PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę, pół etatu, wypowiedzenie

  • 1. Data: 2007-02-18 08:36:13
    Temat: Umowa o pracę, pół etatu, wypowiedzenie
    Od: r...@g...com

    Witam,
    jestem studentem 3 roku i mam możliwość podpisania jutro umowy o pracę
    na 12 miesięcy na pół etatu. Boję się jednak, że nie dam rady na
    studiach. Jak wyczytałem, mam przy takim czasie trwania umowy
    możliwość wypowiedzenia umowy z okresem 2 tygodni. Dodatkowo jest to
    praca przy projekcie dofinansowanym z UE. Czy jeśli będę musiał
    zakończyć pracę z powodu problemów na studiach (bo poza tym chętnie
    bym tam pracował, zdobywał doświadczenie) to czy pracodawca za
    problemy z realizacją projektu może żądać ode mnie jakiegoś
    odszkodowania? Jakie ponoszę konsekwencje, jeśli wypowiem umowę o
    pracę po dwóch miesiącach?

  • 2. Data: 2007-02-18 14:24:39
    Temat: Re: Umowa o pracę, pół etatu, wypowiedzenie
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > problemy z realizacją projektu może żądać ode mnie jakiegoś
    > odszkodowania? Jakie ponoszę konsekwencje, jeśli wypowiem umowę o

    Umowa o pracę na czas określony powyżej 6 miesięcy _może_ zawierać
    klauzulę o możliwości jej wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem.
    Jeżeli w Twojej umowie na czas określony na okres 12 miesięcy znajdzie
    się taka klauzula, to bez żadnych konsekwencji możesz taką umowę o
    pracę rozwiązać w każdym czasie, składając pisemne 2-tygodniowe
    wypowiedzenie (zawsze kończy się w sobotę), bez podawania przyczyny
    wypowiedzenia.
    Jeżeli takiej klauzuli nie będzie, to niestety nie będziesz mógł
    wypowiedzieć wcześniej takiej umowy na czas określony. Pozostaje tylko
    możliwość rozwiązania na mocy porozumienia stron, ale do tego
    konieczna jest dobra wola pracodawcy.
    Umowy o pracę do realizacji projektów dofinansowanych z UE często są
    zawierane nie na czas określony tylko na _czas_ _wykonania_
    _określonej_ _pracy_ - takich umów nie można rozwiązać za
    wypowiedzeniem przed zakończeniem projektu.

    Pozdr

    --
    wa