PracaGrupypl.praca.dyskusje › Maszyny zastępują człowieka

  • 51. Data: 2009-07-12 19:51:08
    Temat: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Pewnie masz racje!
    > Tylko że parę milionów ludzi jakoś nie potrafi sie znależ na rynku.

    bo nie chce i to zasadniczo jest jedyne wytłumaczenie całej tej sytuacji.
    Nie chce. Ci co mówią że "nie mogą" też po prostu nie chcą.
    Nie mogą jedynie osoby chore i niepełnosprawne ale dla nich państwo zapewnia
    inne mehanizmy

    > Znam sie na wielu rzeczach, tylko nie na naciągani.

    Handel to nie naciąganie. Czy prowadzenie sklepu z zywnością to naciąganie
    ????
    Cała gospodarka opiera się na handlu, na dokładaniu marży - wartości
    dodanej. Spróbuj postrzegać sformułowanie Kupić tanio - sprzedać drożej
    nieco szerzej niż prosta sprzedaż towaru (tak czy tak nie widzę w niej nic
    złego). Usługi, produkcja to w gruncie rzeczy też handel tylko innymi
    dobrami.
    --
    Jackare

  • 52. Data: 2009-07-12 19:56:32
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Pewnie masz racje, ale wydaje mi się że trzeba umieć coś więcej
    > i problem jest w tym że ja tego nie chce się naumieć.

    No właśnie, ale racz zauważyć że to tylko i wyłącznie Twój problem i
    ewentualnie tych których masz na utrzymaniu. Nie chcesz i nikt oprócz Ciebie
    tego nie zmieni. Nawet jeżeli takich jak Ty jest jeszcze kilku lub kilka
    milionów. Nie zatrzymasz postępu, nie zmienisz zasad gospodarki bo i
    motywacja aby to zrobić ("nie chcę") jest marna i negatywem podszyta. Nie
    chcesz, to się męcz i zagryzaj niezgodą na rzeczywistość ale nic nie
    zmienisz, może oprócz tego że wskutek stresu będzie jednego niepogodzonego
    mniej na świecie szybciej niżby się nie stresował. Przystosowani żyją
    dłużej. I lepiej. Zycie jest sztuką kompromisów.
    --
    Jackare

  • 53. Data: 2009-07-12 20:11:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3dfa9$16b$2@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...de.pl> pisze:

    > Przystosowani żyją dłużej. I lepiej.
    Manifest gównianych oportunistów i zasranych włazidupów...
    Fe!

    > Zycie jest sztuką kompromisów.
    Jak dla kogo.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2009-07-12 20:43:09
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 12, 8:51 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak złodziej!

    Nie. Jak uczciwy człowiek pracujący w innym kraju.

    > I tego się właśnie nie chce naumieć

    Na razie proponuję, żebyś nauczył się poprawnego cytowania.

    --
    mihau

  • 55. Data: 2009-07-12 20:43:37
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Nie mogą jedynie osoby chore i niepełnosprawne ale dla nich państwo
    > zapewnia
    > inne mehanizmy

    ups.... przepraszam... się mi zjadło literkę c. Mea culpa.
    --
    Jackare

  • 56. Data: 2009-07-12 20:44:37
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 12, 7:31 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Dajesz mi jeść ?

    Jeśli jesteś na zasiłku, to tak.

    --
    mihau

  • 57. Data: 2009-07-12 20:45:22
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Manifest gównianych oportunistów i zasranych włazidupów...
    > Fe!
    e tam....

    > Jak dla kogo.

    dla zdecydowanej większości.

  • 58. Data: 2009-07-12 20:47:27
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    > Z tego wniosek, że Niemcy nie mają zdrowej gospodarki, co akurat jest
    > prawdą. Na szczęście są jeszcze mniej zsocjalizowane kraje, gdzie
    > bezrobocie jest mniejsze.

    Na przykład Hameryka!

    > A czym się ta sytuacja różni od sytuacji, że firma z 1000 ludzi
    > upada? Zwalniani zawsze gdzieś pracę znajdą, bankructwa firm są czymś
    > naturalnym, a nawet pożądanym. A tu mamy jeszcze zysk, że zamiast 1000
    > ludzi pracuje na wyprodukowanie czegoś tylko 1 człowiek -> można obniżyć
    > cenę -> więcej ludzi będzie na to stać.

    Nie wiem jak jaśniej mogę wykazać że dzisiejszy kryzys, jest a zwłaszcza
    na zachodzie, jest brak popytu, bo ludzie nie maja pieniędzy!
    Jak większość tu piszących nie przyjmujesz jednej rzeczy.
    Jeść dzieci potrzebują co dzień a rachunki za media co miesiąc.
    pracy nie znajduje się o tak sobie z godziny na godzinę, ale czasami
    trwa to miesiące i trzeba popracować ten miesiąc aby wynagrodzenie
    otrzymać. A co się stanie jak po trzech miesiącach firma padnie?
    I nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia? sąd, czekam już od 2 lat.
    I w takim stanie jest kilka milionów od 20 lat w Polsce.
    Jeśli taka sytuacja Ciebie zadawala ................................cóż.
    Ja uważam że jest to chore co najmniej, patologia celowo utrzymywana
    na całym świecie, większości świata(kuli Ziemskiej).
    Jesteśmy już na takim poziomie rozwoju że bez problemu a nawet z korzyścią
    dla wszystkich można to rozwiązać.

    > Liwiusz

    Pozdrawiam
    Józek

  • 59. Data: 2009-07-12 20:51:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3di5k$7dq$1@atlantis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...de.pl> pisze:

    > e tam....
    "E tam..." nic nie da.

    > dla zdecydowanej większości.
    Czyli dla gównianego dziadostwa.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2009-07-12 22:23:51
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 12, 10:11 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Manifest gównianych oportunistów i zasranych włazidupów...

    A Darwin kłamał.

    --
    mihau