PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kapitał początkowy a oryginały dokumentów

  • 1. Data: 2003-10-23 06:55:25
    Temat: Kapitał początkowy a oryginały dokumentów
    Od: "M" <m...@W...onet.pl>

    Może to trochę nie o pracy, ale zbulwersowało mnie. Mm oddać niby do ZUSu
    oryginały wszystkich świadectw pracy, oryginał odpisu z dyplomu itp. i z tego
    co się dowiedziałem to wszystko wsiąknie mi na około 1 rok, a potem (jak nie
    zgubią) oddadzą, a cholera ich wie, może i nie oddadza, kto to wie co to może
    dziać się za rok?
    Od czasu jak pewna znana instytucja u której pracowałem zbrała mi jeden odpis z
    dyplomu, a potem zmienił się właściiel, kadry, reorganizacja, a centrala jest
    350 km ode mnie i do dziś po kilku latach nie mogę go odzyskać, jestem uczulony
    na dawanie komukolwiek jakiegokolwiek oryginału dokumentu, który jest moją
    własnością. A tym bardziej takiej instytucji jak ZUS.
    Czy oni nie znają czegoś takiego jak potwierdzeie za zgodność?
    Jak wy rozwiązaliście tę sprawę i jak rozwiązujecie kwestię przekazywania
    dokumentów pracodawcy. Ja obecnie daję kadrom tylko kopie.

  • 2. Data: 2003-10-23 07:14:22
    Temat: Re: Kapitał początkowy a oryginały dokumentów
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "M" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > zgubią) oddadzą, a cholera ich wie, może i nie oddadza, kto to wie co to
    Mi zwrocili po 7 miesiacach. Moze mialam szczescie? :)

    > Czy oni nie znają czegoś takiego jak potwierdzeie za zgodność?
    > Jak wy rozwiązaliście tę sprawę i jak rozwiązujecie kwestię przekazywania
    > dokumentów pracodawcy. Ja obecnie daję kadrom tylko kopie.

    Jesli jestes gdzies zatrudniony, to z kopiami dyplomow nie ma problemu.
    Wystarczy ze firma napisze ci na kopii 'za zgodnosc z oryginalem' i
    wystarczy.
    Jesli idzie o swiadectwa pracy to jesli nie chcesz dawac oryginalow to sa 2
    wyjscia:
    1. zrobic odpis notarialny - dosc kosztowne, zwlaszcza jesli ktos ma kilka
    tych swiadectw,
    2. wyslac pisma do centrali ZUSu z prosba o zaswiadczenie ze w tym i w tym
    czasie byles zatrudniony w tym i tym zakladzie pracy. Takie zaswiadczenie
    jest traktowane na rowni ze swiadectwem pracy. Ma jedna wade - trzeba na nie
    czekac ok. miesiaca a czasu jak wiadomo niewiele.
    Zus kopie moze Ci zakwestionowac, zalezy od 'pani w okienku' w Zusie, ktora
    akurat bedzie obrabiala twoja teczuszke.

    m.

  • 3. Data: 2003-10-23 07:29:28
    Od: "m...@t...pl" <m...@t...pl>

    Dnia 2003-10-23 08:55, Użytkownik M napisał:

    > Czy oni nie znają czegoś takiego jak potwierdzeie za zgodność?
    > Jak wy rozwiązaliście tę sprawę i jak rozwiązujecie kwestię przekazywania
    > dokumentów pracodawcy. Ja obecnie daję kadrom tylko kopie.

    Ja składałem dokumenty w zusie osobiscie i mialem notarialnie
    potwierdzone świadectwa pracy a gość z zusu, który ode mnie te kwity
    przyjmował powiedział, że nie potrzebnie bo jakbym mu przyniósł
    oryginały to on by sobie je na miejscu skserował i sam sobie potwierdzil.
    Wniosek 1 - zadzwon do zusu i dowiedz sie jak to w twoim oddziale jest
    Wniosek 2 - jezeli nie oddadza ci świadectw od reki to lepiej zaplacic
    notariuszowi za potwierdzenie bo w zusie maja taki burdel jak siostry z
    Archeo i jest duza szansa ze ci to tam wetnie na wieki...

    --
    Pozdrawiam,
    mckwacz(na)tlen.pl

  • 4. Data: 2003-10-23 20:59:15
    Od: "Mario" <m...@g...tam>

    <m...@t...pl> wrote in message news:bn802o$6qk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przyjmował powiedział, że nie potrzebnie bo jakbym mu przyniósł
    > oryginały to on by sobie je na miejscu skserował i sam sobie potwierdzil.

    Ja tak zrobilem, przynioslem oryginal i kopie a gosc w ZUSier sobie sam
    potwierdzil zgodnosc, postawil pieczatke i papiery mam w domu.
    Potwierdzenie notarialne w Warszawie kosztuje 5-7 zl strona wiec jak ktos
    czesto pracy nie zmienial to tez sie nie wykosztuje.

    Pozdrawiam

    Mario

  • 5. Data: 2003-10-23 21:37:33
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 23 Oct 2003 08:55:25 +0200, "M" <m...@W...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >zgubią) oddadzą, a cholera ich wie, może i nie oddadza, kto to wie co to może

    A kogo obejmuje ta akcja?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 6. Data: 2003-10-24 07:18:31
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A kogo obejmuje ta akcja?

    Tych co do 31.12.1998 przepracowali przynajmniej 6 miesięcy i 1 dzień.

    m.st.

  • 7. Data: 2003-10-24 18:17:22
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2003 09:18:31 +0200, "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>
    wklepał(-a):

    >Tych co do 31.12.1998 przepracowali przynajmniej 6 miesięcy i 1 dzień.

    Na umowę o pracę mam rozumieć?

    Karate Klub NATAN http://www.karate.iq.pl/

  • 8. Data: 2003-10-24 21:51:28
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Tych co do 31.12.1998 przepracowali przynajmniej 6 miesięcy i 1 dzień.

    korzystajac z okazji i uprzejmosci Wiedzacych osmiele sie zadac pytanie:
    w okresie przed 12.98 w czasie studiow (zaocznych) w roznych momentach:
    pracowalem, bylem na bezrobociu platnym oraz bez pracy, a poza ewidencja
    bezrobotnych.

    Tak sie szczesliwie stalo, ze pracowalem wylacznie w malych firmach, wiec
    wystarczy mi ich NKP, ale - co z okresami bez pracy (z bezrobociem i bez)?
    Jakie dokumenty musze zdobyc?

    pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2003-10-27 08:07:12
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak sie szczesliwie stalo, ze pracowalem wylacznie w malych firmach, wiec
    > wystarczy mi ich NKP, ale - co z okresami bez pracy (z bezrobociem i bez)?
    > Jakie dokumenty musze zdobyc?

    Jesli bedac bezrobotyn byles zarejestrowany to popros o zaswiadczenie ze
    swojego Urzedu pracy.
    Okresy bez pracy (bez zarejestrowania sie w urzedzie) to luki. Nic na to nie
    poradzisz.

    m.

  • 10. Data: 2003-10-27 11:05:00
    Od: "Monika" <m...@k...ciach.chip.pl>

> [...]
    > wystarczy mi ich NKP, ale - co z okresami bez pracy (z bezrobociem i bez)?

    Okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych jest tzw. okresem nieskładkowym.
    Idź do swojego urzędu pracy i poproś o wydanie zaświadczenia do kapitału
    początkowego. Zaskakująco szybko to załatwiają (śmiem twierdzić po składaniu
    wniosków do róznych firm, ZUSu i właśnie UP).
    Przy wyliczaniu kapitału bierze sie go pod uwagę w wymiarze
    nieprzekraczającycm 1/3 udowodnionych okresów składkowych.

    A okresu bez pracy i zasiłku się nie udowadnia, bo czym i po co.

    pzdr m.st.