PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kontrola pracy z ukrycia?

  • 1. Data: 2007-02-19 09:03:21
    Temat: Re: Kontrola pracy z ukrycia?
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    w każdej pracy jeses kontrolowany, mniej czy bardziej oficjalnie. To chyba naturalne,
    ze przełozeni chcą wiedzieć czy wykonujesz pracę prawidłowo?

    Jak będziesz pracował rzetelnie i prawidłowo, to nie masz sie czego obawiać.
    A co do procedur kontroli, sposobów dokumentacji itp - twój przełozony tego typu
    informacje musi posiadać. ty nie. i na to nie ma procedur prawnych. ty masz tylko
    wykonywac prawidłowo swoją pracę, jak chcesz to poza nią możesz wykonywac swoje
    notatki i w razie potrzeby skonfrontowac z opinią innych (jeżeli oczywiscie sie do
    niej dostaniesz)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 2. Data: 2007-02-19 09:17:00
    Temat: Kontrola pracy z ukrycia?
    Od: p...@v...pl

    Witam.
    Jestem funkcjonariszem Straży Miejskiej i ostatnio mój pracodawca wprowadził
    kontrole przebiegu pracy z ukrycia. Nieoficjalnie wiem że zostałem poddany
    takiej kontroli. Me pytania:
    1 Czy osoba kontrolująca ma obowiązek wpisać zaraz po kontroli w mym
    notatniku słuzbowym że byłem poddany takiej kontroli? lub czy ma to wpisać
    do ksiązki dyżurnego?
    2 Jakie są ogólne zasady takich kontroli i czy maja one podstawe prawną?
    Dodam także iz w ty zakresie obowiązuje mnie i pracodawce Kodeks Pracy.
    Z góry dziekuje.

  • 3. Data: 2007-02-19 16:24:08
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    grom@x napisał(a):
> [...]
    notatki i w razie potrzeby skonfrontowac z opinią innych (jeżeli oczywiscie sie do

    Nie do końca, można tak prowadzoną kontrolę rozpatrywać w kategoriach
    mobbingu. I to wtedy pracodawca/przełożony ma problem z udowodnieniem,
    że jego postępowanie było ok.

    Pozdrawiam
    TomS

  • 4. Data: 2007-02-20 17:39:30
    Od: Crazy <c...@o...pl>

> [...]
    notatki i w razie potrzeby skonfrontowac z opinią innych (jeżeli oczywiscie sie do

    Pracodawca może Cię kontrolować na wszelakie sposoby, oczywiście na ile
    zezwala prawo (kamera w toalecie to marny pomysł). Jest jedno
    zastrzeżenie: musi Cię o tym powiadomić, o ile stosowane są jakieś
    specjalne środki techniczne (szpieg w komputerze, gps, kamera etc).

    Mirro

  • 5. Data: 2007-02-22 21:10:50
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "TomS" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grom@x napisał(a):
    >
    > Nie do końca, można tak prowadzoną kontrolę rozpatrywać w kategoriach
    > mobbingu. I to wtedy pracodawca/przełożony ma problem z udowodnieniem, że
    > jego postępowanie było ok.

    Mylisz sie.
    W ten sposob to i codziennie podbijane kontrolki czasu pracy mozna uwazac za
    mobbing.

    Dzialania wyczerpujace znamiona mobbingu sa wyraznie okreslone w 943 § 2.
    KP.
    Ukryta kontrola w zaden sposob nie powoduje ani nekania ani zastraszania
    pracownika.
    Gdyby taki proceder powtarzal sie kilka razy w tygodniu i do tego
    permanentnie, rzeczywiscie mogloby to wywolac u pracownika zanizona ocene
    przydatnosci zawodowej. Dopiero wowczas rodzi sie jakakolwiek podstawa do
    rozpatrywania tego w kategoriach o mobbingu. Jesli jednak kontrola ukryta
    zdarza sie raz na jakis czas , wyrywkowo lub w ogole jednorazowo, stanowi
    jedno z typowych narzedzi kontroli jakosci pracy i nie ma o czym gadac.

    --
    VomitroN * Midlety do N6310i
    http://wap.wpg.pl/vomitron

  • 6. Data: 2007-02-23 08:59:20
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 lut o godzinie 17:24, na pl.praca.dyskusje, TomS napisał(a):

    > I to wtedy pracodawca/przełożony ma problem z udowodnieniem,

    Eeeee am :/
    Ciężar dowodu spoczywa na stronie chcącej wywieść skutek prawny. Spotkałeś
    kiedyś się z przypadkiem że pracodawca sam na siebie składa donos i się sam
    oskarża o mobbing?

    --
    Herbi
    23-02-2007 09:59:18

  • 7. Data: 2007-02-23 09:49:09
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    Herbi napisał(a):

> [...]
    > kiedyś się z przypadkiem że pracodawca sam na siebie składa donos i się sam

    Akurat w tym przypadku, to oskarżony pracodawca ma udowodnić, że nie
    było mobbingu.

  • 8. Data: 2007-02-23 10:57:00
    Od: Kuroi Bonza <b...@s...com>

    spotkalem sie kiedys z przypadkiem goscia ktory sam ze soba wygral
    sprawe sadowa o pieniadze ;)))

    Dariusz
    http://www.samodoskonalenie.com