PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejne CV

  • 1. Data: 2005-11-06 10:38:11
    Temat: Kolejne CV
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Witam

    Ja też poproszę o przejrzenie mojego CV. Wiem, że są tutaj ludzie z branży,
    więc prosiłbym również o ocenienie zawartości merytorycznej.

    Oto adresy:

    http://linuxace.net/cv-en.pdf
    http://linuxace.net/cv-pl.pdf

    Z góry dziękuję za poświęcenie swojego czasu

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net

  • 2. Data: 2005-11-06 11:03:43
    Temat: Re: Kolejne CV
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Ja też poproszę o przejrzenie mojego CV. Wiem, że są tutaj ludzie z
    > branży,
    > więc prosiłbym również o ocenienie zawartości merytorycznej.
    Tylko o wersji polskiej (sory, ale w angielskim jestem za slaby, zeby
    oceniac):
    1. Sorry - ale zdjecie zbyt powazne
    2. Dobor czcionki - moim zdaniem przegiecie, za duza dysproporcja miedzy
    wielkimi a malymi literami (nie wspominajac o tym, ze male tez sa wielkie
    ;-) )
    3. Po lewej stronie masz dwa razy Przedmioty wiodace - za drugim razem po
    lewej podales szkole srednia - o co chodzi?
    4. W Doswiadczeniu zawodowym/Sierpien 2003:
    - powinno być "sierpień", a nie "śierpień" ;-))))))
    - czeski blad: "adminsitracja" zamiast "administracja"
    5. Generalnie w Doswiadczeniu zawodowym nie podoba mi sie slowo:
    "Kompetencje". Powinno byc moim zdaniem np. "Zakres obowiazkow".
    6. W "Praktycznej wiedzy i umiejętnościach", druga pozycja, przy
    wyliczaniu systemow operacyjnych napisales "głownie", a powinno byc
    "głównie".
    7. W/g mnie podawanie emaila admin@..... nie jest zbyt profesjonalne.
    O tym, ze jestes adminem, chwalisz sie w innym miejscu - adres
    powinien byc jakos bardziej spersonalizowany, np. po to, zeby bylo
    wiadomo, ze to nie mail od administratora budynku ;-))))
    (sorry, ale to na przykladzie z "zycia" - panna z ksiegowosci zapytala
    prezesa, kto jest administratorem budynku, bo dostala od niego maila
    i chciala o cos dopytac....).

    Generalnie - merytoryka ok (ale nie wyrozniajaca sie tez zbytnio), forma
    mi sie nie podoba (troche taka "zimna") - ale to kwestia gustu ;-)))

    PiotrG

  • 3. Data: 2005-11-06 11:26:38
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Filip "Fatman" Kata napisał(a):

    > Ja też poproszę o przejrzenie mojego CV. Wiem, że są tutaj ludzie z
    > branży, więc prosiłbym również o ocenienie zawartości merytorycznej.

    Nie jestem z branży, ale i tak napiszę kilka uwag. ;-)

    Od końca:

    IMHO nagłówek "Zgoda na przetwarzanie..." nie potrzebny - ja bym dał zgodę na
    sam dół, małą czcionką i na całej szerokości (bez podziału na kolumny).

    Taki szczegół: "wolne oprogramowanie" to jak sądzę, innymi słowy "open source"?
    Wydaje mi się, że to drugie lepiej brzmi.

    Na grupie często powtarza się, że CV nie powinno być pisane w pierwszej osobie.
    W "o sobie" łamiesz tę regułę. Poza tym nie piszesz prawdy - na zdjęciu nie
    wyglądasz na uśmiechniętego ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 4. Data: 2005-11-06 12:55:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Filip "Fatman" Kata napisał(a):

    > Ja też poproszę o przejrzenie mojego CV. Wiem, że są tutaj ludzie z branży,
    > więc prosiłbym również o ocenienie zawartości merytorycznej.

    Jak dla mnie przerost formy nad treścia. European i admin@ daja po oczach tak,
    ze niemialem ochoty czytac dalej. Next please. ;)

    j.

  • 5. Data: 2005-11-06 13:46:34
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 6 listopada 2005 12:03 szanowny(a) PiotrG
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Tylko o wersji polskiej (sory, ale w angielskim jestem za slaby, zeby
    > oceniac):
    > 1. Sorry - ale zdjecie zbyt powazne

    Zaraz wyciągnę aparat.

    > 3. Po lewej stronie masz dwa razy Przedmioty wiodace - za drugim razem po
    > lewej podales szkole srednia - o co chodzi?

    Rozumiem, że to mogło być mało czytelne. Źle spojrzałeś, to przedmioty
    wiodące z liceum. Umieszczać?

    > 4. W Doswiadczeniu zawodowym/Sierpien 2003:
    > - powinno być "sierpień", a nie "śierpień" ;-))))))
    > - czeski blad: "adminsitracja" zamiast "administracja"

    Słownik nie chwycił :/ Dziwne

    > 5. Generalnie w Doswiadczeniu zawodowym nie podoba mi sie slowo:
    > "Kompetencje". Powinno byc moim zdaniem np. "Zakres obowiazkow".

    Ok

> [...]
    > powinien byc jakos bardziej spersonalizowany, np. po to, zeby bylo
    > wiadomo, ze to nie mail od administratora budynku ;-))))

    Zaraz dodam aliasa filip.kata do tego samego konta :)

> [...]
    > i chciala o cos dopytac....).
    >
    > Generalnie - merytoryka ok (ale nie wyrozniajaca sie tez zbytnio)

    Staram się znaleźć pracę jako administrator Linuksa/Uniksa lub security
    manager. Co jeszcze podać/nauczyć się.

    > , forma
    > mi sie nie podoba (troche taka "zimna") - ale to kwestia gustu ;-)))

    Dodam, że dzięki angielskiej wersji dostałem ostatnio pracę w Cap Gemini w
    Krakowie, niestety musiałem zrezygnować z powodów nieprzyznania mi
    indywidualnego toku studiów(na 5 roku :/).

  • 6. Data: 2005-11-06 14:53:22
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Zaraz wyciągnę aparat.
    ;-)

    > Rozumiem, że to mogło być mało czytelne. Źle spojrzałeś, to przedmioty
    > wiodące z liceum. Umieszczać?
    No rzeczywiscie nie doczytalem - ale to rzeczywiscie malo czytelne.
    Generalnie szkoly sredniej sie nie umieszcza - chyba, ze miales tam jakies
    szczegolne osiagniecia, ktorymi na prawde warto sie pochwalic.
    Ja bym tego nie umieszczal - zwlaszcza, ze dzieki temu Twoje CV nieco
    by sie skrocilo (bo teraz sprawia wrazenie ciut dlugiego).
    Ewentualnie zmienilbym tutaj "Przedmioty wiodace" na cos innego, w stylu
    dodatkowych umiejetnosci/kursow/whatever (nie mam pomyslu :-( ).

    > Słownik nie chwycił :/ Dziwne
    Jesli slownik rodem z MS, to nie dziwne ;-)

    > Zaraz dodam aliasa filip.kata do tego samego konta :)
    Dokladnie - mysle, ze to lepsze rozwiazanie. Bedziesz latwiej
    identyfikowalny ;-)

    > Staram się znaleźć pracę jako administrator Linuksa/Uniksa lub security
    > manager. Co jeszcze podać/nauczyć się.
    Jako admin - wystarczy (chociaz zagadnienia backupu i archiwizacji pewnie
    by sie przydaly).
    Jako security manager - zalezy oczywiscie od wymagan pracodawcy, ale
    z reguly potrzebne sa dodatkowo pewne umiejetnosci "menadzerskie", czyli:
    umiejetnosc tworzenia okreslonych dokumentow (od procedur instalacji
    windy poprzez strategie backupow po polityke bezpieczenstwa),
    umiejetnosc prowadzenia projektow (przynajmniej jakas jedna metodyka +
    umiejetnosc prowadzenia dokumentacji), no i znajomosc metod
    zabezpieczania sieci (bo wspomniales tylko o firewallach i proxy, a co
    ze spamem, wirami, adware? a co z IDS itp. ?)

    PiotrG

  • 7. Data: 2005-11-06 16:50:48
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-06, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Jak dla mnie przerost formy nad treścia. European i admin@ daja po
    > oczach tak, ze niemialem ochoty czytac dalej. Next please. ;)

    Moje pierwsze wrażenie było podobne :) No ale to pewnie jakaś nowa moda/
    wymaganie pracodawcy/porada Biura Karier. Ale zajrzałem jeszcze w wersję
    angielską i co mi się rzuciło w oczy:

    - enviroment
    - customers computers
    - data bases

    W ogólności ja bym tego nie określił jako "fluent English". Już nawet
    nie chodzi o szczegóły (słówka) ale jest jakieś takie... "rough" ;-)
    Ale to zupełnie subiektywne, osobiste wrażenie.

    Czcionka w szczegółach opisów umiejętności/pracy kompletnie odstająca
    od reszty i kłująca po oczach (ale to tak naprawdę kłująca, aż boli).

    Merytorycznie w zasadzie OK. Skróciłbym trochę umiejętności, co by to
    nie było wymienienie listy protokołów 'o których autor słyszał', ale
    żeby było widać, że to _umiejętności_.

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 8. Data: 2005-11-06 17:12:51
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Filip "Fatman" Kata wrote:

    > Oto adresy:
    >
    > http://linuxace.net/cv-en.pdf
    > http://linuxace.net/cv-pl.pdf

    Oglądam tylko PLkę, naprawdę, angielskiego mam już na dzisiaj
    serdecznie dosyć :))

    1. WYWAL TA FOTKĘ! Wygląda jakby była zrobiona przez
    fotografa więziennego, brakuje tylko numerka :)))
    W połączeniu z "zawsze uśmiechnięty"... Rozumiesz ;)

    2. Przesadna ilość informacji o szkołach jak na mój gust.
    Okroj to trochę do faktycznie ważnych informacji, i tak
    najlepiej, to wywal za doświadczenie.

    3. Języki też tak pod koniec, chyba że na tłumacza chcesz?

    4. Te wypunktowane usługi jak na mój gust są przesadą, co się
    na serwerze uruchamia to raczej większość ludzi z IT wie.
    Tak że tych FTP czy WEB to bym nie pisała, za to możesz
    rozwinąć kwestię zabezpieczeń.

    5. Legwan zielony to strzał w dziesiątkę jak dla mnie, od
    razu zwraca uwagę na tle tych wszystkich "książki, muzyka,
    sport, filmy".

    6. Zgodę, tradycyjnie, wek do stopki.

    Kira

  • 9. Data: 2005-11-06 18:54:06
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Filip "Fatman" Kata napisał(a):
> [...]
    >
    > http://linuxace.net/cv-en.pdf
    > http://linuxace.net/cv-pl.pdf
    >
    > Z góry dziękuję za poświęcenie swojego czasu

    1. Zmień zdjęcie na bardziej przyjazne. Masz 23 lata i małe
    doświadczenie, więc surowa, poważna mina - całkiem zrozumiała w
    przypadku dyrektorów/prezesow tutaj nie pasuje. Bardziej taka, która
    sugeruje aktywność, radość z życia etc.

    2. Błąd rzeczowy - przedmioty wiodące = liceum ogólnokształcące...

    3. Nie wpisywałbym przedmiotów wiodących w przypadku liceum, zwłaszcza
    ogólnokształcącego. Bo i po co?

    4. Doświadczenie zawodowe. Albo zamieszczasz doświadczenie i nie
    piszesz, że nieudokumentowane albo go nie zamieszczasz wcale. W obecnej
    wersji brzmi to tak, jakbyś sam sobie starał je umniejszyć. Zresztą,
    udokumentowaniem tego doświadczenia jesteś Ty.

    5. Znów umniejszasz. Psychologia się kłania w punkcie Telekomunikacja.
    Jako, że praktyka jset czymś mniej ważkim niż praca, zmieniłbym
    kolejność słów: TP S.A., Pion Produkcji - praktyka zawodowa.

    6. Zamieniłbym mało znaczące wyliczenie
    kompetencje:
    - utrzymanie techniczne sieci,
    - administracja serwerami,
    - uczestnictwo w projekcie...

    na:

    obowiązki:
    - odpowiedzialny za utrzymanie techniczne sieci,
    - administrował serwerami (ile, jakie?),
    - uczestniczył w projekcie...

    Kłania się zasada społecznego dowodu słuszności. Jeśli piszesz o sobie w
    3 os. wywierasz pozytywny wpływ (Cialdini - "Wywieranie wpływu na ludzi"
    - polecam).

    I to tyle w sumie. Pomyślałbym, jeśli to możliwe, nad bardziej
    szczególowym opisem umiejętności i doświadczenia.

    pzdr.
    m.

  • 10. Data: 2005-11-06 19:17:11
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego niedziela, 6 listopada 2005 15:53 szanowny(a) PiotrG
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Jesli slownik rodem z MS, to nie dziwne ;-)

    Nie używam w domu Windowsa od 4 lat.

    > Dokladnie - mysle, ze to lepsze rozwiazanie. Bedziesz latwiej
    > identyfikowalny ;-)

    Bardzo dziękuję