PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak znaleźć pracę

  • 41. Data: 2002-07-12 07:26:26
    Temat: Re: Jak znale?? prac?
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc

    >To nie jest reklama ZUSu.
    To jest licencja poetyka
    -zapewne chcial byc zlosliwy na ile tylko potrafil :P
    --chmmmmmy :>
    Pozdrawiam
    Artur

  • 42. Data: 2002-07-12 08:27:53
    Temat: Re: Jak znaleźć pracę
    Od: Pawel Rutkowski <r...@N...rsc.pl>

    > Jestem w bardzo podobnej sytuacji. Mieszkam w Krakowie i tutaj te? "miodu
    > nie ma" :(
    > Szukam pracy od 4 miesi?cy. G?ównie og?oszenia w prasie, na grupach. Jestem
    > zapisany do 2 biur po?rednictwa pracy. Nie wiem co jeszcze robiae by prac?
    > znale 1/4 ae. Trzeba szukaae znajomo?ci. Ale jak? Znacie jeszcze jakie? metody na
    > szukanie pracy?

    Tak - brute force :)
    Czyli slesz CV do firmy ktore mogly by byc potencjalnie zainteresowane
    zatrudnieniem Ciebie, pomimo ze zadnego ogloszenia nie daly.
    Mozna tym osiagnac calkiem niezly skutek ale pod jednym warunkiem:
    Musisz byc naprawde za******y w tym co robisz i musisz udowodnic pracodawcy
    ze bedzie mial tylko same kozysci z zatrudnienia Ciebie.

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 853 0 444 http://www.rsc.pl

  • 43. Data: 2002-07-12 08:29:25
    Od: Pawel Rutkowski <r...@N...rsc.pl>

    > Gdy masz dadac zdjecie, wytnij si? ze swojego ulubionego z wakacji w gorach
    > na przyklad - jest sto razy lepsze niz dyplomowe, na ktorym wyglada sie
    > zwykle jak suchotnik bez wyrazu. Po zdjeciach ludzie sa wybierani z
    > robionego wrazenia. Rzadko wrazenie robi zdjecie na szarym tle.

    Rozumiem ze Ciebie przyjmuja do pracy tylko na podstawie zdjecia ? :)))))))

  • 44. Data: 2002-07-12 16:49:52
    Temat: Re: Jak znaleźć pracę - właśnie znalazłem!:)
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > Od dłuższego szasu szukam pracy. Jestem inż. informatykiem i jestem gotów
    > podjąć prawie jakąkolwiek pracę w branży - żeby tylko zdobyć zatrudnienie.
    > Chciałbym, aby się wypowiedziały-przyłączyły się do dyskusji osoby które

    > w podobnej sytuacji, jak i te którym udało się znaleźć pracę i ogólnie
    > wszyscy. Niech wypowiedzą się w jaki sposób szukać pracy - skutecznie, jak
    > zwiększać swoje szanse, gdzie szukać ofert pracy.

    Mi sie wydaje, że gdybym był informatykiem, to praca sama by się prosiła o
    mnie :P
    Ale wychodzi z tego, że te setki odłoszen dla informatyków , co je widac w
    internecie, Ci nie odpowiadaja?

    Oprócz wszystkich znanych metod szukania (ogłoszenia w Wyborczej, serwisach
    ogłoszeniowych itp), bardzo skuteczne jest zamieszczenie własnego ogłoszenia
    w codziennym wydaniu popularnego jakiegoś dziennika.
    Co prawda w ten sposob nie znajdziesz Wielkiej Fuchy, ale wszystko się może
    zdarzyc, a przynajmniej będa do Ciebie dzwonic i poczujesz, że coś sie
    dzieje.

    Ja sam osobiście po ponad roku szukania dostałem pracę i ide od
    poniedziałku. Mam nadzieję, że spełni to moje oczekiwania.
    Jak to zrobiłem ? Odpowiedziałem na ogłoszenie w Wyborczej od firmy,
    mieszczacej sie w miejscowości, która na mapie trudno znaleźć, a okazało
    sie, że mają realne potrzeby i konkretnie za ich zaspokojenie chcą zapłacic.

    pozdrawiam wszystkich szukających,
    życząc im znalezienia Odpowiedzialnego Pracodawcy

    Wojtek

  • 45. Data: 2002-07-12 17:59:07
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Thu, 11 Jul 2002 22:58:31 +0200, "ofirka" <o...@p...onet.pl>
    wrote:

    >sama jestem teraz pracodawca. posrod wielu ofert wybralabym te na pierwszy
    >rzut oka wyrozniajace sie a z nich dopiero zaczelabym czytac:) chyba ze nie
    >byloby tych wyrozniajacych sie:)
    Twoj przyklad dowodzi tego ze pracownicy sa dobierani na podstawie
    pierwszego wrazenia CV.
    Nic to, ide drukowac swoje CV na papierze czerpanym wklejam zdjecie z
    wakacji o szkole i doswiadczeniu nie ma potrzeby pisac. A moze by isc
    na sesje zdjeciowa i wyslac album ?
    Personalnie do przedpiszczyni nic nie mam ale zastanawiajace ze te
    metody na zwrocenie na siebie uwagi maja jakis wplyw na zatrudnienie.

    Pzdr
    Limfo

  • 46. Data: 2002-07-13 00:28:11
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    > Sprobujcie poszukac czegos za granica. Ja zreszta mam taki zamiar. jakos
    nie
    > widze powodu umierac za Polske z glodu....

    Tez jestem zainteresowany, powiedzmy nawet ze wole bardziej tam niz tu tylko
    ze problem jest taki:
    jezeli maja zatrudniac obcokrajowca to musi byc specjalista z doswiadczeniem
    a tu mam za slabe atuty. Mozna by probowac na jakies praktyki, tylko trzeba
    miec jednak forse zeby jakos wyzyc.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl

  • 47. Data: 2002-07-13 00:43:01
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    Obecnie zakonczylm studia i mam mgr informatyki.
    Pracy szukam od 2 lat (chcialem zalapac jakies doswiadczenie w czasie
    studiow)
    Wyslalem kilkadziesiat (moze z 80) odpowiedzi na oferty i wszystko co
    uzyskalem to:
    - zlecenie na napisanie programu (praca byla na <1 miesiac)
    - 3 rozmowy kwalifikacyjne z ktorych nic nie wyniklo
    - 6 odpowiedzi "dziekujemy ale..."
    W doswiadczeniu mam jeszcze 3 miesieczna (wakacyjna) prace zalatwiona po
    znajomosci. No i to wszystko co mi sie udalo uzyskac.
    Umiejetnosci mysle ze jak na absolwenta to mam nienajgorsze, odpowiedzi
    wysylalem na takie oferty gdzie spelnialem minimum 70% wymagan.
    Naprawde szukam gdzie sie da: gazety (choc tam juz bardzo licho jest), grupy
    dyskusyjne, serwisy o pracy (pozapisywany jestem chyba we wszystkich
    najwaznieszych), ostatnio bylem w urzedzie pracy - bylo jedno ogloszenie dla
    informatyka, zostawilem CV, ale do do dzisiaj cisza.
    Na dwoch rozmowach oferowali 600zl na reke, ale nic zgodzilbym sie i na to,
    na jakakolwiek prace w branzy byle zdobyc doswiadczenie i sie rozwinac,
    niestety nawet zeby tyle zarabiac to trzeba miec niezle szczescie.

    Narazie sam w domu podnosze swoje kwalifikacje na tyle na ile moge, ale
    doswiadczenia przeciez tak nie zdobede, a nie mam gotowki na certefikaty za
    kilka tysiecy.

    Zaczynam juz powaznie myslec czy nie zatrudnic sie na stacji benzynowej jak
    mam tak siedziec w domu, zawsze to jakas forsa, moze nawet wiecej niz 600 da
    sie wyciagnac...

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl

  • 48. Data: 2002-07-13 01:03:45
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    ofirka <o...@p...onet.pl> wrote:

    > sama jestem teraz pracodawca. posrod wielu ofert wybralabym te
    > na pierwszy rzut oka wyrozniajace sie a z nich dopiero
    > zaczelabym czytac:) chyba ze nie byloby tych wyrozniajacych
    > sie:)

    to tylko swiadczy o Twoich kwalifikacjach...
    nie ma sie czym chwalic...

    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 49. Data: 2002-07-13 09:53:38
    Temat: Re: Re: Jak znaleźć pracę
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >Zaczynam juz powaznie myslec czy nie zatrudnic sie na stacji benzynowej jak
    >mam tak siedziec w domu, zawsze to jakas forsa, moze nawet wiecej niz 600 da
    >sie wyciagnac...
    To po prostu jakas rewolucja kulturalna w (trzecie?, czwartej?)
    rzeczpospolitej...

    Pozdrawiam
    Artur

  • 50. Data: 2002-07-13 10:23:29
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Cześć!
    Ja też byłam w podobnej sytuacji jak Ty. Przez 6 miesięcy po skończeniu
    studiów (mgr ekonomii) nie mogłam znaleźć sobie żadnej pracy, która
    odpowiadałaby moim zainteresowaniom i wykształceniu. Przeszkodą był brak
    doświadczenia zawodowego (nie tylko w moim wyuczonym zawodzie, ale w
    ogólne). Dlatego postanowiłam poszukać jakiejkolwiek pracy - nawet za marne
    pieniądze - tylko po to żeby zdobyć doświadczenie. Obiecałam sobie, że
    "zacisnę zęby" i przynajmniej przez rok się przemęczę. Ktoś powie, że to bez
    sensu - ale przecież trzeba z czegoś żyć, a poza tym każdy od czegoś musi
    zacząć. Wreszcie udało się. Znalazłam pracę i to porzez grupę dyskusyjną
    "pl.praca.oferowana". Oczywiście nie jest to "pełnia marzeń", ale narzekać
    też nie mogę. Sympatyczni współpracownicy, duży kontakt z klientami
    zewnętrznymi i co ważne - nie takie złe pieniądze (jak na 1 pracę). Dlatego
    radzę Tobie oraz innym bezrobotnym, żebyście się zbyt szybko nie zrażali.
    Musicie szukać do skutku. Jeśli ktoś wysłał już 70 lub więcej ofert to
    widocznie jest to nadal zamało - a może po prostu są źle napisane. Być może
    warto skorzystać z pomocy osób profesjonalnie zajmujących się doradztwem
    personalnym ,które pomogą wam dobrze zareklamować się.