PracaGrupypl.praca.dyskusjeNadchodzi normalność › Re: Nadchodzi normalność
  • Data: 2009-02-19 16:04:52
    Temat: Re: Nadchodzi normalność
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pranie mózgów i manipulacja na porządku dziennym.
    >
    > Jurek M.

    Jeden wózek i wspólny interes polega na tym że gdy w firmie jest dobrze,
    pracownikom też jest (powinno być) dobrze. Podobnie ma się sprawa gdy jest
    źle - wszyscy to odczuwają. A że nie jest po równo- c'est la vie, z
    wszystkim tak jest w życiu.
    Identyfikowanie pracownika z firmą zależy od stanowiska. Na najniższym,
    pracownik powinien się identyfikowac ze swym stanowiskiem i swoim zakresem
    obowiązków - nic poza tym. Objawia się to tym że solidnie i zgodnie z
    zakresem wykona swoją pracę. Im wyżej tym bardziej abstrakcyjnych i
    szerszych pojęć dotyczy identyfikacja,a jej głębokość zależy od charakteru i
    woli człowieka. Jeden to sobie ceni, drugi ma w d...ie, ale dla każdego
    miejsce się znajdzie. Nie ma się co dziwić że jednym firma się odwdzięcza
    lepiej niż innym. System w którym każdy miał mieć po równo już mieliśmy, ale
    nie wyszło. Taki system (dokładnie taki, że każdy ma po równo) do dziś
    funkcjonuje na Kubie - kto był i widział, wie o co chodzi. Ja osobiście nie
    chciałbym tego szczęścia doświadczać empirycznie
    Co do wózka, bata i lejców - ktoś firmą kierować musi. Jedni wyznaczają
    kierunki i cele, inni wózek w tym kierunku i do celu pchają. Zazwyczaj
    jednak kierowca jest wart więcej niż napęd ale jeden bez drugiego wózka nie
    doprowadzi do celu. Nie widzę w tym nic dziwnego i niesprawiedliwego. Każdy
    ma wybór kim chciałby w tym mechanizmie być
    --
    Jackare