PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanadyjski Instytut Zarzadzania :( › Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    Date: 20 Nov 2002 17:43:44 -0800

    "Yonnie" <r...@g...pl> writes:

    > Ale chyba tam w Usa odpowiednio się zarabia?

    zalezy gdzie i co robisz.
    jak pracujesz na etacie w safeway (taka ichniejsza siec superarketow)
    to nie spodziewaj sie ze dostaniesz wiecej jak $20 000 rocznie.

    > A u nas najczęściej siedzisz na maxa i g... z tego masz.

    a to juz niestety nie tyle problem wrednych pracodawcow co gownianej
    ekonomii: pracodawca zawsze, jesli bedzie mogl zaplacic mniej, to
    zaplaci mniej.
    czemu mialby przeplacac? im mniej miejsc pracy, tym mniejsze place bo
    wieksza konkurencja.

    nie ma co winic "tych wrednych pracodawcow".

    jakby sie nagle totalnie ekonomia w usa zawalila, to tez by tak bylo.
    cudow nie ma.

    > Firma w której pracuje (niemała) zarabia ogromną kasę i maksymalnie
    > żeruje na pracownikach. Jedyny bonus to ten, który można usłyszeć:
    > "ciesz się, że w ogóle pracujesz"

    i bedzie tak robic dopoty, dopoki z ulicy od reki bedzie mogla
    zatrudnic dziesieciu takich rownie dobrych jak ty.
    proste?

    > Naprawdę?

    tak. swego czasu tak bylo w sgi, czas jakis (do niedawna) w nvidii,
    tak jest ciagle w google.

    wiem, bo mam kolegow co tam pracuja.
    zadna nowosc.

    w cobalt networks (gdzie przed dwoma laty pracowalam) firma fundowala
    raz na tydzien beczke piwa, byl stol bilardowy (zafundowany przez
    szefa), krzeslo do masazu i bezplatny wstep do gold gym.

    > Czy macie tam 20% bezrobocie?
    > Bo Ty chyba w ogóle nie rozumiesz problemu.

    rozumiem lepiej niz ci sie wydaje i zdaje sie lepiej niz tysiace
    polakow, ktorym sie wydaje ze batem i grozba mozna zmusic pracodawcow
    do przestrzegania wyjatkowo dla nich niekorzystnego kodeksu pracy.

    btw: w usa nie ma zadnego kodeksu pracy. i co?
    jak koniunktura sie kreci, to jest o niebo lepiej niz w kraju, gdzie
    ekonomia kiepska, bezrobocie za to kodeks restrykcyjny.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net