PracaGrupypl.praca.dyskusjeMala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow › Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mala konkluzja n/t oczekiwan pracobiorcow
    Date: 21 Nov 2003 13:08:10 +0100

    > Jestem tutaj dosc czestym gosciem, choc miewam przerwy
    > (wyjady sluzbowe). Tak sobie czytam, czasami cos napisze...

    ja sobie też czasem popatrzę, więc tak myśklę że może sobie odpiszę ... (takie
    bajdu bajdu). Ograniczę się wyłącznie do przpeisów prawa (tego wszak wszyscy
    muszą przestrzegać). Czasem humorystycznie, a czasem wręcz przeciwnie.

    > 1. Oferowanym stanowiskiem musi byc minimum kierownik,
    > a jeszcze lepiej dyrektor. Wszystkie inne stanowiska uwlaczaja
    > godnosci ludzkiej - w szczegolnosci stanowiska asystentek,
    > ktore to sluza do wszystkiego wlacznie z seksem.

    Art. 10. § 1. Każdy ma prawo do swobodnie wybranej pracy. Nikomu, z wyjątkiem
    przypadków określonych w ustawie, nie można zabronić wykonywania zawodu.
    Art. 11(1). Pracodawca jest obowiązany szanować godność i inne dobra osobiste
    pracownika

    > 2. Wymagania musza byc jak najprostsze i bezwzglednie
    > "jednodziedzinowe" - niedopuszczalne jest np. poszukiwanie
    > programisty z prawem jazdy: w tym wypadku to nieuczciwy
    > pracodawca chce zaoszczedzic, obsadzajac dwa etaty jedna
    > osoba.

    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    Art. 78. § 2. W celu określenia wynagrodzenia za pracę ustala się, w trybie
    przewidzianym w art. 77(1)-77(3), wysokość oraz zasady przyznawania pracownikom
    stawek wynagrodzenia za pracę określonego rodzaju lub na określonym stanowisku,
    a także innych (dodatkowych) składników wynagrodzenia, jeżeli zostały one
    przewidziane z tytułu wykonywania określonej pracy.

    > 6. 99% ogloszen jest ogloszeniami lipnymi. Pracodawcy
    > musza je co pewien czas dawac, bo inaczej ........ (tu
    > wpisac wlasciwa odpowiedz). Pracodawcy wrecz sa
    > zmuszani przez NICH do takich praktyk, nawet jak
    > sami nie potrzebuja nikogo zatrudnic. Poza tym
    > problemem pracodawcy nie maja zadnych innych, a
    > w szczegolnosci maja zawsze nadmiar pieniedzy i
    > wolnego czasu.

    art. 12 ust 3. ustawy o przeciwdziałaniu bezrobociu - Pracodawcy mają
    obowiązek na bieżąco informować powiatowe urzędy pracy, właściwe dla siedziby
    pracodawcy, o wolnych miejscach zatrudnienia lub miejscach przygotowania
    zawodowego. Informując o wolnych miejscach zatrudnienia lub miejscach
    przygotowania zawodowego, pracodawcy nie mogą formułować wymagań
    dyskryminujących kandydatów ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę,
    pochodzenie etniczne, narodowość, orientację seksualną, przekonania, zwłaszcza
    polityczne lub religijne, ani ze względu na przynależność związkową.

    Paweł