PracaGrupypl.praca.dyskusje › Maszyny zastępują człowieka

  • 61. Data: 2009-07-12 22:29:35
    Temat: Re: Maszyny zastępują człowieka
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 12, 10:47 pm, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeść dzieci potrzebują co dzień a rachunki za media co miesiąc.
    > pracy nie znajduje się o tak sobie z godziny na godzinę, ale czasami
    > trwa to miesiące i trzeba popracować ten miesiąc aby wynagrodzenie
    > otrzymać.

    Rozsądny człowiek odkłada część zarobionych pieniędzy na ewentualność
    taką, jak powyżej opisałeś. Żeby nie głodować, gdy nagle straci źródło
    dochodu.

    Oczywiście, zdarzają się wypadki i nigdy nie da się zabezpieczyć na
    wszelką ewentualność. Ale warto zadbać, by głupie zwolnienie z pracy
    nie oznaczało katastrofy.

    > Jesteśmy już na takim poziomie rozwoju że bez problemu a nawet z korzyścią
    > dla wszystkich można to rozwiązać.

    W jaki sposób?

    --
    mihau

  • 62. Data: 2009-07-12 22:49:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał

    > Pewnie masz racje, ale wydaje mi się że trzeba umieć coś więcej
    > i problem jest w tym że ja tego nie chce się naumieć.

    No to zostaje Ci tylko trollowanie.

  • 63. Data: 2009-07-12 22:56:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak jaśniej mogę wykazać że dzisiejszy kryzys, jest a zwłaszcza
    > na zachodzie, jest brak popytu, bo ludzie nie maja pieniędzy!

    Mylisz skutki z przyczynami. Obecny brak popytu i spadek konsumpcji jest
    jedynie skutkiem kryzysu, a ten paradoksalnie wywołany został nadmiernym
    konsumpcjonizmem, życiem na kredyt i niechęcią do oszczędzania.

  • 64. Data: 2009-07-13 05:29:10
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Nie wiem jak jaśniej mogę wykazać że dzisiejszy kryzys, jest a zwłaszcza
    > na zachodzie, jest brak popytu, bo ludzie nie maja pieniędzy!

    Nie wiem na ile znasz tzw zachód, ja moge powiedzieć o małym wycinku
    jakim są wyspy brytyjskie. kiedykolwiek bym nie był w sklepach są
    kolejki i większość wózków ugina się pod cięzarem kupowanych dóbr. nie
    wazne czy to jedzenie, ubrania, sprzęt sportowy czy cokolwiek. Czyli
    popyt i podaż jak najbardziej są!
    co do pracy - jest mnóstwo agencji oferujących prace tymczasową - przy
    pakowaniu, sprzątaniu, czymkolwiek. fakt że płaca minimum ustawowe, ale
    to spokojnie wystarczy na utrzymanie się w tzw. miedzyczasie. i płacą w
    wiekszosci tygodniowo.
    proponuje zebys wyjrzał troche dalej niż twój krąg znajomych i wtedy
    twoje proste teorie przestaną mieć rację bytu. świat jest troche
    bardziej skomplikowany:)

    > A co się stanie jak po trzech miesiącach firma padnie?
    > I nie wypłaciła żadnego wynagrodzenia? sąd, czekam już od 2 lat.

    Przykro mi że ktoś robi kogoś w bambuko, ale niestety tak ten swiat jest
    skonstruowany ze nie ma na nim lekko.
    Serio myslę że powinieneś o tych pieniądzach myślec co najwyzej przy
    okazji, a zdecydowanie zająć się dniem dzisiejszym i jutrzejszym. Płacz
    nad rozlanym mlekiem nic nie da.

    Podpowiem ci, że niejeden z nas stracil w swoim zyciu. nie zawsze sie
    wygrywa, niestety. Poszło sie rąbać, nie wiem, 10 tysięcy. I co? nic nie
    zrobię, pieniadze nie do odzyskania. Droga nauka ale tym bardziej
    pozostająca w głowie

  • 65. Data: 2009-07-23 17:52:28
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Tylko dlaczego Ty nie rozumiesz tych co wyprodukowali i nie mogą sprzedać?

    Poniewaz posiadanie hobby polega na poswiecaniu wlasnego czasu i wlasnych
    pieniedzy, a nie na zmuszaniu calej reszty do jego finansowania?

    sz.

  • 66. Data: 2009-07-23 22:58:26
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    Józek wrote:

    > Sekret tkwi w tym aby dać prace wszystkim kto chce pracować!

    Tylko kto konkretnie ma tą pracę dać?
    Właśnie to jest różnica, czemu niektóre narody osiągają dobrobyt a w
    Polsce ciągle jesteśmy w ciemnej d*pie. U nas zbyt dużo ludzi zamiast
    wykazać się choćby odrobiną samodzielności i coś zdziałać woli z
    założonymi rękami czekać aż jacyś ONI zorganizują im pracę, środki do
    życia, zrobią porządek itd. \

    pozdrawiam

  • 67. Data: 2009-07-24 07:46:22
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykazać się choćby odrobiną samodzielności i coś zdziałać woli z
    > założonymi rękami czekać aż jacyś ONI zorganizują im pracę, środki do

    Jak byś czytał to pewnie byś się doczytał.
    Albo jeździ i zobacz ten dobrobyt, albo włącz media (telewizja, radio,
    prasa, internet) a zobaczysz tragizm dobrobytu Europy Zachodniej i Hameryki.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 68. Data: 2009-07-24 10:54:30
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 24, 9:46 am, "Józek" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Albo jeździ i zobacz ten dobrobyt, albo włącz media (telewizja, radio,
    > prasa, internet) a zobaczysz tragizm dobrobytu Europy Zachodniej i Hameryki.

    Józek, może Ty wyjedź? Wyskocz sobie na parę tygodni do Indii albo
    gdzieś do Afryki i nie siedź w hotelu, tylko pójdź w biedniejsze
    dzielnice. Docenisz dobrobyt i bogactwo, jakie mamy w Polsce.

    --
    mihau

  • 69. Data: 2009-07-24 12:59:08
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    gdzieś do Afryki i nie siedź w hotelu, tylko pójdź w biedniejsze
    dzielnice. Docenisz dobrobyt i bogactwo, jakie mamy w Polsce.

    Ja to gdzieś napisałem?
    Cały czas pisze że Polska jest krajem dobrobytu, ,,kraj miodem i mlekiem
    płynący", pomimo złej polityki, złodziejstwa to i tak żyje się nam lepiej
    niż
    na zachodzie. jeszcze
    W Afryce i w Indiach nie byłem.

    Józek

  • 70. Data: 2009-07-24 19:59:03
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    Józek wrote:

    > Albo jedzi i zobacz ten dobrobyt, albo włącz media (telewizja, radio,
    > prasa, internet) a zobaczysz tragizm dobrobytu Europy Zachodniej i Hameryki.

    Co konkretniej masz na myśli? Byłem w krajach zachodniej Europy i w USA,
    ale nie zauważyłem czegoś tragicznego w życiu mieszkańców tych państw,
    choć oczywiście jak wszędzie mają jakieś swoje lokalne problemy.
    A co do mediów to lepiej nie opierać wyłącznie na nich swojej wiedzy o
    świecie, rzetelne dziennikarstwo zanika, za to narobiło się mediów
    "opiniotwórczych" - w dawniejszych czasach zwanych propagandowymi.

    pozdrawiam
    Piotr