PracaGrupypl.praca.dyskusje › Łapówka - czy warto??

  • 41. Data: 2003-10-01 09:06:55
    Temat: Re: Łapówka - czy warto??
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bl3kad$go2$...@i...gazeta.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bony towarowe ty chcesz przeciez emitowac.

    Jesli bony towarowe beda mialy zagwarantowana wymiennosc
    na towary, a USD nie, to zaufanie do USD bedzie slabe, gdyz
    USD bedzie mozna wymienic na towary, ktore ludzie zyczyli
    sobie za prace, i mozna je od razu skonsumowac.

    > Zagrozilaby. USD jako wiarygodniejsz byloby chetnie przyjmowane. Szybko
    > ustalilby sie realny kurs wymiany wskazujacy prawdziwe miejsce twoim
    bonom.

    Na czym polega zaufanie do USD i zlotego?
    Na tym, ze mozna za to cos kupic, i piecze nad tym sprawuja
    organy panstwa.
    Czy bez bez pieczy np NBP jest zaufanie?

    > Przy okazji..jak widzisz sprawe wyjazdow i przyjazdow zagranicznych i
    > oficjalnej wymiany bonow z i na inne waluty na te okazje? Rowniez ciekawe
    > jest, czy dopuszczasz produkcje wszystkich towarow i uslug, czy beda
    jakies
    > centralne ograniczenia i zakazy.

    System docelowa ma obejmowac caly glob.
    Wszedzie sa bony towarowe, ale trudno byloby zrealizowac bon towarowy
    na jablka w Egipcie, przeciez nikt nie bedzie ich tam specjalnie wiozl,
    bo jakis turysta chce je tam nabyc.
    Nie ma problemu w podrozach zagranicznych, ale musialyby sie
    dokonywac w czasie wolnym od pracy, w czasie urlopu, w ramach
    obowiazkow sluzbowych.
    Jesli w pewnych krajach beda bony towarowe a w innych jeszcze
    obecne waluty, to kraj z boanmi towarowymi, wymienia sie
    z innymi jak jedno wielkie przedsiebiorstwo, eksportuje towary, a
    uzyskane dewizy zamienia na towary, ktorych nie ma w danym kraju.

    Ograniczenia produkcji towarow wynikaja tylko z mozliwosci produkcyjnych.
    Jesli FSO ma teraz mozliwosc produkcji na 200 tys aut rocznie, to tyle
    mogloby
    produkowac i nie wiecej, ale gdyby zabraklo rak do pracy, gdyz inne towary
    sa bardziej potrzebne, to produkcje aut nalezaloby ograniczyc.

    O hierarchii produkcji decyduja preliminarze zapotrzebowania, ktore
    maja zlozyc wszyscy ludzie.
    Wowczas na 1 miejsc moglaby sie znalezc woda, na 2 chleb etc...

    Pot

    > Nie mozna rownac. W drugim przypadku zginelo znacznie wiecej osob.
    > Przy okazji...hitler i jego partia byli ruchem socjalistycznym, a nie
    > prawicowym. Tyle, ze nacjonalistycznym rownoczesnie. Poparcie zdobyli
    > oferujac robotnikom prace i opieke ze strony panstwa...w pozniejszym
    etapie
    > kosztem sasiadow. Czyli.....hitler tez chcial czynic dobro...tyle, ze dla
    > wybranej etnicznie grupy, innych ludzi przesowajac do kategorii nieludzi
    > czyli "podludzi".

    Ruchem socjalistycznym z nazwy, tak szybciej znalezc elektorat.

    Tak jak i SLD, juz niedlugo dokona/powoli bedzie wprowadzal ciecia
    wydatkow, ktore sa charakterystyczne dla liberalizmu.

    [Rudolf Hess (zastępca przywódcy partii NSDAP - Adolfa Hitlera)
    "Narodowy Socjalizm to nic innego jak biologia stosowana."
    z wielkiego spotkania w 1934 roku ]

    Jesli Hitler to socjalizm, to jak to sie stalo,
    ze w Hiszpanii socjalizm Hitlera popieral walke z
    socjalizmem hiszpanskim popieranym przez Moskwe?

    Klus

  • 42. Data: 2003-10-01 20:15:33
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]

    Nie mam wiecej pytan

    > Jesli Hitler to socjalizm, to jak to sie stalo,
    > ze w Hiszpanii socjalizm Hitlera popieral walke z
    > socjalizmem hiszpanskim popieranym przez Moskwe?

    Sam sobie odpowiedziales.

    krzysztof

  • 43. Data: 2003-10-02 10:01:06
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik gromax <g...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blaf25$ec4$...@i...gazeta.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > marginesie,

    > tak na marginesie - chyba starasz się być pilnym studentem ekonomii.
    > Nie zapominaj jednak, że pieniądz jest wtórny względem towaru. Pieniędzy
    > (bądź jak to nazywasz - bonu towarowego, de facto na jedno wychodzi chyba
    że
    > chcesz wymyślać nowe i jakże zasłużone w historii naszego kraju pewexy)
    nie
    > da się ot tak dodrukować. Pieniądz jest odzwierciedleniem majątku

    Jesli pieniadz jest odzwierciedleniem istnienia majatku, to
    najpierw cos powstaje i rownolegle jest wyplacany pieniadz,
    w wyniku zaplaty pracownikom, wlascicielom surowcow ...

    Jesli [uklad zamkniety] firma ma pieniadze a inni nie, to firma nie
    moze powiedziec, ze istnieje popyt i przez to produkuje
    aby go zaspokoic.
    Bo dopoki firma nie zacznie wyplacac srodkow za produkcje,
    dopoty nikt nic nie kupi.
    Najpierw jest decyzja o produkcji, tego ktory posiada pieniadze.

    Bon towarowy jako jednotransakcyjny pieniadz, ma odzwierciedlac
    wyprodukowany towar, nie ma towaru nie ma bonu.
    Drukowanie bonow polega na wczesniejszym wyprodukowaniu
    towaru, na ktory nalezy wystawic bon towarowy.

> [...]
    > pracy zarabia sie pieniądze. Najpierw po to by mieszkać i jeść, później
    żeby
    > spełniać coraz większe zachcianki (np. kupno jachtu). Czyli mierz siły na
    > zamary.
    > Jak stać od razu na kupno jachtu, to się od razzu kupuje jacht. Jeżeli nie
    > stać - zarabia się na niego. i jak się wie kiedy będzie się miało
    pieniądze
    > na zakupienie jachtu, zamawia sie na określony termin jego wykonanie.
    > Reasumując ten prosty, ale życiowy przykład - najpierw powstaje popyt na
    > dany towar/usługę. Rynek reguluje podaż.

    Abys dostal kase na wyplate, produkuje sie jakis towar A, ktory firma
    bedzie chciala sprzedac. Ty dostajesz ta kase.
    Na rynku jest oferta sprzedazy towaru A i ty masz pieniadze.
    Jesli pojdzies kupic jacht, nie sprzeda sie towar A.

    Jesli jest 1 mln. firm, ktore wyprodukowaly 1 mld szt towarow ze srednim
    jednostkowym calkowitym kosztem np 5 zl.
    Na rynku pojawilo sie 5 mld zl.
    Firmy oferuja do sprzedazy 1 mld szt. po sredniej cenie 6 zl (1 zl marzy)
    Wartosc oferty to 6 mld. zl. Ludzie dokonaja zakupu za 5 mld zl.
    Reszta z oferty o wartosci 1 mld zl. nie zostanie sprzedana.
    Ten towar zostal wyprodukowany i zaoferowany, wiec to jest
    podaz, ale nie ma na niego popytu.

    Najpierw jest efektywna podaz, a pozniej efektywny popyt.

    > Nie chcę tutaj udowadniać wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami
    > Wielkiej Nocy. Nie chcę prowadzić dywagacji, czy najpierw jajko czy kura.
    Bo
    > to nie ma najmniejszego znaczenia.

    Jak juz to pierwsze bylo jajko, od przodka kury.

    > Chcę ci tylo wykazać, że gdyby nie znalazł się jakiś kupiec na towar czy
    > usługę, to powstanie tego towaru czy usługi nie miało by zupełnie
    sensu.Musi
    > być navywca dla tego dobra, żeby byył sens jego wytworzenia.

    Nie ma nabywcy na towar o wartosci 1 mld zl.
    Wydatki w gospodarce 5 mld zl, a firmy chca wplywow na 6 mld zl.
    Nabywcy nie ma, bo ludzie nie maja tyle pieniedzy aby zakupic.
    I to jest bezsens, bo o tyle co sie nie sprzedalo, produkcja mzoe zmalec.

    > Zresztą przypomniał mi się wierszyk z wczesnych lat dzieciństwa "murarz
    domy
    > buduje, krawiec szyje ubrania, ale gdyby nie piekarz to by nie miał
    > mieszkania ...(coś tam coś tam)... tak dla wspólnej korzyści i dla dobra
    > wspólnego wszyscy muszą pracować mój maleńki kolego"

    Jak najbardziej sie zgdzam, ze wszyscy powinni pracowac, jesli chca cos
    dostac.

    > a te przedsiębiorstwa wyprodukowały, ponieważ rynek potrzebował ich towaru
    > bądź usługi a z kolei państwo zarobiło na wspólnej korzyści
    przedsiębiorstw
    > i nabywców
    > i znowu - co było pierwsze jajko czy kura?

    Jesli pieniadz jest towarem, a wczesniej pieniadzem byl konkretny
    towar, to najpierw wyprodukowano towar i sie nim wymieniono na
    inny towar.
    Jesli ktos zglasza popyt a nic nie moze zaoferowac za towar, ktory
    chce, to jest to tylko potrzeba, a nie efektywny popyt.

    > najpierw jest zapotrzebowanie rynku na towar/usługę żeby był ktoś kto
    > wyprodukuje temu rynkowi potrzebne mu dobro

    Zapotrzebowanie nie jest tozsame z efektywnym popytem.
    Glodni i bezdomni zglaszaja zapotrzebowanie na zywnosc i
    mieszkania i jakos nikt im tego nie dostarcza.
    Gdzie sa ci co maja maja dostarczyc potrzebne dobro?

    > ktoś

    > ok, użyjmy pojęć efektywnego i nieefktywnego popytu.
    > W danym momencie dla przedsiębiorstwa popyt jest nieefektywny, bo w danym
    > momencie nie zaspokoi podaży. Ale przedsiębiorstwo wie, że za chwilę dane
    > dobro będzie potrzebne na rynku. Więc co robi? przygotowuje się do popytu
    > efektywnego. I bardzo go interesuje popyt, który JESZCZE jest nieefektywny
    > ale już za moment będzie bardzo efektywny. Bo będzie pierwsze i dzięki
    temu
    > zarobi i nikt go nie wyprzedzi.

    Jesli bedzie pierwsze a nie bedzie drugiej firmy, to ta pierwsza firma
    bedzie
    mogla uzyskac ze sprzedazy maksymalnie tyle ile wydala + tyle ile ludzie
    zaciagneli kredytow na zakupy w tej firmie.

    Jak popyt nieefektywny staje sie efektywnym?

    > razej: rynek-firma-rynek-klient-rynek i we wszystim "krwią" jest pieniądz

    klient nie ma pieneidzy z rynku.
    Klient ma pieniadze z bezposrednich wydatkow firm.

    rynek-firma-klient-rynek lub inaczej to samo
    firma-klient-rynek-firma

    firma-pieniadze-klient-rynek-firma

    Na styku klient/gospodarstwa domowe z firmami jest rynek.

    Co bylo pierwsze rynek czy produkujaca firma?
    Aby byl rynek musza byc dwa towary, ktorymi sie mozna wymienic.
    Aby byl towar, potrzebna jest firma/osoba, ktora wyprodukuje ten towar.

    A wiec najpierw jest Firma.

    > to wielkie uproszczenie. wolę założenie które podałem przed chwilką

    > Nie jest mi potrzebny autorytet jakiegokolwiek nazwiska żeby spierać się o
    > wyższości świąt Bożego narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy. To nie jest
    > tak, że tylko podaż wynika z popytu, ale także (co chyba udało mi się
    > mniej-więcej dowieść) popyt z podaży.

    Popyt efektywny wynika z podazy
    Podaz wynika z zapotrzebowania/niefektywnego popytu,
    choc obecnie podaz przedsiebiorstw wynika z checi osiagniecia
    pienieznych zyskow, ktore przeznaczy sie m.in na konsumpcje
    wlascicieli przedsiebiorstw.

    > Jeżeli chodzi o rynek, tojest to wybitnie żywy organizm. I ciągle
    > zmieniające się realia tegoż rynku mówią o zwiekszonym popycie bądź
    podaży.
    > Raz jedno, raz drugie.

    Wielkosc podazy to wartosc oferty sprzedazy, im wyzsze ceny oferowanych
    towarow tym wyzsza podaz.
    Wielkosc podazy wynika tez z wolumenu produkcji, a ta z wielkosci
    srodkow pienieznych, przeznaczanych na produkcje (wlasne+obce)

    Popyt efektywny wynika z wydatkow na wytworzenie wolumenu produkcji
    i z konsumpcyjnych wydatkow finansowanych z kredytow oraz z
    konsumpcyjnych wydatkow wlascicieli firm (tym sposobem zmniejszaja
    wolumen produkcji)

    > I na zupłny koniec - staram się pisać tak żebyś widział że nie ma w
    realnym
    > świecie czystego modelu teoretycznego. Za pomocą wzorów czy teorii możemy
    > opisać wycinek świata, a nie mówić o jego pełnym funkcjonowaniu. Jak
    > zauważyłem na początku - wyglądasz na pilnego ucznia i chcesz jak
    najlepiej
    > zrozumieć co się w świecie dzieje. Chcesz być dobry - więc chcę ci
    > przedstawić to samo co ty przedstawiasz w lekko obróconym świetle. I mam
    > nadzieję że rozumiesz moje przesłanie.

    Wystarczy analizowac przeplyw pieniadza
    firmy-klienci-rynek-firmy,
    a wszystko staje sie jasne.

    Wplywy firm moga wynosic maksymalnie tyle ile jest pieneidzy na rynku,
    a tych jest tyle ile maja klienci, a ci ich maja tyle ile same firmy
    wydaly.
    Na rynek dociera tez pieniadz z kredytow.
    Wlasciciel firmy moze tez bezposrednio stac sie klientem, jesli
    zamiast produkowac za srodki, bedzie je kosnumowal.

    Klus

  • 44. Data: 2003-10-06 09:35:56
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie mam wiecej pytan

    Jesli system gospodarczy jest sluszny dla ludzi z obszaru jednego panstwa,
    to dlaczego nie mialby byc sluszny dla ludzi z obszaru innych panstw?

    Kazdy czlowiek powinien miec jeden decyzyjny glos w sprawie zuzycia
    surowcow,
    mieszkaniec pustyni z ropa o ropie z tej pustyni, o slodkiej wodzie z
    Europy, Azji..., a drzewach z puszczy Amazonskiej.
    Tak samo mieszkaniec puszczy Amazonskiej i Europejczyk powinien miec 1
    decyzyjny glos w sprawie powyzszych surowcow.

    > Sam sobie odpowiedziales.

    Dodam
    -----
    Kwartalnik 'Fronda' 17/18 przypomniał znamienne słowa Hitlera z kwietnia
    1938 r.: 'w Hiszpanii postawiliśmy na niewłaściwego konia. Byłoby dla nas
    lepiej udzielić poparcia republikanom. Oni reprezentują lud. Zawsze
    moglibyśmy uczynić z tych socjalistów dobrych narodowych socjalistów'.
    http://www.wandea.org.pl/totalitaryzm.htm
    -----

    Klus