PracaGrupypl.praca.dyskusje › Łapówka - czy warto??

  • 31. Data: 2003-09-23 18:03:15
    Temat: Re: Łapówka - czy warto??
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    // ciach //
    > Ale tak juz jest w gospodarce, gdzie najpierw sa zamowienia, a pozniej
    > produkcja.
    // ciach //

    że co proszę? postaram się użyć języka "ekonomii" który ty starasz się
    wszędzie przyporządkować do swoich tez.

    A więc na początek - to jest oczywiste że najpierw musi być na coś popyt
    żeby najpierw powstała a później się rozwinęła podaż.
    przykład - wojskowi potrzebowali coraz lepszych kalkulatorów do swoich
    obliczeń. W końcu wymyślili komputer. Potrzebowali, dawali duży nakład
    finansowyi powstawały coraz to lepsze maszyny matematyczne (na marginesie,
    co to tylko 0 od 1 potrafia odróżnić i tylko dodawać potrafią).
    Później się okazało, że można je zaaplikować w "cywilnym" użyciu. Znów
    wzrósł popyt na takie zastosowanie. Pojawiły się firmy mogące zapewnić
    podaż. wzrósł popyt na systemy operacyjne. następnie popyt na obsługę
    "zwykłego" użytkownika.
    nie wyczuwasz że coś jest nie tak z twoją teorią? najpierw musi być
    zapotrzebowanie (czyli niejako zamówienie) na jakiś towar/usługę żeby ktoś
    wymyślił że może na tym zarobić i skorzystać z tego zapotrzebowania.

    pozdrawiam i życzę zdrowego rozsądku w wymyślaniu nowych wzorów, teorii itp.
    gromax

  • 32. Data: 2003-09-24 17:54:00
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

> [...]
    > nigdy
    >
    > Ale to jest norma na "wolnym rynku", a jak ktos wierzy
    > w uczciwosc ludzi, ze beda fer rywalizowac, to jest naiwny.
    >
    > Tego sie nie zmieni bez zmiany systemu gospodarczego.
    > Pelna jawnosc zarobkow, podejmowanych decyzji i zamiast
    > pieneidzy bony towarowe.
    > Aby przezyc nalezy postepowac wg koniecznosci.
    >
    > Klus
    > Chcesz wspoltworzyc nowa gospodarke
    > tu napisz
    > w...@o...pl
    > Wiesz jakoś nie mam ochoty dorabiać ideologii do zwyczajnej korupcji. I
    to, że doszła ONA już na same doły to tylko siąść i płakać. Może jestem
    naiwna, ale mam satysfakcję ze swej uczciwości. Kompletny anachronizm, i
    właściwie w dzisiejszym świecie już dawno nie powinnam żyć. A żyję i to
    całkiem nieżle i udaje mi się nie tracić dla siebie szacunku. Zgłoś się do
    mnie, jeżeli będziesz spełniał wymagania jakie zgłoszone są w
    zapotrzebowaniu złożonym w Urzędzie Pracy - otrzymasz etat nie za półroczną
    pensję, ale za uśmiech i takie zapomniane już dawno u nas słowo -
    "dziękuję".
    Szanujmy się sami i na wzajem, może ten świat w tym parszywym kraju stanie
    się lepszy.
    Z szacunkiem . Majgocha.

  • 33. Data: 2003-09-26 09:51:17
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > finansowyi powstawały coraz to lepsze maszyny matematyczne (na marginesie,
    > co to tylko 0 od 1 potrafia odróżnić i tylko dodawać potrafią).

    Popyt wojskowych na kalkulatory?
    A wojskowi skad maja pieniadze.

    Najpierw powstaje podaz a pozniej efektywny popyt.
    Ktos goly (bez pieniedzy) moze zglaszac popyt, ale on nic nie znaczy.
    Jak taki czlowiek pojdzie i powie, zeby wyprodukowac dla niego np.
    jacht, to producent zyczy sobie pieniadze (przynajmniej czesc).

    Wojskowi maja pieniadze z podatkow, sciaganych od przedsiebiorstw
    i gospodarstw domowych. Gospodarstwa domowe maja z
    plac, wyplacanych przez przedsiebiorstwa, oraz z swiadczen panstwa,
    finansowanych z podatkow.
    Widacz, ze bez wczesniejszej produkcji przedsiebiorstw, wojskowi
    nie mieliby pieniedzy.

    Najpierw jest produkcja, dokonywana przez przedsiebiorstwa,
    dzieki posiadaniu wlasnosci srodkow produkcji.

> [...]
    > wymyślił że może na tym zarobić i skorzystać z tego zapotrzebowania.
    >
    > pozdrawiam i życzę zdrowego rozsądku w wymyślaniu nowych wzorów, teorii

    Najpierw jest popyt nieefektywny, ktory przedsiebiorstw nie interesuje,
    gdyz nie jest zdolny do zakupow, pozniej jest produkcja dokonywana
    przez wlascicieli surowcow i srodkow produkcji, przy tej produkcji
    przedsiebiorstwa wydaja pieniadze.

    Firmy > pieniadze> gospodarstwa domowe > Firmy

    Tak krazy pieniadz.
    Gospodarstwa domowe z tych pieniedzy, dokonuja zakupow w
    przedsiebiorstwach, zwykle w innych, niz ludzie sa zatrudnieni.

    Towary powstaja w wyniku produkcji, ktora jest nastawiona na
    klientow, ktorzy maja pieniadze, a pieniadze maja, gdyz
    wczesniej wyprodukowano inne towary.

    Znasz powiedzenie Saya, ze podaz tworzy popyt?

    Klus

  • 34. Data: 2003-09-26 10:03:21
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > to, że doszła ONA już na same doły to tylko siąść i płakać.

    Nie dziwisz sie, ze teraz tak sie rozwija?

> [...]
    półroczną
    > pensję, ale za uśmiech i takie zapomniane już dawno u nas słowo -

    Konsekwencja braku jasnych regul zatrudniania

    Najlepiej aby zatrudnic tego co zaproponuje najmniej, ale w pewnym
    przedziale (min, max), przy kilku ofertach min, dokonujemy losowania.
    Oczywiscie place proponuja ci, co spelniaja kwalifikacje na dane stanowisko.

    Juz nie bede sie rozpisywal, dlaczego proponowac na pensje towary zamiast
    wielotransakcyjnego pieniadza.

    > Szanujmy się sami i na wzajem, może ten świat w tym parszywym kraju stanie
    > się lepszy.

    Na wolnym rynku najwazniejsza jest konkurencja, a jednej ze stron nic nie
    obchodzi druga strona, do celu dazy sie wszystkimi srodkami
    Swiat, w ktorym ludzie rywalizuja ze soba, jak zwierzeta, nie stanie sie
    lepszy.

    Juz niedlugo zbankrutujemy, po gornikach przyjdzie czas i na inne
    grupy zawodowe. A po nich na nastepne i tak dalej.
    Nie ma konca. Chyba, ze zmienimy system gospodarczy.

    Z rownym jak ty szacunkiem
    Klus

  • 35. Data: 2003-09-26 19:35:48
    Od: "Majgocha" <m...@x...wp.pl>

> [...]
    >
    > Z rownym jak ty szacunkiem
    > Klus
    >
    > Straszny cynizm.! Jaki system w takim razie proponujesz. Nie umiemy
    znależć sobie miejca w żadnym systemie. Przecież jesteśmy takimi samymi
    ludżmi i pracownikami jak obywatele innych państw.
    A nam żaden system nie pasuje. To może faktycznie wrócimy do towarów
    wymiennych, ale chyba nie uda nam się - a wszystkoiemu winni byli
    Fenicjanie.
    Piątkowe pozdrowienia - Majgocha.

  • 36. Data: 2003-09-26 19:46:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > nimi wymieniali przy poslugiwaniu sie nieoficjalnym pieniadzem
    > (Ciekawe jakie bedzie do niego zaufanie)

    Duze. Pieniadz ten nazywa sie $

    Najwiecej krzywd ludzkosci zrobili nie dranie i egoisci, a ci, ktorzy na
    sile chcieli robic ludziom dobrze, a te wredne narody jakies takie
    nieposluszne byly....i trzeba bylo silowo do dobrego naklaniac. Pol Pot byl
    z fajniejszych, duzo ciekawych teori na Sorbonie sie nauczyl i chcial
    wprowadzic....Chyba 1/3 ludnosci poszla potem do piachu jak nastapila
    eskalacja koncepcji powrotu do zdrowej gospodarki wiejskiej i likwidacja
    miast, kolebki wszelkiego wystepku.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 37. Data: 2003-09-27 08:44:11
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > stanie

    Zalaczam na samym dole jego skrotowa charakteystyke..

> [...]
    > A nam żaden system nie pasuje. To może faktycznie wrócimy do towarów
    > wymiennych, ale chyba nie uda nam się - a wszystkoiemu winni byli

    Jesli systemy sie zmieniaja ale w kazdym wystepuje jedna cecha (ta sama),
    ktora jest elelementem destabilizujacym, to faktycznie nie umiemy znalesc
    sobie
    miejsca w zadnym z nich.

    Wlasnie ta cecha jest wielotransakcyjny pieniadza.
    Druga podobna cecha jest prywatna wlasnosc srodkow produkcji.

    Co wygra?
    Istnienie tych cech czy ludzkie zycie?

    Sobotnie pozdrowienia
    Klus
    > Piątkowe pozdrowienia - Majgocha.

    (WZBG wysoce zorganizowana barterowa gospodarka) o cechach:
    - pieniadzem sa bony towarowe,
    - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo preliminarze
    hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o prace z
    wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),
    - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy,
    - prawo do odmowienia pracy, ale bez otrzymywania jakiejkolwiek pomocy od
    strony publicznej, wowczas osoba jest skazana na utrzymywanie przez
    najblizszych,
    - pensje w przedziale minimum-maksimum np 3-ktotna roznica.
    - prace na danym stanowisku, dostaje ten co bedzie chcial otrzymac najmniej
    towarow, pozostaje podobny system popyt-podaz.
    - porownanie podan o prace dokonujemy przez wazonosc czasu pracy ludzi (50%
    wagi), niezbednego od wytworzenia tych towarow, ilosc surowcow
    zywnosciowych (25% wagi) i niezywnosciowych (25 % wagi).
    - surowce maja swoje wagi obliczane w stosunku do najrzadszego dostepnego
    surowca, zarowno wsrod niezywnosciowych jak i zywnosciowych,
    jesli chcemy 2 kg surowca 2 razy czesciej wystepujacego, to jest to
    rownowazne 1 kg surowca wystepujacemu 2 razy rzadziej od poprzedniego,
    - dobra, ktorych nie da sie wyprodukowac, aby zaopatrzyc wszystkich
    zainteresowanych, sa wypozyczane,
    - produkcja opiera sie na mozliwych zdolnosciach produkcyjnych gospodarki,
    - decyzje o wyborze sposobu produkcji (wysokonakladowych), wybieramy przez
    referendum,
    - propozycje do referendum przedstawiaja grupy eksperckie, ktore wybieramy w
    wyborach, i organizacje spoleczne.

  • 38. Data: 2003-09-27 09:02:29
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości

    > Duze. Pieniadz ten nazywa sie $
    A gdzie sa bony towarowe?

    Brakuje fundamentu gospodarczego, produkcji na zamowienie i
    pierwotnej dystrybucji przez wykorzystanie bonow towarowych.
    Wtorna dystrybucja wykorzystujaca nawet i tego USD, juz by nie
    zagrozila fundamentom.

> [...]
    > wprowadzic....Chyba 1/3 ludnosci poszla potem do piachu jak nastapila
    > eskalacja koncepcji powrotu do zdrowej gospodarki wiejskiej i likwidacja

    Jesli podzielimy gospodarki na dwa typy
    1 z prywatna wlasnoscia srodkow produkcji,
    2 z publiczna wlasnoscia srodkow produkcji.

    To w pierwszym przypadku mamy: poglady poludniowych stanow
    przed wojna secesyjna, kastowosc spoleczenstwa (feudalizm, Indie),
    Hitler, Mussolini, Franco,Pinochet...

    W drugim przypadku mamy: Lenin, Stalin, Pol Pot...

    Nie rownaj systemow z zbrodniarzami, ktorzy wystepuja
    po obu stronach.

    Klus

  • 39. Data: 2003-09-27 09:15:38
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > A gdzie sa bony towarowe?
    Bony towarowe ty chcesz przeciez emitowac.

> [...]
    > pierwotnej dystrybucji przez wykorzystanie bonow towarowych.
    > Wtorna dystrybucja wykorzystujaca nawet i tego USD, juz by nie

    Zagrozilaby. USD jako wiarygodniejsz byloby chetnie przyjmowane. Szybko
    ustalilby sie realny kurs wymiany wskazujacy prawdziwe miejsce twoim bonom.
    Przy okazji..jak widzisz sprawe wyjazdow i przyjazdow zagranicznych i
    oficjalnej wymiany bonow z i na inne waluty na te okazje? Rowniez ciekawe
    jest, czy dopuszczasz produkcje wszystkich towarow i uslug, czy beda jakies
    centralne ograniczenia i zakazy.

> [...]
    > Hitler, Mussolini, Franco,Pinochet...
    >
    > W drugim przypadku mamy: Lenin, Stalin, Pol Pot...
    >
    > Nie rownaj systemow z zbrodniarzami, ktorzy wystepuja

    Nie mozna rownac. W drugim przypadku zginelo znacznie wiecej osob.
    Przy okazji...hitler i jego partia byli ruchem socjalistycznym, a nie
    prawicowym. Tyle, ze nacjonalistycznym rownoczesnie. Poparcie zdobyli
    oferujac robotnikom prace i opieke ze strony panstwa...w pozniejszym etapie
    kosztem sasiadow. Czyli.....hitler tez chcial czynic dobro...tyle, ze dla
    wybranej etnicznie grupy, innych ludzi przesowajac do kategorii nieludzi
    czyli "podludzi".

    Krzysztof

  • 40. Data: 2003-09-29 23:26:07
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Popyt wojskowych na kalkulatory?
    > A wojskowi skad maja pieniadze.

    tak na marginesie - chyba starasz się być pilnym studentem ekonomii.
    Nie zapominaj jednak, że pieniądz jest wtórny względem towaru. Pieniędzy
    (bądź jak to nazywasz - bonu towarowego, de facto na jedno wychodzi chyba że
    chcesz wymyślać nowe i jakże zasłużone w historii naszego kraju pewexy) nie
    da się ot tak dodrukować. Pieniądz jest odzwierciedleniem majątku

> [...]
    > Jak taki czlowiek pojdzie i powie, zeby wyprodukowac dla niego np.
    > jacht, to producent zyczy sobie pieniadze (przynajmniej czesc).

    ok. w chwili "wyrwania" się z domu nie ma się nic. właśnie skończyło się
    szkołę. w tym samym albo innym mieście idzie się do pracy, żeby zaspokoić
    swój własny popyt na mieszkanie i jedzenie. W ciągłej realizacji procesu
    pracy zarabia sie pieniądze. Najpierw po to by mieszkać i jeść, później żeby
    spełniać coraz większe zachcianki (np. kupno jachtu). Czyli mierz siły na
    zamary.
    Jak stać od razu na kupno jachtu, to się od razzu kupuje jacht. Jeżeli nie
    stać - zarabia się na niego. i jak się wie kiedy będzie się miało pieniądze
    na zakupienie jachtu, zamawia sie na określony termin jego wykonanie.
    Reasumując ten prosty, ale życiowy przykład - najpierw powstaje popyt na
    dany towar/usługę. Rynek reguluje podaż.
    Nie chcę tutaj udowadniać wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami
    Wielkiej Nocy. Nie chcę prowadzić dywagacji, czy najpierw jajko czy kura. Bo
    to nie ma najmniejszego znaczenia.
    Chcę ci tylo wykazać, że gdyby nie znalazł się jakiś kupiec na towar czy
    usługę, to powstanie tego towaru czy usługi nie miało by zupełnie sensu.Musi
    być navywca dla tego dobra, żeby byył sens jego wytworzenia.
    Zresztą przypomniał mi się wierszyk z wczesnych lat dzieciństwa "murarz domy
    buduje, krawiec szyje ubrania, ale gdyby nie piekarz to by nie miał
    mieszkania ...(coś tam coś tam)... tak dla wspólnej korzyści i dla dobra
    wspólnego wszyscy muszą pracować mój maleńki kolego"

> [...]
    > finansowanych z podatkow.
    > Widacz, ze bez wczesniejszej produkcji przedsiebiorstw, wojskowi

    a te przedsiębiorstwa wyprodukowały, ponieważ rynek potrzebował ich towaru
    bądź usługi a z kolei państwo zarobiło na wspólnej korzyści przedsiębiorstw
    i nabywców
    i znowu - co było pierwsze jajko czy kura?

    > Najpierw jest produkcja, dokonywana przez przedsiebiorstwa,
    > dzieki posiadaniu wlasnosci srodkow produkcji.

    najpierw jest zapotrzebowanie rynku na towar/usługę żeby był ktoś kto
    wyprodukuje temu rynkowi potrzebne mu dobro

> [...]
    > gdyz nie jest zdolny do zakupow, pozniej jest produkcja dokonywana
    > przez wlascicieli surowcow i srodkow produkcji, przy tej produkcji

    ok, użyjmy pojęć efektywnego i nieefktywnego popytu.
    W danym momencie dla przedsiębiorstwa popyt jest nieefektywny, bo w danym
    momencie nie zaspokoi podaży. Ale przedsiębiorstwo wie, że za chwilę dane
    dobro będzie potrzebne na rynku. Więc co robi? przygotowuje się do popytu
    efektywnego. I bardzo go interesuje popyt, który JESZCZE jest nieefektywny
    ale już za moment będzie bardzo efektywny. Bo będzie pierwsze i dzięki temu
    zarobi i nikt go nie wyprzedzi.

    > Firmy > pieniadze> gospodarstwa domowe > Firmy

    razej: rynek-firma-rynek-klient-rynek i we wszystim "krwią" jest pieniądz

    > Tak krazy pieniadz.
    > Gospodarstwa domowe z tych pieniedzy, dokonuja zakupow w
    > przedsiebiorstwach, zwykle w innych, niz ludzie sa zatrudnieni.

    to wielkie uproszczenie. wolę założenie które podałem przed chwilką

    > Towary powstaja w wyniku produkcji, ktora jest nastawiona na
    > klientow, ktorzy maja pieniadze, a pieniadze maja, gdyz
    > wczesniej wyprodukowano inne towary.
    >
    > Znasz powiedzenie Saya, ze podaz tworzy popyt?
    Nie jest mi potrzebny autorytet jakiegokolwiek nazwiska żeby spierać się o
    wyższości świąt Bożego narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. To nie jest
    tak, że tylko podaż wynika z popytu, ale także (co chyba udało mi się
    mniej-więcej dowieść) popyt z podaży.
    Jeżeli chodzi o rynek, tojest to wybitnie żywy organizm. I ciągle
    zmieniające się realia tegoż rynku mówią o zwiekszonym popycie bądź podaży.
    Raz jedno, raz drugie.

    I na zupłny koniec - staram się pisać tak żebyś widział że nie ma w realnym
    świecie czystego modelu teoretycznego. Za pomocą wzorów czy teorii możemy
    opisać wycinek świata, a nie mówić o jego pełnym funkcjonowaniu. Jak
    zauważyłem na początku - wyglądasz na pilnego ucznia i chcesz jak najlepiej
    zrozumieć co się w świecie dzieje. Chcesz być dobry - więc chcę ci
    przedstawić to samo co ty przedstawiasz w lekko obróconym świetle. I mam
    nadzieję że rozumiesz moje przesłanie.

    > Klus

    gromax