PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenie a DG - koszty

  • 1. Data: 2009-07-09 15:55:30
    Temat: Zlecenie a DG - koszty
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Kumpel współpracuje z jednoosobową DG na zleceniu. Dostaje tam jakieś 1400
    tys. netto miesięcznie. W firmie były też rozmowy, że fajnie byłoby przejść
    na własną DG, wg zleceniodawcy tak nawet byłoby taniej.

    Chłop więc chce podjąć męską decyzję i rozwinąć własny biznes (ma
    specjalistyczną wiedzę) opierając go na początku o współpracę ze
    zleceniodawcą, już wg faktur.
    Własna działalność wiadomo - wiąże się z kosztami, więc w związku z tym
    chciał wynegocjować lepsze warunki współpracy przy rozliczeniach wg faktur.

    I tu schodki - bo nagle wg zleceniodawcy rozliczenie wg faktur nie będzie
    dla niego nijak tańsze.

    Z jednej strony chłop nie zamierza do końca świata współpracować z tą jedną
    firmą, natomiast na starcie chciał jakoś sobie koszta własnej DG jakoś
    wliczyć, żeby wyjść na swoje.

    Zaintrygowało mnie to oświadczenie, że taniej nie wyjdzie, stąd chciałem
    Was dopytać - ile w tym prawdy? Faktycznie dla przedsiębiorcy zlecającego
    coś umowa zlecenie jest takim samym kosztem jak faktura?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-07-09 18:00:54
    Temat: Re: Zlecenie a DG - koszty
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 9 Lip, 17:55, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Was dopytać - ile w tym prawdy? Faktycznie dla przedsiębiorcy zlecającego
    > coś umowa zlecenie jest takim samym kosztem jak faktura?

    Na pewno bedzie taniej i prosciej dla zleceniodawcy - o zus placony
    przez zleceniodawce.

    Dla zleceniobiorcy - zalezy od kwoty - nie zaplaci ryczaltowego zus od
    zleceniobiorcy, nie bedzie mial ryczaltowych 20% kup, ale zaplaci
    staly kwotowo okreslony zus od DG i podatek od przychodu
    pomniejszonego o koszty. Z pobieznych szacunkow przy kwocie fa rzedu
    1400 zl (czy tez mam przyjac 1400000 zl jak napisales?) nie oplaca sie
    caly interes, nawet przy ulgowym zusie, biorac pod uwage oplate dla
    biura rachunkowego, chyba, ze chcesz samemu prowadzic ksiegowosc.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2009-07-10 05:49:54
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kumpel współpracuje z jednoosobową DG na zleceniu. Dostaje tam jakieś 1400
    > tys. netto miesięcznie. W firmie były też rozmowy, że fajnie byłoby
    > przejść

    Jak ja bym tyle zarabiał to po paru miesiącach rzuciłbym te robotę w diabły
    i żył z odsetek :D

  • 4. Data: 2009-07-10 07:29:00
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 10 Jul 2009 07:49:54 +0200, Vlad The Ripper napisał(a):

    > Jak ja bym tyle zarabiał to po paru miesiącach rzuciłbym te robotę w diabły
    > i żył z odsetek :D

    Nie wiem, który już raz robię taki głupi błąd... eh eh ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-07-10 07:38:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 9 Jul 2009 11:00:54 -0700 (PDT), glos napisał(a):

    > Na pewno bedzie taniej i prosciej dla zleceniodawcy - o zus placony
    > przez zleceniodawce.

    Czyli de facto kolega został okłamany ;] Ach ta polska rzeczywistość...

> [...]
    > caly interes, nawet przy ulgowym zusie, biorac pod uwage oplate dla
    > biura rachunkowego, chyba, ze chcesz samemu prowadzic ksiegowosc.

    Oczywiście chodzi o kwotę 1400 zł, masło maślane zrobiłem ;)
    Że się nie będzie na początku opłacać to wiadomo, inna rzecz że przy okazji
    kolega chciał ponegocjować warunki płacowe, ale to niejako osobny temat.

    Z kosztów prowadzenia działalności on sobie zadaje sprawę, tu biega raczej
    żeby na starcie nie generować sobie strat, bo nie ma szczególnie dużego
    kapitału to włożenia we własny biznes. Nie chodzi tu tylko o to, żeby ze
    zlecenia przejść na faktury, bo przy tej kwocie to bez sensu, ale ma to być
    pierwszy klient tejże firmy, stąd też moje pytania o koszty.

    BTW - orientuje się ktoś ile tego ZUSu zleceniodawca dopłaca? Bo kumpel sam
    wystawia rachunki do tego zlecenia i tam kosztów nie wyszczególnia.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-07-10 11:45:57
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 10 Lip, 09:38, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > BTW - orientuje się ktoś ile tego ZUSu zleceniodawca dopłaca? Bo kumpel sam
    > wystawia rachunki do tego zlecenia i tam kosztów nie wyszczególnia.

    A kolega jest swiadomy, ze umowy-zlecenia podpadaja pod obowiazkowy
    zus (z mozliwoscia wylaczen w szczegolnych przypadkach), a rachunek
    powinien zawierac m.in. wyliczenie skladek zus w czesciach
    przypadajacych na zleceniodawce i zleceniobiorce?

    Rzuc okiem na: http://tinyurl.com/lj2qmn

    --

    Pozdrawiam,

    glos