PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji

  • 1. Data: 2003-10-05 19:42:26
    Temat: Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Witam,

    Od czasu do czasu w ofertach pracy zdarza się, że pracodawca oczekuje
    zdjęcia i nie jest bliżej napisane co to powinno być za zdjęcie.

    1. W swoim CV mam wmontowane nieduże zdjęcie, żeby z grubsza było
    wiadomo, jak wyglądam - powiedzmy, że jest ono wielkości legitymacyjnego
    zdjęcia po wydrukowaniu. Czy to wystarczy?

    2. Jakie to powinno być zdjęcie? Co jest przyjęte? Ja na razie wysyłam
    swoje "popiersie", wyciachane z dużej fotki, która strzelił mi kolega,
    zdjęcie jest czarno buiałe. Jestem na nim w nieformalnym ubraniu, to
    znaczy w jakiejś kurtce i koszulce, a nie w garniturze. Czy warto pójść
    do fotografa, żeby mi zrobił zdjęcie w garniturze i jakie to powinno być
    zdjęćie - cała postać, legitymacyjne, popiersie czy cos w ogóle?

    3. Osobna sprawa - wnerwia mnie, jeśli czytam że w ofercie pracy w
    dziale IT oczekuje się zdjęcia. O ile moge to jeszcze od biedy zrozumieć
    w przypadku stanowisk typu handlowiec, to tego rodzaju wymaganie w
    przypadku pracy na stanowisku administratora czy programisty mnie dziwi.
    Najchętniej bym to olał, bo uważam, że to wymaganie w tym przypadku to
    obciach. Co myślicie?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 2. Data: 2003-10-05 20:01:02
    Temat: Re: Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:blps91$6dm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    <cut>
    > 1. W swoim CV mam wmontowane nieduże zdjęcie, żeby z grubsza było
    > wiadomo, jak wyglądam - powiedzmy, że jest ono wielkości legitymacyjnego
    > zdjęcia po wydrukowaniu. Czy to wystarczy?

    Jasne, wlasnie takie niewielkie ale czytelne powinno byc.

    > 2. Jakie to powinno być zdjęcie? Co jest przyjęte? Ja na razie wysyłam
    > swoje "popiersie",
    <cut>

    popiersie jest ok, ja bym je jednak sformalizowal, poszedl do fotografa w
    gajerku, albo chociaz koszli jakiejs, zeby wygladalo bardziej formalnie

> [...]
    > przypadku pracy na stanowisku administratora czy programisty mnie dziwi.
    > Najchętniej bym to olał, bo uważam, że to wymaganie w tym przypadku to

    Pamietaj, ze to najpierw przechodzi przez HR-y, a te rzadza sie wlasnymi
    prawami:)
    pozdr
    /p

  • 3. Data: 2003-10-05 20:04:58
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Witaj,

    Ja w swoim CV nie amm zdjecia i powoli dochodze do wniosku, ze jest to moj
    blad.
    Niedlugo zaczne dolaczac zdjecie i postaram sie, zeby to bylo jak najlepsze
    zdjecie. Wlasciwie 2 zdjecia - zamierzam dac samo popiersie, zeby bylo widac
    twarz i drugie foto calej postaci - obydwa obowiazkowo w garniturze, bialej
    koszuli itd.

    ad. 3 - to nie jest obciach - schludny, zadbany wyglad swiadczy o podejsciu
    do zycia, pracy itd ;-)

    pozdrawiam
    mariusz

  • 4. Data: 2003-10-05 20:07:51
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał
    > Najchętniej bym to olał, bo uważam, że to wymaganie w tym przypadku to
    > obciach. Co myślicie?
    Powiem Ci, że mnie też to dziwi... Wymaganie zdjęcia pojawia się w 9 na 10
    ofert. Po cholerę im te zdjęcia? Przecież wiadomo, że (po odpowiednim
    retuszu) nie musi ono odzwierciedlać rzeczywistego wyglądu... Poza tym jak
    uroda kolesia okaże się nie być w typie kierownika HR, to już go nie zaprosi
    na rozmowę np. na programistę? Dla mnie to trochę bezcelowe.

    mangha

  • 5. Data: 2003-10-05 20:37:18
    Od: Szarka <S...@w...pl>

    .

    > ad. 3 - to nie jest obciach - schludny, zadbany wyglad swiadczy o podejsciu
    > do zycia, pracy itd ;-)

    heh ;) niekoniecznie o jeśli chodzi o pracę grafika , niekonwencjonalny
    wygląd (który nie zawsze wygląda schludnie) świadczy o inwencji i
    pomysłowości ..także o pomyśle na siebie.

    Szara ;)

  • 6. Data: 2003-10-05 21:01:40
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szarka" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
    > heh ;) niekoniecznie o jeśli chodzi o pracę grafika , niekonwencjonalny
    > wygląd (który nie zawsze wygląda schludnie) świadczy o inwencji i
    > pomysłowości ..także o pomyśle na siebie.
    czy to samo rozumiemy pod pojeciem schludny? --->
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55952
    pozdrawiam
    mariusz

  • 7. Data: 2003-10-05 21:12:44
    Od: "Ferdek" <d...@w...pl>

    [...]
    > ad. 3 - to nie jest obciach - schludny, zadbany wyglad swiadczy o
    podejsciu
    > do zycia, pracy itd ;-)

    Hmmm - w takim razie nie wiem czego można by się spodziewać
    po panu o imieniu Richard Stallman jeśli by patrzeć tylko na wygląd ...
    IMHO zdjęcia są absolutnie nie na miejscu. Jedynym możliwym
    uzasadnieniem dla ich wymagania to przypadek, kiedy staramy się
    o przyjęcie na stanowisko modelki/modela ;)

    Pozdrawiam,

    Adrian.

  • 8. Data: 2003-10-05 21:26:35
    Temat: Re: Kwestia... ja w kwestii ubioru
    Od: motto <m...@o...pl>

    Marsiuu wrote:

    > Wlasciwie 2 zdjecia - zamierzam dac samo popiersie,
    > zeby bylo widac twarz i drugie foto calej postaci - obydwa obowiazkowo w
    > garniturze, bialej koszuli itd.
    Zdjęcie wysyłam i jest to zdjęcie z dyplomu... Ja nawiąże jednak do czego
    innego. Zawsze jeździłem na rozmowy w garniturze za 3k. I jakoś nie
    przynosiło to rozwiązania, kiedy na rozmowę o pracę trafiłem przypadkiem,
    niewyspany, nieogolony z podkrążonymi i zaczerwienionymi oczami w okularach
    ochronych od monitora (zerówki dość harakterystyczne) z lekka ziewając,
    trzymając w jednym w ręku pakiet CD oraz anglojęzycznego manuala a w drugim
    hamburgera (dopełnieniem obrazu były: wygnieciona koszulka, jeansy,
    trampki) to pracę dostałem od razu. Padło jedno pytanie "Zna się Pan
    na...?". Powiedziałem, że tak (zresztą zgodnie z prawdą) i po 15 minutach
    miałem umowę w ręku. Żeby było zabawniej pojechałem dowiedzieć się tylko
    jakie mają wymagania (nie miałem przy sobie CV bo wracałem z nocnej
    posiadówki w caffe). Potem się dowiedzialem, iż w moim zawodzie im człowiek
    gorzej wygląda tym lepszy specjalista (co kolwiek by to miało znaczyć).
    Pozdrawiam

    ps. co do zdjęć to zadziwia mnie żądanie zdjęć przy stanowiskach które nie
    są w żaden sposób reprezentacyjne...

    --
    motto
    gg://384683/

  • 9. Data: 2003-10-05 22:08:57
    Od: "misiczka" <U...@w...pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wlasciwie 2 zdjecia - zamierzam dac samo popiersie, zeby bylo widac
    > twarz i drugie foto calej postaci - obydwa obowiazkowo w garniturze,
    bialej
    > koszuli itd.

    Uważaj, żeby nie wzięli Cię za megalomana ;)

    pozdrawiam cieplutko
    misiczka z Wrocławia

    --
    My kobiety nigdy nie mówimy wprost, czego chcemy,
    ale wściekamy się, gdy tego nie dostajemy.

  • 10. Data: 2003-10-06 07:19:51
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > podejsciu
    > Hmmm - w takim razie nie wiem czego można by się spodziewać
    > po panu o imieniu Richard Stallman jeśli by patrzeć tylko na wygląd ...

    Wiesz, przeciętne stanowisko informatyczne w Polsce trochę różni się
    od tego, co robił Stallman. A przeciętny kandydat do pracy na stanowisku
    informatycznym nieco odbiega od Stallmana umiejętnościami.

    T.