PracaGrupypl.praca.dyskusje › rezygnacja z pracy a zapłata za szkolenie

  • 1. Data: 2007-02-18 21:50:19
    Temat: rezygnacja z pracy a zapłata za szkolenie
    Od: "Dawid " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Przyszły pracodawca zaproponował mi pracę, warunkiem do jej otrzymania było
    szkolenie, które odbyło sie w ośrodku zamiejscowym pracodawcy. Mam podjąć
    pracę ale z zastrzeżeniem że przez najbliższy rok po ukończeniu szkolenia
    muszę pracować w firmie, gdy umowę rozwiążę wcześniej ja ponoszę koszt
    szkolenia(rozkładają na raty:-).
    Mam w związku z tym pytanie czy obowiązuje mnie to zastrzeżenie w przypadku
    gdy piersza umowa jest próbna na trzy miesiące?
    Czy poprostu po 3 miesiącach mogę bez problemu zrezygnować z pracy,
    korzystając z wygaśnięcia umowy i nie podpisać kolejnej.

    Pozdrawiam
    Dawid

  • 2. Data: 2007-02-18 22:21:27
    Temat: Re: rezygnacja z pracy a zapłata za szkolenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 18 Feb 2007 21:50:19 +0000 (UTC), "Dawid "
    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> zakodował:

> [...]
    >Czy poprostu po 3 miesiącach mogę bez problemu zrezygnować z pracy,
    >korzystając z wygaśnięcia umowy i nie podpisać kolejnej.

    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie zasad i
    warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego
    dorosłych:

    § 6. 1. Zakład pracy zawiera z pracownikiem, o którym mowa w § 4 ust.
    1, umowę określającą wzajemne prawa i obowiązki stron.

    2. Pracownik, który otrzymał od zakładu pracy świadczenia, o których
    mowa w § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie
    określonym w umowie, nie dłuższym niż 3 lata:

    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,

    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego
    winy,

    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy

    jest obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez zakład pracy na
    jego naukę w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy po ukończeniu
    nauki lub czasu pracy w czasie nauki, chyba że zakład pracy odstąpi od
    żądania zwrotu kosztów w części lub w całości.

    Zatem jeżeli umowa ulegnie rozwiązaniu albo wypowie Ci pracodawca to
    nie masz obowiązku zwracać kosztów skzolenia
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-02-18 23:07:25
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen nabazgrolił na ekranie:
    > 3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy

    hehe, tak na marginesie... i tu pojawia się niespójnośc prawa. W kodeksie
    pracy od dawna już nie ma czegoś takiego jak 'porzucenie pracy'. Jest tylko
    rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia - art. 52.

    Tym bardziej stostunek pracy nie może 'wygasnąć' w taki sposób... jedynie
    można rozwiązać taką umowę...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-02-20 16:43:47
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    A co jeżeli w umowie jet klauzula o tym, że jeżeli nie będę chciał podpisać
    umowy, to muszę tak, czy inaczej te koszty zwrócić?? Zgodne to jest z prawem,
    czy nie?? Może taki zpais zawrzeć, czy nie może??

  • 5. Data: 2007-02-20 16:52:55
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 20-02-2007 o 17:43:47 <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawem,
    > czy nie?? Może taki zpais zawrzeć, czy nie może??

    Zawrzeć może wszystko, co nie znaczy, że jakikolwiek zapis będzie zgodny z
    prawem. Może pogadaj z jakimś prawnikiem?

  • 6. Data: 2007-02-21 09:08:50
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    f...@W...gazeta.pl napisał(a):
    > A co jeżeli w umowie jet klauzula o tym, że jeżeli nie będę chciał podpisać
    > umowy, to muszę tak, czy inaczej te koszty zwrócić?? Zgodne to jest z prawem,
    > czy nie?? Może taki zpais zawrzeć, czy nie może??

    To może zaproponuj od razu umowę na cały rok (jeśli Ci się to opłaca) a
    nie tylko 3 miesiące...

    pozdr

    Radek

  • 7. Data: 2007-02-21 09:35:04
    Od: " slawek" <s...@W...gazeta.pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał(a):

> [...]
    > mowa w § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie
    > określonym w umowie, nie dłuższym niż 3 lata:

    Ale przytoczony $6.1. odwołuje się do $4ust1 :
    § 4. 1. Pracownikowi, który podejmuje naukę w szkole na podstawie skierowania
    zakładu pracy, przysługują urlop szkoleniowy i zwolnienia z części dnia pracy
    w wymiarach określonych w § 7, płatne według zasad obowiązujących przy
    obliczaniu wynagrodzenia za urlop wypoczynkowy.

    Mowa tu o nauce w szkole a nie o szkoleniu niezbednym do podjecia pracy.
    czyli to nie dotyczy.
    W rozporzadzeniu nie ma mowy o omawianej sytuacji, to moze regulować umowa
    pracownik - pracodawca.

  • 8. Data: 2007-02-21 09:45:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Feb 2007 16:43:47 +0000 (UTC), " "
    <f...@W...gazeta.pl> zakodował:

    >A co jeżeli w umowie jet klauzula o tym, że jeżeli nie będę chciał podpisać

    A jak udowodnią, że umowa nie została podpisana dlatego, że to Ty nie
    chciałeś podpisać?