PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nadchodzi normalność
    Date: Wed, 18 Feb 2009 23:13:31 +0100
    <gnfiht$6m6$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    W wiadomości news:gnfiht$6m6$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...uk.de.pl> pisze:

    > Czuję, ale one zawsze będą bo są cechą ludzi a nie instytucji.
    A widziałeś kiedyś instytucje bez ludzi?
    Oczywiście masz rację, ja chciałem jedynie wyprostować drobne minięcie w
    rozumieniu omawianego zjawiska.

    > Jeżeli się jasno wyłoży kryteria oceny i się je sprawiedliwie i
    > konsekwentnie stosuje, raczej nie ma się watpliwości gdzie popełniono
    > błąd a gdzie nie uruchomiono myślenia.
    Sądzisz, ze zawsze tak się da? Ja wątpię.
    Zresztą nieuruchomienie myślenia błędem jest IMO zawsze, choć błąd
    niekoniecznie musi być skutkiem bezmyslności.
    To jednak w kontekście tego wątku to juz chyba dzielenie włosa na czworo.

    > Bo albo nie wierzysz albo nie chcesz dostrzec, że w zasadzie wszystko o
    > czym pisze opiera się na jawności i znanych obustronie zasadach. Nikt
    > nie obiecuje że będzie słodko, ale jest to wiadome, tak samo jak
    > wiadomym jest na jakich zasadach będzie prowadzona ocena pracy czy jak
    > budowane i weryfikowane są kryteria przydatności pracownika.
    Powiem tak - dostrzec nie mam jak (bo niby jak), uwierzyć nie potrafię.

    > OK. Może nie minimalnej a podstawowej, wynikającej z umowy. Taka
    > interpretacja została zweryfikowana w sądzie. W świetle wielu nieostrych
    > zapisów umów i regulaminów bardzo czesto wychodzi na to że pracownik ma
    > "robić" ale wcale nie musi "zrobić" co w praktyce przekłada się na to że
    > wystarczy iż będzie przychodził do pracy i za to ma otrzymać
    > wynagrodzenie podstawowe.
    Wcale nie. Przecież można dojść, a przynajmniej próbować dojść powodów, dla
    których nie zrobił.
    Może zawinił sam pracodawca, może przyczyny zewnętrzne/niezależne.
    Przecież umowa czy regulamin nie może być w 5-ciu tomach aby przewidzieć
    prawie wszystko.

    --
    Jotte