PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop bezpłatny

  • 1. Data: 2007-02-19 08:57:54
    Temat: Re: Urlop bezpłatny
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    urlop ktory musi pracodawca zaakceptować, to ten wynikający z KP. obowiazkowy urlop w
    wymiarze 20 lub 26 dni rocznie.
    To co ty chcesz osiagnąc, to dodatkowy urlop i na niego pracodawca nie musi sie
    zgodzić.
    Kadry poinformowały cie więc prawidłowo.

    Sugerowałbym porozmawianie z przełozonymi o swoich pomysłach na zycie i im
    przedstawienie swoich argumentów, że jest to ołacalne, ze sie dokształcasz, że
    potrzebujesz na to mieć pieniądze itd. Jezeli przełożeni to ludzie, to pewnie pomoga
    ci podjąć odpowiednie kroki . tak to troche postawiłes ich przed ścianą, a żadn
    przełozony nie lubi jak decyzje sa poedejmowane za niego :)

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 2. Data: 2007-02-19 09:45:33
    Temat: Urlop bezpłatny
    Od: "Jarek" <o...@p...onet.pl>

    Mam pytanie. Zamierzam iść na urlop bezpłatny w miesiącach lipiec sierpień.
    W podaniu uzasadniłem, że muszę wyjechać za granicę w celach zarobkowych aby
    dokończyć studia. Studiuję inżynierię oprogramowania (3 rok),a pracuję w
    firmie telekomunikacyjnej, więc jest to podwyższanie kwalifikacji. Pani w
    kadrach przyjmując podanie powiedziała, że mogę liczyć się z tym, że nie
    przyjmą mnie ponownie do pracy chociaż mam umowę na czas nieokreślony. Czy
    mogą tak zrobić i jakie są prawne środki odwoławcze.

  • 3. Data: 2007-02-19 10:10:08
    Od: "Jarek" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poedejmowane za niego :)
    >

    > --
    >
    > to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy

    Chodzi mi , czy mogą mnie nie przyjąć ponownie do pracy. O dofinansowaniu
    już rozmawiałem rozpoczynając studia i nic z tego. Dofinansowania dostali
    ci, którzy kończyli licea ogólnokształcące w 1,5 roku. Jest to firma
    państwowa i podwyższanie kwalifikacji jest trochę na niekorzyść mojego
    przełożonego. On jest ślusarz spawacz a je technik telekomunikacji i to go
    boli, a za 840zł. miesięcznie trochę ciężko jest przeżyć a co dopiero
    studiować.

  • 4. Data: 2007-02-19 10:11:24
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjmą mnie ponownie do pracy chociaż mam umowę na czas
    nieokreślony. Czy
    > mogą tak zrobić i jakie są prawne środki odwoławcze.

    1. Przede wszystkim firma może nie udzielić Ci urlopu bezpłatnego, bo
    nie musi tego uczynić.
    2. Jeżeli jednak urlop bezpłatny zostanie udzielony na 2 miesiące, to
    z tak krótkiego urlopu bezpłatnego pracodawca nie może Cię odwołać
    (dopiero z urlopu bezpłatnego ponad 3 miesiące jest możliwość
    odwołania pracownika).
    3. Twierdzenie kadrowej, że po urlopie bezpłatnym pracodawca "może nie
    przyjąć Cię do pracy" nie ma żadnych podstaw prawnych.
    Podczas urlopu bezpłatnego w dalszym ciągu jesteś pracownikiem, tylko
    stosunek pracy jest zawieszony (pracownik nie świadczy pracy, a
    pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia). Po zakończeniu urlopu
    bezpłatnego pracownik przychodzi do pracy, np. tak jak to czyni po
    weekendzie lub po urlopie wypopczynkowym.
    Aby firma mogła rozstać się z pracownikiem musiałaby wcześniej
    wypowiedzieć umowę o pracę, podając konkretny powód (przy umowie na
    czas nieokreślony).

    Pozdr

    --
    wa

  • 5. Data: 2007-02-19 11:37:59
    Od: "Jarek" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Aby firma mogła rozstać się z pracownikiem musiałaby wcześniej
    > wypowiedzieć umowę o pracę, podając konkretny powód (przy umowie na

    Wielkie dzięki o to mi właśnie chodziło.

  • 6. Data: 2007-02-20 16:22:35
    Od: "ehh" <e...@...pl>

> [...]
    > przełożonego. On jest ślusarz spawacz a je technik telekomunikacji i to go
    > boli, a za 840zł. miesięcznie trochę ciężko jest przeżyć a co dopiero

    To co Ty tam robisz ? sprzątasz ;) ?
    wiesz jeśli skończysz tą inżynierie oprogramowania to będziesz dalej
    chciał pracować w firmie, która płaci 840zl ? IMHO daj sobie spokój nie
    przyjmą
    cię to ich strata, przecież to są śmieszna pieniądze. Jedź, zarób
    na rok w przód (12x840zl) + na studia i po powrocie szukaj uczciwego
    pracodawcy. IMHO oczywiście bo nie znam dokładnie sytuacji

  • 7. Data: 2007-02-21 10:12:18
    Od: "Jarek" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ehh" <e...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na rok w przód (12x840zl) + na studia i po powrocie szukaj uczciwego
    > pracodawcy. IMHO oczywiście bo nie znam dokładnie sytuacji

    Dzięki za radę, ale jeszcze roczek muszę przepracować. Mieszkam w 8 tys.
    miasteczku na podlasiu i z pracą nie jest tak łatwo. Czekam aby skończyć
    studia i nie zamierzam pracować tam ani jednego dnia dłużej.