwierdzenie "Polacy nie sa narodem mobilnym. Nie
    potrafia podrozowac za praca". A ja uwazam, ze jest inaczej. "Polacy chetnie by
    byli narodem mobilnym, gdyby tam, gdzie pojada byla praca".

    Michal