PracaGrupypl.praca.dyskusje › obowiązkowa przerwa

  • 1. Data: 2006-03-01 16:24:18
    Temat: obowiązkowa przerwa
    Od: "MK" <n...@f...spam>

    Pracuje od godziny 8 do 16,30. W czasie pracy mam obowiazkowa przerwe 30min.
    wiec czas pracy wynosi regulaminowe 8 godzin. Sek w tym, ze ta przerwa jest
    mi do niczego niepotrzebna - i tak mam regulaminowe 15 min, ktore do
    wszystkiego wystarcza. W czasie dodatkowych 30 nie ma kompletnie co robic
    (firma ma siedzbe na "pustyni" - mozna co najwyzej pochodzic dookola
    budynku) - mozna oczywiscie z nudow wiecej popracowac. Generalnie chcialbym
    po prostu zrezygnowac z przerwy i skrocic czas pracy do 16.00, ale
    pracodawca nie chce sie na to zgodzic (nie pracuje przy tasmie i nie ma tu
    problemow z utrzymaniem ciaglosci pracy, robota jest nazwijmy to bardziej
    biurowa). Czy pracodawca ma prawo zmuszac pracownikow do takiej obowiazkowej
    przerwy nie wliczanej do czasu pracy?
    z gory dziekuje za rady
    al

  • 2. Data: 2006-03-01 19:28:42
    Temat: Re: obowiązkowa przerwa
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > wszystkiego wystarcza. (...)
    > Czy pracodawca ma prawo zmuszac pracownikow do takiej obowiazkowej
    Tak, ma prawo.
    Faktycznie, jesli firme masz gdzies na odludziu, to zadnego pozytku z
    tego nie ma. Ale zawsze mozesz sobie przyniesc gazete i poczytac,
    nadrobic zaleglosci czytelnicze, jesli masz dostep do netu to poczytac
    wiadomosci itp
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl