PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieodebrane wynagrodzenie

  • 1. Data: 2003-10-23 09:29:40
    Temat: Nieodebrane wynagrodzenie
    Od: "Leszek" <l...@p...pl>

    Dzień dobry,
    czy ktoś otarł się może o przepisy mówiące o tym, co zrobić z wynagrodzeniem
    pracownika, po które się nie zgłasza? Wysłać przekazem? Jakieś terminy?
    Gdzie są jakieś regulacje?

    Leszek
    l...@p...pl

  • 2. Data: 2003-10-23 10:56:18
    Temat: Re: Nieodebrane wynagrodzenie
    Od: "M.T." <s...@o...pl>

    "Leszek" <l...@p...pl> wrote in message news:bn86pi$n1v$1@news.onet.pl...
> [...]
    wynagrodzeniem
    > pracownika, po które się nie zgłasza? Wysłać przekazem? Jakieś terminy?

    IMHO z wlasnej nieprzymuszonej woli mozesz wyslac do pracownika
    zawiadomienie, ze ma do odebrania wynagrodzenie (najlepiej poleconym, zebys
    mial w razie nieprzyjemnosci atut, ze zawiadomiles), jezeli delikwent sie
    nie zglosi, ciesz sie :)
    pozdr M.T.

  • 3. Data: 2003-10-24 06:33:33
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wynagrodzeniem
    > pracownika, po które się nie zgłasza? Wysłać przekazem? Jakieś terminy?

    W kp art. 84 zapisany jest bezwzględny zakaz zrzeczenia się pracownika prawa
    do wynagrodzenia lub przeniesienia na inną osobę. Wypadałoby mu to wtrynić
    choćby przemocą..

    W praktyce wysyła się przekazem na adres pracownika (koszt przekazu
    potrącony z tego wynagrodzenia). Odcinek przekazu załącza sie do listy płac.
    Po terminie wypłaty, jeśli sie nie zgłosił czeka się jescze kilka dni (może
    zabył), a potem na pocztę...
    Jeszcze się nie zdarzyło żeby pieniądz wrócił. A pracodawca ma porządek w
    papierach.

    m.st.

  • 4. Data: 2003-10-24 12:42:33
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabył), a potem na pocztę...
    > Jeszcze się nie zdarzyło żeby pieniądz wrócił. A pracodawca ma porządek w

    prawo sobie, a życie sobie...naruszyłaś co najmniej 3 przepisy.

    Paweł

  • 5. Data: 2003-10-27 11:29:40
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > prawo sobie, a życie sobie...naruszyłaś co najmniej 3 przepisy.

    Z tego co powiedział pan policjant to jeden. I obdarował mnie 6 punktami i
    kwitem na 200 zł... Ale to dawno było...

    m.st.

  • 6. Data: 2003-10-27 13:30:53
    Od: w...@p...onet.pl

    > Z tego co powiedział pan policjant to jeden. I obdarował mnie 6 punktami i
    > kwitem na 200 zł... Ale to dawno było...

    Bo Pan Policjant nie znał dwóch aneksów i pięciu protokołów dodatkowych, a ja
    znam. Dawno nie było punktów... Kwity też pojawiły się jesienią 2004r. albo i
    nie...A może to wszystko to dopiero będzie.

    Paweł