PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
  • Data: 2002-12-04 01:29:56
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@p...onet.pl wrote:
    > Ostatnimi czasy znalazlem ciekawe ogloszenie na grupie pracy oferowanej.

    > Mistrz informatyki + praca w nadgodzinach + 1300 brutto + brak negocjacji
    > pensji + Warszawa

    Olać takie. Szukają frajera, albo studenciaka na chałturę.

    > wynajecie mieszkania: 1000 zlotych
    > oplacenie rachunkow: 300 zlotych
    > jedzenie: 200 zlotych
    > ciuchy: 100 zlotych

    > razem: 1600 zlotych
    > netto z 1300 to jest jakies 800, czyli dokladnie polowa tego co potrzeba.

    No można zejsć - zamiast mieszkania pokój, albo wynajęcie razem ze
    znajomymi (bardzo często praktykowane) - i masz wtedy 250 zeta, czyli
    750 do przodu. To znaczy, że jedynie 50 brakuje.

    > I tutaj jest, za przeproszeniem, pies pogrzebany.

    Pies? Jaka rasa? ;))))

    > Generalizacja, ale przyjmijmy, ze jest wielu takich, ktorze chetnie, za godziwa
    > place, poszliby do pracy

    Kłopot w tym, że z punktu widzenia pracodwacy zawsze są tacy, którzy tą
    samą pracę wykonają za mniej godziwą płacę.

    > Ostatnio modne sie stalo stwierdzenie "Polacy nie sa narodem mobilnym. Nie
    > potrafia podrozowac za praca". A ja uwazam, ze jest inaczej. "Polacy chetnie by
    > byli narodem mobilnym, gdyby tam, gdzie pojada byla praca".

    Oj, nie zgodzę się. Kiedy moja dziweczyna była importowana do Warszawy,
    to jej koleżanki mówiły 'zobaczysz, to nie jest tak różowo'. Kiedy po
    miesiącu miała pierwszą pracę, po trzech już obecną, zarabiając więcej
    niż jej rodzice razem wzięci (od razu wyjaśnie - skończone liceum i
    tyle. PLus chęć do pracy i inteligencja), to było och, ach, jak Ty masz
    dobrze.
    Ale na propozycję - powtórzcie to, co ja zrobiłam. Przecieżmogę wam
    pomóc, zawsze możecie pomieszkać u nas przez jakiś czas, zmieścimy się
    jakoś odpowiedzi były 'eeee, nieee, nie uda się, co niby ja mog robić po
    moich studiach, nikt mnie nei przyjmie'.

    To właśnie jest 'mobilność;.

    Nie tak dawno moja firma szukała recepcjonistki. Zrobiłem mały
    eksperyment - kiedy tylko słyszałem, że ktoś rozmawia o pracy
    przepraszałem, pytałem o rodzaj pracy i jeżeli tylko nie było
    przeciwwskazań dawałem wizytówkę prosząc o kontakt, nie określając co to
    za praca ('coś by się dla pani znalazło, prosz zadzwonić').

    Rozdałem kilkanaście wizytówek. NIKT NIE ZADZWONIŁ.

    Więc wybaczcie, ale w Polsce bezrobotnym, to się jest na własne
    życzenie.

    P.S. A na recepcji siedzi znajoma jednego z pracowników. Skoro nikt inny
    nie chciał. Tak tak, układy i znajomości...
    --