PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aport a działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2003-09-17 12:11:13
    Temat: Aport a działalność gospodarcza
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą.Posiadam prywatny komputer PC z
    oprogramowaniem z licencją (kupiony gdy nie miałem zarejstrowanej
    działalności). Pytanie czy mogę prowadząc działalność gospodarczą użytkować
    ten komputer w firmie i czy można go w jakiś sposób amortyzować.Co z
    oprogramowaniem wcześniej zakupionym (nie na firmę). Podobna sytuacja jest z
    telefonem komórkowym zakupionym dużo wcześniej niż data rozpoczęcia
    działalności.Co z rachunkami?

    ZUS.
    Jeżeli działalność zarejestrowana była np. 10 września ale termin
    rozpoczęcia działalności jest od 01.10. to czy ZUSy płaci się od 10 września
    czy od 01 pażdziernika.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-19 00:02:36
    Temat: Re: Aport a działalność gospodarcza
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Wed, 17 Sep 2003 14:11:13 +0200, "Arek" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >oprogramowaniem z licencją (kupiony gdy nie miałem zarejstrowanej
    >działalności). Pytanie czy mogę prowadząc działalność gospodarczą użytkować

    Mozesz.

    > czy można go w jakiś sposób amortyzować.

    Hmmm, raczej mozesz. Tylko czy on ma faktycznie taka wartosc powyzej 3500 by
    robic z niego srodek trwaly i amortyzowac? Ja bym odpuscil.

    > Co z oprogramowaniem wcześniej zakupionym (nie na firmę).

    A co ma byc. Firma nie ma osobowosci wiec nie moze byc strona, to tobie
    udzielono licencji. Niestety u nas rozroznianie osoby fizycznej prowadzacej
    dzialalnosc od podmiotow o osobowosci prawnej nadal kuleje.

    > Podobna sytuacja jest z telefonem komórkowym zakupionym dużo wcześniej niż data
    rozpoczęcia
    >działalności.Co z rachunkami?

    Najlepiej bedzie poprosic operatora o zmiane danych platnika na fakturze.

    > Jeżeli działalność zarejestrowana była np. 10 września ale termin
    >rozpoczęcia działalności jest od 01.10. to czy ZUSy płaci się od 10 września
    >czy od 01 pażdziernika.

    W dokumentach rejestrowych masz termin rejestracji i termin rozpoczecia. Wiazacy
    dla ZUS jest termin rozpoczecia.

    Kyniu

    --