PracaGrupypl.praca.dyskusjeKanadyjski Instytut Zarzadzania :( › Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
  • Data: 2002-11-21 21:55:10
    Temat: Re: Kanadyjski Instytut Zarzadzania :(
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Yonnie" <r...@g...pl> writes:

    > Tzn. w USA nie płaci się w ogóle za nadgodziny?
    > I też każe się pracować po 12 godzin dziennie?

    to znaczy, ze nie ma przepisu federalnego, ktoryby nakladal na
    pracodawce obowiazek placenia za "nadgodziny" w wypadku zatrudnienia
    etatowego.
    roznie to moze byc w roznych stanach, ale w kalifornii w wiekszosci
    firm jak podpisujesz umowe o prace na etat, to masz klauzule, ktora
    mowi, ze w razie koniecznosci bedzie sie od ciebie wymagac pracy w
    wiekszym wymiarze godzin bez dodatkowej zaplaty - i NIE JEST to
    sprzeczne z zadnym prawem federalnym.

    ty mozesz taka umowe podpisac, a jak ci sie nie p0odoba, to nie podpisujesz.

    jesli zachodzi taka koniecznosc, ze pracujesz po 12,14 godzin czy w
    soboty albo niedziele etc. to po prostu masz inna forme umowy: jestes
    "contractor" - czyli cos w stylu naszej pracy na zlecenie.

    zresta, w polsce tez jest takie cos, ze czlowiek na etacie moze miec
    wpisane "nienormowany czas pracy" i mu sie wtedy za nadgodziny nie
    placi.

    > A zresztą nawet jeżeli to ja chętnię podejmę pracę nawet za skromne
    > $20 000 i mogę pacowac po 12 godz. dziennie bo to jest
    > 6700 zł. To jest niesamowita kasa, którą zarabiaja w miom regionie
    > dyrektorzy!

    to jest niesamowita kasa, jak ja przeliczasz na zlotowki i zyjesz z
    tego w polsce.
    to jest ponizej sredniej, jak mieszkasz w usa i z tego tam sie musisz
    utrzymac.

    dziwie sie, ze tego nie zauwazylas!

    pisalas, ze po ekonomii jestes, a porownujesz place w sposob
    bezwzgledny, a nie biorac pod uwage ich sile nabywcza na terenie
    danego kraju?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net