PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...

  • 131. Data: 2004-07-08 20:01:24
    Temat: Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    PiotrG <p...@s...com.pl> wrote:

    > Caly czas nie moge zrozumiec: jakie to w ogole ma znaczenie?

    Taki, że jeśli ktoś cytuje czyjąś wypowiedź z polskimi literkami, to musi
    mieć zadeklarowane kodowanie?

    > To jest niezaprzeczalna zaleta - przy ilosci postow/maili latajacych w necie
    > kazdy bajt jest na wage zlota.

    Litości. Dzienny ruch we wszystkich grupach pl.* to 20MB...

    > Nie widze wiekszej zasadnosci wymuszania stosowania takiego czy innego
    > kodowania w imie "zasad". Owszem - dalem sie spacyfikowac i
    > "skonfigurowalem"

    Przeczytaj co napisałem wyżej.

    > ostatnio mojego OE - ale tylko dlatego, ze nie mam czasu na przepychanki z
    > totalitarnymi autorytetami.

    Hmmm. Jakby ton wypowiedzi masz trochę inny niż wczoraj.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 132. Data: 2004-07-08 20:11:00
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Nie zrozumiales ironii.
    może. Mimo wszystko staram się odchamić od nie używania pliterek i staram
    się ich używać. Takie mam ja zasady. Mogę?

    > Ale, czy sie to komus podoba, czy nie - internet przestal byc miejscem
    > wykorzystywanym tylko przez informatykow. Rozumiem, ze do sytuacji
    > sprzed wielu lat mozna miec nutke sentymentu - tez milo wspominam czasy,
    > kiedy to wszyscy wiedzieli dlaczego w postach nie uzywa sie w ogole
    > polskich znakow.
    Teraz przyjęło się że można, ale tylko w okreslonych stronach kodowych.
    Jakąś trzeba było wybrać, wybrano iso8859. i już. Dla wygody osób lubioących
    używać pliterek

    > Ale to troche tak, jak z przepisami ruchu drogowego: dawno temu byl
    > przepis mowiacy, ze przed kazdym samochodem ma isc facet z
    > czerwona choragiewka. Teraz tego przepisu nie ma ;-) i czy ktos na tym
    > stracil?
    bo jeździ się jakby szybciej niż chodzi? dlatego wyznaczono oddzielne
    miejsca do chodzenia i jeżdżenia? Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    wymyślić czytnik który będzie olewał znaki narodowe, strony kodowe i po
    prostu przetwarzał tekst jak kazdemu się chce. AI? albo coś innego?

    > Chodzi mi o to ze utrzymywanie zasad za wszelka cene zawsze staje sie w
    > koncu dzialaniem irracjonalnym, nie przynoszacym isotnych korzysci.

    Tak, ale jak chcesz żeby zmienić te zasady to wymyśl właściwe zasady. Takie
    które będą przystawać do rzeczywistości dnia dzisiejszego i jutrzejszego

    > Ale co to obchodzi bezrobotnego, ktory po znajomosci, korzystajac z
    > zaprzyjaznionej kafejki internetowej, raz na jakis czas przglada p.p.o.
    zeby
    > znalezc prace. Zapytaj go, czy to mu przeszkadza - pewnie Cie wysmieje.
    > (bez urazy)
    Przecież zasada dotycząca ppo dotyczy procodawcy (czyli ogłoszeniodawcy) a
    nie poszukującego pracy. Skoro pracodawca uważa, że dzięki ppo znajdzie
    pracownika, to oznacz ni mniej ni więcej jak to że musi umieścić ogłoszenie.
    A żeby umieścić ogłoszenie należy się zapoznać z zasadami

    > Szukasz pracy? Pamietaj, ze mowimy o p.p.o.
    tak, w końcu po to tutaj m. in. jestem

    > Ja tez wole dobre pliterki, ale nie dyskryminuje tresci posta tylko z tego
    > powodu, ze sa jakies krzaczki. I sadze, ze wiekszosc ludzi, szukajacych
    > potrzebnych informacji (tutaj: ofert pracy), bez zmruzenia okiem
    zaakceptuje
    > sporadyczne krzaczki.
    po to jest admin/moderator/policjant żeby przestrzegać porządku. taka jest
    jego rola.

    > Daj spokoj. To tylko zimne wyrachowanie z mojej strony.
    czyli zbastowałeś i przystosowałeś się do zasad
    > Nie dorabiaj teorii do praktyki.
    Raczej myślę o skutku-przyczynie.

    > To, ze przestawilem OE wcale nie oznacza, ze akceptuje kult "poprawnych
    > znakow za wszelka cene".
    Niestety nie ma czytników, które będą w sposób automatyczny przekodowywać na
    jedną słuszną stronę. Niestety. Można by pomyslec, jak to zrobić. Ale to juz
    nie nasza rola, tylko moderatora

    > PiotrG

    gromax

  • 133. Data: 2004-07-08 20:11:13
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > dziekuje.
    > nie czuję się jak plebs, a też co jakiś czas szukam nowego wyzwania. I
    > staram się szanować zasady, nawet jak ich nie pochwalam. A że jestem
    > informatykiem, to rozumiem kolegów po fachu. i tyle.
    Tez jestem zawodowym informatykiem i to od wielu lat. Ale rozumiem po
    prostu "szarych" userow pewnych technologii. Pewnie nie bardzo Cie
    obchodzi, ilo-bitowy procesor steruje funkcjami Twojego magnetowidu.
    A dla czego uwazasz, ze "szarego" usera grupy p.p.o. powinno obchodzic
    jakies tam kodowanie?
    To jest technika - i to wcale nie trywialna. Jesli nie wierzysz, sprobuj
    wytlumaczyc laikowi, dlaczego jak jest zle kodowanie, to moga byc
    krzaczki. Wytlumaczyc tak, zeby rozumial - dlaczego?, a nie tylko widzial.
    I to jest ta roznica: wszyscy doskonale wiedza, dlaczego nie nalezy
    jezdzic za szybko samochodem, bo doskonale rozumieja mozliwe
    konsekwencje i przyczyny takich konsekwencji (np. mozliwosc
    wypadku z powodu poslizgu). Rozumieja dla tego, ze czynnosc jazdy
    samochodem jest z rozmaitych przyczyn "wyczuwalna" dla zwyklych
    ludzi (nawet dziecko zrozumie, ze skoro ono poslizgnelo sie na lodzie,
    to samochod tez moze). Rozumieja tez, ze to po prostu niebezpieczne.
    Natomiast sprawa kodowania jest trudniejsza: nie-informatycy nie maja
    zadnych analogii zyciowych, ktore pozwolily by im "poczuc" powod,
    dla ktorego kodowanie ma byc takie, czy inne.

    A poniewaz p.p.o. jest szczegolnie czesto wykorzystywana przez
    nie-informatykow, i to w bardzo waznym celu, ustawianie tutaj
    niezrozumialych dla nich barier spowoduje zawsze protest.

    I nie tlumacz mi jeszcze raz, dla czego kodowanie itd.
    Na prawde rozumiem.
    Wytlumacz to natomiast gosciowi, ktory nie zobaczyl idealnej dla
    siebie oferty pracy przy zbiorze truskawek. Nie zrozumie i tak.

    Skonczyly sie czasy, gdy komputerem umialo sie poslugiwac kilku
    facetow w bialych fartuchach, a sekwencje bootujace
    wprowadzane byly recznie poprzez naciskanie isostatow
    (vide Odra 1305) ;-)
    Teraz komputer moze miec kazdy.
    A technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie.

    PiotrG

  • 134. Data: 2004-07-08 20:24:12
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Litości. Dzienny ruch we wszystkich grupach pl.* to 20MB...
    Fakt - nie za wiele. Ale mimo to czy nie wolalbys zeby byl o
    kilka-kilkanascie % nizszy?

    > Hmmm. Jakby ton wypowiedzi masz trochę inny niż wczoraj.
    ;-) To nie o Tobie bylo ;-) Naprawde.
    Widzisz - naprawde to rozumiem i zmienilem kodowanie - choc
    nie uzywam pliterek (a raczej staram sie).
    Wczoraj podales mi powod, dla ktorego moj post na p.p.o.
    "nie chcial" przejsc. I miales racje (choc wczesniej myslalem, ze jej nie
    masz).

    Natomiast nadal uwazam, ze dla poszukujacego pracy lepsza jest oferta
    z krzaczkami niz brak oferty. I niezaprzeczalne jest to, ze na tej grupie
    bywa szczegolnie duzo nie-informatykow.
    Moim zdaniem, na p.p.o. nie powinno byc po prostu ograniczen co do
    kodowania.
    Potencjalny efekt? Troche postow bez kodowania albo z Win1250.
    Potencjalne negatywne skutki? Dla _naprawde_ korzystajacych z tej
    grupy - znikome.

    I nie oznacza to, ze jestem za dopuszczeniem Win1250 w calej hierarchii
    pl.* - chodzi _tylko_ o p.p.o. - jeszcze raz podkreslam: ze wzgledu na jej
    szczegolne znaczenie spoleczne.

    Moze, jakby pogadac z TS, zrobilby wyjatek?
    To chyba rozsadny facet, skoro zrobil juz tyle dla pl.*

    PiotrG

  • 135. Data: 2004-07-08 20:28:13
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > A dla czego uwazasz, ze "szarego" usera grupy p.p.o. powinno obchodzic
    > jakies tam kodowanie?

    Mnie nie obchodzi, jakie jest kodowanie. Mnie interesuje jedno: nie chcę
    mieć krzaków na ekranie. Swoja drogą, to ppo może wyedukuje pod tym względem
    parę osób.
    A w ogóle kwestia przestrzegania standardów to poważna sprawa jest.
    Oczywiście, mi korona z głowy nie spadnie, jeśli raz przeczytam posta z
    krzakami. Ale jeśli delikwent nie zostanie pouczony, co robi źle, to będzie
    tak robił dalej. I za jakiś, całkiem niedługi okres, będziemy mieli
    zagwarantowany oczopląs na newsach. O standardy trzeba dbać, bo standard
    więcej ułatwia, niż utrudnia.

    Sigurd

  • 136. Data: 2004-07-08 20:35:46
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

> [...]
    > obchodzi, ilo-bitowy procesor steruje funkcjami Twojego magnetowidu.
    > A dla czego uwazasz, ze "szarego" usera grupy p.p.o. powinno obchodzic
    Oki, nie interesuje mnie co się dzieje w środku, jki jest mechanizm. Ale
    potrafię doczytać że np. kasety firmy X będą pracować dobrze, a firmy Y nie,
    że jak mam benzyniaka to na ropie on nie pojedzie i musze stanać do
    odpowiedniego dystrybutora

    > To jest technika - i to wcale nie trywialna. Jesli nie wierzysz, sprobuj
    > wytlumaczyc laikowi, dlaczego jak jest zle kodowanie, to moga byc
    > krzaczki. Wytlumaczyc tak, zeby rozumial - dlaczego?, a nie tylko widzial.
    Wytłumacz dziecku, ze jak nauczy się literek to jak później te literki można
    poskładać w wyrazy. że jak pozna cyferki, to później będzie mogło zrobić
    kilka magicznych sztuczek z nimi i np. dodawać, mnożyć...
    sytuacja jest analogiczna. Trzeba czasem zacząć nauke od alfabetu. A że jest
    to trudne... kiedys ludziom się wydawało że przesyłanie głosu po drucie to
    czarcia magia. I teraz jakoś wszyscy to wiedzą, chociaż mało kto wie że an
    czym polega przepływ prądu w przewodniku, a że w tym sa jeszcze
    półprzewodniki, nadprzewodniki.... a dlaczego w telewizorni masz pale,
    secale i inne duperale? kilka lat temu trochę problemów z tym było.
    W sumie co do pliterek rozwiazania są na chwilę obecną tak naprawdę dwa.
    Odrzucam nie używanie (bo ascii, wszystkie tablice etc). Albo dalej będzie
    spór, która strona jest obowiązująca (oby nie 1250, bo jej nie lubię), albo
    wszyscy przyjmą że używamy tylko takiej a nie innej.
    Albo w większości przypadków ktoś zrobi odpowiednie konwersje. To daję pod
    rozwagę kolegom moderatorom.

> [...]

    > Wytlumacz to natomiast gosciowi, ktory nie zobaczyl idealnej dla
    > siebie oferty pracy przy zbiorze truskawek. Nie zrozumie i tak.
    ponieważ pracodawca oferty nie wysłał? ponieważ z jakiegoś powodu ta oferta
    nie została opublikowana? ten sam problem ma pracodawca, bo nie wysłał
    oferty czyli nie ma ogłoszenia na które może mu ktoś odpowiedzieć? po to są
    te zasady.

    > Teraz komputer moze miec kazdy.
    > A technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie.
    samochód też. Ale nie oznacza to, ze każdy będzie kierowcą. Jak nie poznasz
    przynajmniej podstawowych zasad poruszania się danym sprzętem, to go nie
    ruszysz

    > PiotrG

    gromax

  • 137. Data: 2004-07-08 20:37:12
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Teraz przyjęło się że można, ale tylko w okreslonych stronach kodowych.
    > Jakąś trzeba było wybrać, wybrano iso8859. i już. Dla wygody osób
    lubioących
    > używać pliterek
    To troche tak, jak z tymi pismami porno, ktore mialy zniknac z kiosku.
    Przeciez jest wolnosc, i nikt Ci nie kaze czytac postow z krzeczkami ;-)

> [...]
    > zaakceptuje
    > po to jest admin/moderator/policjant żeby przestrzegać porządku. taka jest
    Tym sie rozni policjant od moderatora, ze od policjanta moze zalezec zycie
    ludzkie. I dla tego jego dzialania musza byc akceptowane spolecznie.
    Natomiast czy od moderatora zalezy zycie - nie. No, chyba ze w druga strone:
    jesli ktos nie znajdzie pracy, bo nie zobaczyl "zmoderowanego" ogloszenia,
    moze popelnic samobojstwo ;-)

> [...]
    na
    > jedną słuszną stronę. Niestety. Można by pomyslec, jak to zrobić. Ale to
    Swoja droga - to naprawde nie bylby wielki problem zrobic skrypt,
    przekodowujacy
    znaki na ISO-8859-2. Przeciez mowa tylko o przypadkach braku kodowania, lub
    Win1250. Fakt, ze kloci sie to z zalozeniem nieingerowania w tresc posta.
    Ale, z
    drugiej strony, mysle ze wszyscy by to zaaceptowali.

    PiotrG

  • 138. Data: 2004-07-08 20:47:04
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Swoja droga - to naprawde nie bylby wielki problem zrobic skrypt,
    > przekodowujacy
    > znaki na ISO-8859-2.
    to wiem. sam w swojej "karierze" nieraz musiałem tworzyć coś, co w locie
    tłumaczyło użytkownikom teksty (w sensie użytych znaków) i wiem ze to nie
    jest jakieś mocno skomplikowane

    > Przeciez mowa tylko o przypadkach braku kodowania, lub
    > Win1250. Fakt, ze kloci sie to z zalozeniem nieingerowania w tresc posta.
    > Ale, z drugiej strony, mysle ze wszyscy by to zaaceptowali.
    Moim zdaniem to nie jest ingerowanie w treść a w sposób zapisu, czyli jest
    dopuszczalne

    > PiotrG

    gromax

  • 139. Data: 2004-07-08 20:55:32
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > półprzewodniki, nadprzewodniki.... a dlaczego w telewizorni masz pale,
    > secale i inne duperale? kilka lat temu trochę problemów z tym było.
    rozumiem ze myslales o secam-ie ? Wiem ,czepiam sie. Ale to tez byl
    standard, i to calkiem niezly.

> [...]
    albo
    > wszyscy przyjmą że używamy tylko takiej a nie innej.
    Tez nie lubie 1250, bo nie lubie malego-miekkiego i standardow "wduszanych"
    na
    sile. Ale to niz nie zmienia - zwykly luser nie wie, czy lubi 1250, czy
    nie - ma to
    gleboko w d.

    > Albo w większości przypadków ktoś zrobi odpowiednie konwersje. To daję pod
    > rozwagę kolegom moderatorom.
    To by bylo najlepsze wyjscie IMHO.

    > samochód też. Ale nie oznacza to, ze każdy będzie kierowcą. Jak nie
    poznasz
    > przynajmniej podstawowych zasad poruszania się danym sprzętem, to go nie
    > ruszysz
    Tak, ale od tego, czy umiesz jezdzic, czy nie, zalezy wprost, czy sie
    zabijesz a moze
    przy okazji jeszcze kogos. To troche inna waga problemu.
    Raczej bym to porownal do tego: jedni lubia chinskie zarcie, innym
    przeszkadza
    (np. mi). I jesli mi smierdzi, to po prostu wychodze - chyba, ze koniecznosc
    bycia w tym miejscu jest dla mnie wazniejsza od moich upodoban (np. rozmowa
    ze znajomym).

    PiotrG

  • 140. Data: 2004-07-08 20:59:55
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > to wiem. sam w swojej "karierze" nieraz musiałem tworzyć coś, co w locie
    > tłumaczyło użytkownikom teksty (w sensie użytych znaków) i wiem ze to nie
    > jest jakieś mocno skomplikowane
    Dokladnie. Ja tez pisalem ;-)

    > Moim zdaniem to nie jest ingerowanie w treść a w sposób zapisu, czyli jest
    > dopuszczalne
    No to wreszcie znalezlismy jakies miejsce, w ktorym sie zgadzamy ;-)
    Pytanie jest jedno: jak zabrac sie do tego z formalnego punktu widzenia?

    Pozdrawiam,
    PiotrG