PracaGrupypl.praca.dyskusje › Maszyny zastępują człowieka

  • 71. Data: 2009-07-24 20:09:26
    Temat: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn> napisał w wiadomości
    news:h4d3q9$2ie2$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    Hameryki.

    > Co konkretniej masz na myśli? Byłem w krajach zachodniej Europy i w USA,
    > ale nie zauważyłem czegoś tragicznego w życiu mieszkańców tych państw,
    > choć oczywiście jak wszędzie mają jakieś swoje lokalne problemy.
    > A co do mediów to lepiej nie opierać wyłącznie na nich swojej wiedzy o
    > świecie, rzetelne dziennikarstwo zanika, za to narobiło się mediów
    > "opiniotwórczych" - w dawniejszych czasach zwanych propagandowymi.
    >

    > pozdrawiam
    > Piotr

    Tylko tyle że, człowiekowi bez środków do życia (bez pracy) żyje sie
    jednakowo bez względu na ustrój, i średnią stopę życiową (dobrobyt)
    panujący w danym kraju.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 72. Data: 2009-07-25 20:27:26
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    > Tylko kto konkretnie ma tą pracę dać?
    > Właśnie to jest różnica, czemu niektóre narody osiągają dobrobyt a w
    > Polsce ciągle jesteśmy w ciemnej d*pie. U nas zbyt dużo ludzi zamiast
    > wykazać się choćby odrobiną samodzielności i coś zdziałać woli z
    > założonymi rękami czekać aż jacyś ONI zorganizują im pracę, środki do
    > życia, zrobią porządek itd. \

    O to właśnie chodzi., że jako naród jesteśmy bardzo sprytni tylko ... to nie
    znaczy, że dokładnie każdy obywatel jest. Spora część nie jest i oni są
    raczej ofiarami tego kraju. Różne obciążenia praktycznie uniemożliwiają
    uprawianie swobód o jakich piszesz. To po prostu nie będzie się opłacać
    przeciętnemu Kowalskiemu (nie Kulczykowi)

  • 73. Data: 2009-07-27 10:45:42
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 24, 10:09 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko tyle że, człowiekowi bez środków do życia (bez pracy) żyje sie
    > jednakowo bez względu na ustrój, i średnią stopę życiową (dobrobyt)
    > panujący w danym kraju.

    No i bardzo dobrze. Jeszcze tego by brakowało, by nieroby żyły w
    luksusie. Kto niby miałby im te przyjemności opłacać?

    --
    mihau

  • 74. Data: 2009-07-27 11:23:34
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]

    No i bardzo dobrze. Jeszcze tego by brakowało, by nieroby żyły w
    luksusie. Kto niby miałby im te przyjemności opłacać?

    I tu jest małe nieporozumienie.
    Bo w tej chwili Ty tym nierobom i ich dzieciom zapewniasz
    jakieś minimum, a mnie chodzi o to aby ich zmusić do pracy,
    a wtedy Twój luksus by się podniósł.

    Józek

  • 75. Data: 2009-07-27 16:21:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4d4e0$krd$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Tylko tyle że, człowiekowi bez środków do życia (bez pracy) żyje sie
    > jednakowo bez względu na ustrój, i średnią stopę życiową (dobrobyt)
    > panujący w danym kraju.
    Guzik prawda.
    Od rozwiązań ustrojowych zależy zaopatrzenie socjalne dla takich osób
    (zasiłek, czas jego pobierania, ubezpieczenie zdrowotne), perspektywy na
    przyszłość (pomoc w znalezieniu pracy, przekwalifikowaniu, czy choćby udział
    w pracach interwencyjnych), wreszcie - w szczególnie ciężkich przypadkach -
    poziom i zakres realnej pomocy społecznej.
    Natomiast ta tak zwana średnia stopa życiowa jest poniekąd wskaźnikiem
    możliwości finansowych danego kraju, również i w omawianym zakresie.

    --
    Jotte

  • 76. Data: 2009-07-27 20:18:06
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Natomiast ta tak zwana średnia stopa życiowa jest poniekąd wskaźnikiem
    > możliwości finansowych danego kraju, również i w omawianym zakresie.

    Myślę że wiesz co piszesz.
    Bo ja nie korzystałem z zapomóg, ale widzę, widziałem tak w Polsce jak i
    za granicą tych co są poza marginesem, więc nie życzę nikomu.
    Bo skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? skąd ta bieda?

    Józek

  • 77. Data: 2009-07-27 20:34:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4l220$apc$1@news.onet.pl Józek <s...@p...onet.pl>
    pisze:

    > ja nie korzystałem z zapomóg, ale widzę, widziałem tak w Polsce jak i
    > za granicą tych co są poza marginesem, więc nie życzę nikomu.
    > Bo skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle? skąd ta bieda?
    Takimi uogólnieniami jedziesz, że to trąci tanią demagogią przesyconą
    sofizmatami.
    Kto i gdzie twierdzi, że jest dobrze i co to w ogóle znaczy?
    O jakiej biedzie piszesz?
    O tej w Niemczech, czy tej w Etiopii?
    Zasiłek dla bezrobotnych w Kanadzie pozwala zapłacić za wynajem (kiepskiego,
    bo kiepskiego, ale jednak) mieszkania i podstawowe potrzeby życiowe. To samo
    we Francji. O tych krajach piszę, bo mam tam od lat znajomych i to jest moje
    źródło informacji.
    Spróbój to samo za zasiłek w Polsce.
    Więc nie gadaj, że człowiekowi bez pracy żyje się tak samo bez względu na
    ustrój i stopę życiową w danym kraju, bo to bzdury.

    --
    Jotte

  • 78. Data: 2009-07-27 21:55:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 22:34:29 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > we Francji. O tych krajach piszę, bo mam tam od lat znajomych i to jest moje

    I jeden i drugi kraj stopniowo chyli się ku updakowi, bo obciążenia rosną,
    a przychody maleją.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356