PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji

  • 11. Data: 2003-10-06 07:48:24
    Temat: Re: Kwestia zdjęcia dołączanego w aplikacji
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    clockworkoi wrote:
    > Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    > wiadomości news:blps91$6dm$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > <cut>

    > Jasne, wlasnie takie niewielkie ale czytelne powinno byc.

    No, to jest, fajnie.

    > <cut>
    >
    > popiersie jest ok, ja bym je jednak sformalizowal, poszedl do fotografa w
    > gajerku, albo chociaz koszli jakiejs, zeby wygladalo bardziej formalnie

    No, to może faktycznie coś takiego przedsięwezmę.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 12. Data: 2003-10-06 07:50:53
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał
    > Powiem Ci, że mnie też to dziwi... Wymaganie zdjęcia pojawia się w 9 na 10
    > ofert. Po cholerę im te zdjęcia? Przecież wiadomo, że (po odpowiednim
    > retuszu) nie musi ono odzwierciedlać rzeczywistego wyglądu... Poza tym jak
    > uroda kolesia okaże się nie być w typie kierownika HR, to już go nie zaprosi
    > na rozmowę np. na programistę? Dla mnie to trochę bezcelowe.
    >
    > mangha

    Pamietajcie, że to pracodawca płaci wam a nie odwrotnie i za swoje pieniadze może
    mieć chyba taki
    kaprys jak przyjęcie człowieka, którego wygląd będzie mu po prostu odpowiadał.

    mer

  • 13. Data: 2003-10-06 09:01:07
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    "mer" <b...@w...de> writes:

    > Pamietajcie, że to pracodawca płaci wam a nie odwrotnie i za swoje pieniadze może
    mieć chyba taki
    > kaprys jak przyjęcie człowieka, którego wygląd będzie mu po prostu odpowiadał.

    no niby tak.
    w Polsce nie ma regulacji prawnych (tak jak w innych krajach) w mysl
    ktorych nie mozna zatrudniac "po gebie" na stanowisko, w ktorym
    wygladem sie nie pracuje.

    na dodatek bezrobocie takie, ze pracodawca, poniewaz dostaje kilkaset
    CV, moze sobie wymagac uiejetnosci szczekania,
    albo klapania dupa, jesli jego taki kaprys.

    tylko, ze prowadzi to do spirali absurdu, bo wymagania na dane
    stanowisko rosna w tempie niebotycznym, nie maja pokrycia z
    rzeczywistym zakresem obowiazkow - w zwiazku z czym aplikanci pisza w
    tym CV cokolwiek sobie pracodawca zazyczy, zeby tylko sie zalapac na
    rozmowe. potem wylazi szydlo z worka - ze klamali albo
    podkoloryzowali, pracodawca znow podnosi poprzeczke.... i laduje sie w
    domu wariatow, jak zaczyna czlek czytac ogloszenia o pracy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 14. Data: 2003-10-06 09:26:25
    Od: "Killoff" <k...@n...wp.pl>

    "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> wrote in message

    > 3. Osobna sprawa - wnerwia mnie, jeśli czytam że w ofercie pracy w
    > dziale IT oczekuje się zdjęcia. O ile moge to jeszcze od biedy zrozumieć
    > w przypadku stanowisk typu handlowiec, to tego rodzaju wymaganie w
    > przypadku pracy na stanowisku administratora czy programisty mnie dziwi.
    > Najchętniej bym to olał, bo uważam, że to wymaganie w tym przypadku to
    > obciach. Co myślicie?

    Bzdura i tyle.
    Najlepszym przykładem jest to zdjęcie pracowników Microsoft z 1978 r.
    http://www.museumofhoaxes.com/photos/microsoft.html

    Każdy spec z HR powie, że skoro tak wyglądają to 'nic z nich nie będzie',
    bo przecież nie umieją o siebie zadbać ! ;-)

    Pozdrawiam,
    Kilof

  • 15. Data: 2003-10-06 10:07:38
    Od: "Ferdek" <d...@w...pl>

    > Wiesz, przeciętne stanowisko informatyczne w Polsce trochę różni się
    > od tego, co robił Stallman. A przeciętny kandydat do pracy na stanowisku
    > informatycznym nieco odbiega od Stallmana umiejętnościami.

    A co robił Stallman - programował ? Hmm - to u nas nie ma programistów ?
    A co do umiejętności, to nie wiem czy wiesz, że na świecie Polacy i Hindusi
    uważani są za najlepszych informatyków (w tym programistów). A teraz
    z innej beczki: wiem, że rzeczywistość jest inna :( Po prostu sam pomysł
    uważam za poroniony. Dużo mówimy i krzyczymy o tym, że jesteśmy
    tolerancyjni, a jak przyjdzie co do czego, to o wszystkim zapominamy.
    Fakt - pracodawca płaci, pracodawca wymaga. Ale nie jest tak do końca.
    Bo zawierana umowa jest obustronna. Pracodawca wymaga i za prace
    płaci. Pracownik wymaga, i prace wykonuje. Dzisiaj bardzo dużo osób
    zapomina o tym. Fakt - wiele ludzi ma bardzo ciężką sytuację. Tych mogę
    zrozumieć - każdy grosz się przyda i nie ma co "pyskować". Ale co z
    pozostałymi ? Kiedy pracodawca prosi o zdjęcie od kandydata na programiste,
    to tylko źle o nim świadczy. Nie wygląd stanowi o wartości człowieka !
    Takie postępowanie to to bardzo duża krótkowzroczność.

    Pozdrawiam,

    Adrian.

  • 16. Data: 2003-10-06 10:33:13
    Od: "Rafał Krawczyk" <r...@p...SPAM.NO.THANK.U.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja w swoim CV nie amm zdjecia i powoli dochodze do wniosku, ze jest to moj
    > blad.
    Zależy na jakie stanowisko się starasz.

    > Niedlugo zaczne dolaczac zdjecie i postaram sie, zeby to bylo jak
    najlepsze
    > zdjecie. Wlasciwie 2 zdjecia - zamierzam dac samo popiersie, zeby bylo
    widac
    > twarz i drugie foto calej postaci - obydwa obowiazkowo w garniturze,
    bialej
    > koszuli itd.
    A to może jeszcze trzecie dorzuć w stroju kąpielowym. Żart. IMO jedno
    wystarczy.

    > pozdrawiam
    > mariusz

    pozdRAFi

    --
    ::: Rafał Krawczyk - { RAFi v3.2 }
    ::: www.rafi.plenet.pl - "Design your face" w "PO GODZINACH"

  • 17. Data: 2003-10-06 11:46:31
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    "Ferdek" <d...@w...pl> writes:

    > A co robił Stallman - programował ? Hmm - to u nas nie ma programistów ?

    no na przyklad Stallman kompilator C DARMOWY na licencji GNU napisal -
    dzieki czemu cale tabuny innych programistow mogly zaczac programowac
    i kompilowac owoce swojej pracy bez wydawania majatku na kompilator.

    nie powiesz mi, ze byle student po informie potrafi napisac wlasny
    kompilator do jezyka niskiego poziomu? czy wlasny jezyk programowania
    napisac?

    albo, ze byle student po informie potrafi stworzyc edytor klasy EMACSA?

    > A co do umiejętności, to nie wiem czy wiesz, że na świecie Polacy i Hindusi
    > uważani są za najlepszych informatyków (w tym programistów). A teraz

    "uwazani sa" - gdzie i przez kogo? Bo chyba nie odnosisz sie tutaj do
    tego konkursu, organizowanego przez jakas tam szkole, ktory wygrali
    polscy studenci?

    no ale skoro sa tacy dobrzy, to podaj przyklad osiagniec-kamieni
    milowych w computer science dokonanych przez Polakow.
    Internet? amerykanie. Pierwszy Unix? amerykanie.
    jezyk C? PERL? www? java? - no jakos tez nie Polacy, co?

    ze ja juz nie wspomne o galezi hardware.

    PS: to tak gwoli sprowadzenia na ziemie.

    PS2: zapomnialam: to Wozniak do spolki z Jobsem bodajze zalozyli firme
    Apple.

  • 18. Data: 2003-10-06 11:57:13
    Od: "Zorro" <p...@p...onet.pl>

    Hej Nino
    i witam Grupowiczów

    Użytkownik "Nina M. Miller" napisał
    > no ale skoro sa tacy dobrzy, to podaj przyklad osiagniec-kamieni
    > milowych w computer science dokonanych przez Polakow.
    kamieniem milowym wydawała się być odwrotna notacja polska

    pośrednio z komputerami związane to metody komputerowe w teorii konstrukcji
    ale fakt że poza naukowcami mało kto słyszał o metodzie elementów
    skończonych (FEM) i metodzie różnic skończonych (FDM)

    no i wiesz - mieliśmy Karpińskiego Macieja i jego K202 (mini komputer,
    niektórzy sądzą - przodek PC)
    i jakieś osiągnięcia w cyfrowym zapisie dźwięku (Nagra) i kodowaniu przekazu
    TV (Syster) przez Kudelskiego

    itd

    w wielu przypadkach kamieni milowych pracuje zespół, a sławę i kasę zgarnia
    handlarz taki jak Gates i Ty dobrze o tym wiesz

    ale też nie przesadzałbym z rolą informatyków hinduskich i polskich w
    świecie, są po prostu tani
    tak jak patelnie z Włoch czy ubrania z Chin :-D i stąd może popularność

    pozdrawiam

    MirekN

  • 19. Data: 2003-10-06 12:41:20
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    mer napisał:

    > Pamietajcie, że to pracodawca płaci wam a nie odwrotnie i za swoje
    > pieniadze może mieć chyba taki
    > kaprys jak przyjęcie człowieka, którego wygląd będzie mu po prostu odpowiadał.

    Ostatnio na innej grupie podyskutowałem sobie z obrońcą[czynią?]
    feminizmu i muszę stwierdzić, że takie wymaganie uprzedmiotawiają
    człowieka, więc są formą dyskryminacji ze względu na wygląd. ;)

    A osobiście - też rozumiem pracodawców - ale dziwienie się ich wymogom,
    jest po prostu ludzką oceną logiczności ich wyboru [czy "piękni" lepiej
    pracują?]. To, że ktoś zatrudnia kogoś, nie wyłącza go spod osądu
    logiczności jego zachowania [oceny, z odrobiną żadania egoistycznej
    "sprawiedliwości"/chowania się za plecami Onych - czyli - ja jestem
    brzydki i gruby --> brzydcy i grubi tez powinni mieć równo szanse].

    Flyer - brzydki i gruby ;)
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 20. Data: 2003-10-06 12:41:24
    Od: "Ferdek" <d...@w...pl>

    [...]

    Dokładnie - polskie projekty nie są realizowane (przez co mało popularne)
    z powodu braku pieniędzy ....

    > ale też nie przesadzałbym z rolą informatyków hinduskich i polskich w
    > świecie, są po prostu tani
    > tak jak patelnie z Włoch czy ubrania z Chin :-D i stąd może popularność

    I to też niestety jest prawdą ... Choć miałem mimo wszystko na myśli
    ich zdolności i umiejętności (nie byle studenta informatyki, który
    przechodząc
    wszystkie części Quake każe na siebie mówić inżynier informatyk, ale o
    prawdziwych
    fachowcach, których wcale nie jest tak wielu).

    Pozdrawiam,

    Adrian.