PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka (po zwolnieniu)

  • 11. Data: 2006-03-01 23:20:14
    Temat: Re: Lojalka (po zwolnieniu)
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 1 Mar 2006 20:37:45 +0100, "DooMiniK"
    <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> zakodował:

    >Witam. Jak to jest dokładnie? Czy _musi_ ? Miałem taką lojalkę, sam rozwiązałem
    >umowę o pracę, jednak do dzisiaj pieniążków nie widziałem... Ile jest ważna
    >taka umowa/ kiedy się przedawnia?

    Art. 1011. § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie
    może prowadzić działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też
    świadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na
    rzecz podmiotu prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).
    § 2. Pracodawca, który poniósł szkodę wskutek naruszenia przez
    pracownika zakazu konkurencji przewidzianego w umowie, może dochodzić
    od pracownika wyrównania tej szkody na zasadach określonych w
    przepisach rozdziału I w dziale piątym.

    Art. 1012. § 1. Przepis art. 1011 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy
    pracodawca i pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych
    informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
    zawierają umowę o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W
    umowie określa się także okres obowiązywania zakazu konkurencji oraz
    wysokość odszkodowania należnego pracownikowi od pracodawcy, z
    zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.
    § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać
    przed upływem terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w
    tym przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
    niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.
    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, nie może być niższe od 25%
    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku
    pracy przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu
    konkurencji; odszkodowanie może być wypłacane w miesięcznych ratach. W
    razie sporu o odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Wszelkie roszczenia z tytułu umowy o pracę przedawniają się po trzech
    latach
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2006-03-02 08:48:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    "Jacek Wróblewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978767.h
    tml

> [...]

    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku pracy
    przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu konkurencji"

    Gdzie tu mowa o obowiązku wypłacania średniej pensji?

    PozdrawiaM