PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca czy godność...?

  • 1. Data: 2004-07-05 01:25:22
    Temat: praca czy godność...?
    Od: Tasior <r...@-...pl>

    witam serdecznie.

    mam 22 lata, kończe studia, bardzo, może aż za bardzo pewny siebie i swej
    wartości "świadomy że hej" :p
    dotychczas miałęm możliwość podejmować kilka prac, zwykle na czarno, za
    słabą kase.
    zwykle praca kończyła sie po jakiejś awanturze z szefostwem wywołanej
    oczywiście moją osobą. (może przykłady trzy: pracowałem s sklepie
    komputerowym, nowo otwartym, miałem dwóch szefów - ojca i syna, obaj są OK
    ale ze starszym za cholernie nie mogłem sie dogadać, ciagle mi sie wcinał,
    ustawiał i dokazywał, nie lubie tego, kiedys po awanturze usłysałem, że jak
    mi sie cos nie podoba to moge do pracy wiecej nie przychodzić - no i nie
    poszedłem. Niedługo później pracowałem jako dostawca ryb (blueee!), w
    soboty zwyukle nie pracowaliśmy, pod koniec marca miałem ważny wyjazd na
    weekend, szef wiedział miesiąc wcześniej, a dwa dni przed wyjazdem
    dowiaduje sie ze mam przyjśc do pracy w sobote, zwykle wolną pod rygorem
    zwolnienia dyscypliunarnego - oczywiście olałem szefa i świetnie sie
    bawiłem, w poniediałek oczywiście nie zdąrzyłem wrócić i bumelka -
    zwolnienie. Trzecia praca adekwatna do pytania: znowy branża IT, sklep
    komis i takie tam, na czarno naturalnie, robiłem (sam) strone dla pewnej
    knajpy, na otwarciu świetna zabawa, nagle szef mi mówi zbieraj manatki
    wychodzimy... ze zdziwieniem większym ode mnie mówie ze nigdzie nie ide, na
    co szef rzecze: albo idziesz ze mną albo sie rozstajemy! odrzuciłem jego
    ręke z mojego ramienia i poszedłem po piwko, tydzień ciszy, nie dostałem
    należnej kasy i nie pracuje tam, ale jesteśmy w kontakcie.

    rozmawiałem dziś z moim dobrym kolegą, który powiedział, że ja nie szanuje
    pracy, rzeczywiście tak jest, dodał, że jemu to zależy na pracy i dałby sie
    gnoić i szmacić, odpowiediałem, że nikt nie kupił mnie sobie na włąsność za
    tysiac miesięcznie... - no tak ale to twój szef... kurka ale nie
    włąściciel!

    chciałem zapytać o Wasze, szanowni grupowicze zdanie na ten temat: dać sie
    gnoić i poniewierać milcząc, czy stracić prace?

    --
    Tasior gg#3227497
    registered linux user: #358444

  • 2. Data: 2004-07-05 05:10:07
    Temat: Re: praca czy godność...?
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl>

    > chciałem zapytać o Wasze, szanowni grupowicze zdanie na ten temat: dać sie
    > gnoić i poniewierać milcząc, czy stracić prace?

    Zależy od tego ile masz do stracenia

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 3. Data: 2004-07-05 06:39:34
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Witam

> [...]
    > ale ze starszym za cholernie nie mogłem sie dogadać, ciagle mi sie wcinał,

    Widzisz, jak ktoś wkłada w interes pieniądze i płaci za twoją pracę to ma
    też prawo "wcinanie się" i "ustawiania" pracowników. Oczywiście powinien to
    robić kulturalnie, ale sam piszesz, że jest OK.

    > zwolnienia dyscypliunarnego - oczywiście olałem szefa i świetnie sie
    > bawiłem, w poniediałek oczywiście nie zdąrzyłem wrócić i bumelka -
    > zwolnienie.

    Olanie soboty - można zrozumieć i sądzę, że z szefem byś to jakoś załatwił,
    ale jak po tym zarywasz jeszcze poniedziałek, to chyba każdy by się wkurzył

    (....ciach....)

> [...]
    za
    > tysiac miesięcznie... - no tak ale to twój szef... kurka ale nie

    Oczywiście, że nie właściciel, ale jedanak ma prawo do dysponowania twoim
    czasem na warunkach określonych w umowie (czy to pisemnej, czy też "na
    gębę"). Z podanych przez Ciebie przypadków tylko trzeci (podrywający szef)
    jest moim zdaniem, rzeczywiście wyborem między pracą a godnością. Dwa
    pierwsze to dla mnie raczej przykłady totalnej arogancji pracownika.

    > chciałem zapytać o Wasze, szanowni grupowicze zdanie na ten temat: dać sie
    > gnoić i poniewierać milcząc, czy stracić prace?

    Zależy co rozumiesz pod pojęciem "gnojenia". W każdej pracy- częciej lub
    rzadziej- zdarzają sie sytuacje niemile dla naszego ego - ale to normalka,
    jak w życiu. Jednak chyba jeszcze gorsze dla osobistej godności, jest
    dłuższe pozostawanie bez środków do życia. Nie wspominam już o
    skrajnościach w rodzaju ludzi grzebiących w śmietnikach czy klienteli opieki
    społecznej. Ale gdybyś parę mieszięcy był bez pracy, oszczeności na koncie
    znikały błyskawicznie, a ty zastanaiałbyś się, czy starczy ci na rachunki za
    nastepny miesiąc to sądzę, że nieco zrweidowałbyś swoje poczucie godności.
    Jestem niemal pewnien, że potem nie miał byś wątpliwości, że przyjście do
    pracy jest jednak ważniejsze od oddechu po imprezie.
    Pozdrowienia
    Paweł

  • 4. Data: 2004-07-05 07:12:03
    Od: "Janek" <sqnx@(wytnij)op.pl>

    A ja mysle ze nie mozna dac sie gnoic

    ale prawda jest ze prawie kazdy pracodwaca uwaza sie za takiego dobroczynce
    ze chocbys mu kasy przysporzyl
    nie wiadomo ile to i tak Ci powie ze grzecznosc Ci robi bo ma 80 osob na
    Twoje miejsce
    i bedzie Cie gnoil na maxa

    zmieni sie to chyba dopiero gdy pracodawcy sie poucza zarzadzania
    ale przy okazji beda mieli jakies zasady moralne a o to trudniej
    nawet w spoleczenstwie katolickim

    ja jeszcze nie spotkalem uczciwego pracodawcy prywatnego, ktory by nie gnoil
    w taki czy inny sposob
    podobnie jest z przelozonymi w duzych zakladach - a ci przeciez nie maja
    bezposredniego przelozenia z gnojenia
    czlowieka na pieniadze wlasne

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-07-05 07:31:18
    Od: "Kicek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Tasior" <r...@-...pl> napisał w wiadomości
    > witam serdecznie.
    >
    > mam 22 lata, kończe studia, bardzo, może aż za bardzo pewny siebie i swej
    > wartości "świadomy że hej" :p
    > dotychczas miałęm możliwość podejmować kilka prac, zwykle na czarno, za

    ...coby dużo nie pi.....lić,
    masz zawsze możliwosc zostać pracodawcą..............!
    i zobacz jak to fajnie:))
    jesteś po prostu małolat i to wszystko, a ciesz się że nie
    masz rodziny, noża na gardle i nie trafiłeś na prwawdziwego
    s-syna, który w taki wtorek po poniedziałku powiedziałby ci
    wy---aj i nie myslałby że masz do 10 zapłacić za światło i czynsz :),
    jak wpieprzysz się tak kiedyś to
    wtedy dopiero zadaj sobie pytanie -- praca czy godność:)
    miłego dnia pracy!

  • 6. Data: 2004-07-05 15:48:40
    Od: "Handlowiec" <h...@o...pl>

    Witam!

    > chciałem zapytać o Wasze, szanowni grupowicze zdanie na ten temat: dać sie
    > gnoić i poniewierać milcząc, czy stracić prace?

    Jestes czlowiekiem skazanym na to zeby miec wlasna firme. Wszedzie indziej
    bedzie Ci zle, bo
    nie lubisz kiedy na czarne kaza ci mowic biale.

    Pozdrawiam

    Wieslaw

  • 7. Data: 2004-07-05 17:52:23
    Od: "Newsy" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kicek" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miłego dnia pracy!
    >
    > I jeszcze jedna wazna sprawa, ZA CZYJA KASE JEST NAPELNIANA TWOJA MISECZKA
    W DOMU ???? - pozdro K....

  • 8. Data: 2004-07-05 19:01:04
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Nie bede przytaczal, bo musialbym przytoczyc wszystko ;-)

    Wiesz, stary, Ty chyba nie wiesz o co chodzi.
    Praca to taki uklad, ze ktos placi, a ktos pracuje.
    Taka dobrowolna umowa - ale obowiazujaca.
    A Ty bys chcial sie umowic, a potem nie musiec
    wypelniac tego, na co sie umowiles. Bo Ci sie nie
    chce. A jesli ktos ma Ci to za zle, to uwazasz sie
    gnojony. Nigdy nic nie musiales, prawda?
    Bezstresowe wychowanie? Mamusia z wiadra
    smieci wynosila, bo Tobie sie nigdy nie chcialo?
    Powiedz, czy to Mamusia na sile zapisala Cie do
    pracy, tak jak na angielski?
    Facet, z normalnej firmy wylecialbys z hukiem za
    samo podejscie do pracy.
    Dzieciom - dziekujemy. Zatrudnianie ich jest niezgodne
    z prawem.

    PiotrG

  • 9. Data: 2004-07-05 19:14:31
    Od: Tasior <r...@-...pl>

    Kicek wrote:

> [...]
    > jak wpieprzysz się tak kiedyś to
    > wtedy dopiero zadaj sobie pytanie -- praca czy godność:)

    gówno o mnie wiesz! od matury mieszkam sam, utrzymuje sie sam, niekt mi nie
    pomaga, mam nóż na gardle, studia kończe na kredyt, i kurwa nie uważam, że
    nawet jak mi ktoś płaci to to jest najważniejsze w życiu...

  • 10. Data: 2004-07-05 19:18:48
    Od: Tasior <r...@-...pl>

    PiotrG wrote:

> [...]
    > wypelniac tego, na co sie umowiles. Bo Ci sie nie
    > chce. A jesli ktos ma Ci to za zle, to uwazasz sie
    umówiliśmy sie na prace od 7:30 do 15:30, wolne soboty i na to, że będzie
    mnie puszczał na studia.

    > Nigdy nic nie musiales, prawda?
    > Bezstresowe wychowanie? Mamusia z wiadra
    > smieci wynosila, bo Tobie sie nigdy nie chcialo?
    > Powiedz, czy to Mamusia na sile zapisala Cie do
    > pracy, tak jak na angielski?

    od trzech lat mieszkam sam, w mieszkaniu, które remontowałem za włąsna kase,
    własnymi rękami, rola mamusi skończyla sie w podstawówce, ciekawe jak
    było/jest z tobą ?

    > Facet, z normalnej firmy wylecialbys z hukiem za
    > samo podejscie do pracy.
    > Dzieciom - dziekujemy. Zatrudnianie ich jest niezgodne
    > z prawem.

    o patrz go jaki cfaniak... tam sie usranie składa ze na pewne tematy możemy
    pogadać jak równy z rózwny, a z wojej wypowiedzi domyślam sie ze jestes
    jebany w pracy jak złoto i nic sie nie odzywasz...