PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak znaleźć pracę

  • 81. Data: 2002-07-17 10:09:11
    Temat: Odp: Jak znaleźć pracę
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik artur dyksinski <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:3...@n...gazeta.pl...
    > Czesc.
    > -Nie jestem, znam wielu ludzi którzy mysla podobnie do mnie...
    > Podchodzenie z kraju o wielowiekowych tradycjach totalitarnych,
    > sprawilo ze ów biedny czlowiek przesiakl przeswiadczeniem, ze
    > sprawowanie wladzy wiaze sie bezposrednio z narzucaniem "poddanym"
    > swojego odbioru swiata / woli.
    > On(a) po prostu wie, co na mnie dziala, bo przeczytal(a) dwie ksiazki
    > o psychologii (mial(a) troche czasu na dworcu, wzial kupil i
    > przeczytal...)

    Nie, jestem studentka psychologii i mam rowniez doswiadczenie w HR
    (przynajmniej takie jakie mozna miec po kilku warsztatach i pracujac przez
    jakis czas w firmie, gdzie do moich obowiazkow nalezaly m.in. rozmowy
    wstepne z ewentualnymi pracownikami)

    > Wylacznie u takich ludzi jak ty...
    > Co powinno byc jakas rekomendacja dla przyszlego pracownika, na
    > szczescie w powaznych firmach tak nie mysla.

    Grubo sie mylisz, ale juz zdazylam zauwazyc, ze zadne argumenty nie
    trafiaja. Nikt w HR nie zainteresuje sie osoba, ktora nie ma sily przebicia,
    chociazby jej wiedza i umiejetnosci byly najlepsze. Bo w dzisiejszych
    czasach nie liczy sie tylko doswiadczenie i wiedza, ale rowniez Twoja
    umijejtnosc wspolpracy z otoczeniem, otwartosc, szybkosc uczenia sie.

    > Ludzie którzy nie potrafia odróznic "bajerantów" do "zaangazowanych",
    > beda mnie tu pouczac.
    > :))))))))))))))))))))))))

    I znowu sie mylisz. Bajeranci na rozmowach nie maja szans. Osoby
    zaangazowane i z odpowiednimi umiejetnosciami tak.

    > Wybacz ale jak dobrze zrozumialem uwazasz innych (swoje otoczenie) za
    > debili?
    > Dobrze ze nie mnie...

    Nie, wszystkich (niestety poza Toba) uwazam, za osoby, ktore mysla i
    wyciagaja wnioski.

    > I know what i like, and i like what i know...
    > Litosci!

    Nie, po prostu na studiach nauczylam sie tego i owego i mialam okazje ta
    wiedze sprawdzic wpraktyce. Dzieki temu wiem co i jak chce zrobic. W
    podobny sposob szuka pracownikow wiele firm, rowniez tych, ktore tylko
    posrednicza w poszukiwaniu pracy.

    > Ciekawe czy taki szaraczek chcialby pracowac dla ciebie i dla kogo na
    > dluzsza mete bedzie to bardziej niekorzystne...

    Szaraczek nie bedzie mial okazji pracowac dla mnie. Potrzebuje osob z
    inwencja, majacych swoje zdania i co najwazniejsze umiejacych je
    uargumentowac. Nie osoba, ktora zna sie na wszystkim i czesto opieram sie na
    wiedzy osob ze mna wspolpracujacych, Dlatego potrzebuje pracownikow z
    fantazja i inteligentnych a nie tylko z duza wiedza.

    Kania

  • 82. Data: 2002-07-17 10:10:09
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik RZ <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah0rmh$6l0$...@n...tpi.pl...
    > moze
    >
    > Byłam swiadkiem jak sekretarka w pewnej firmie przeglądała sterty CV
    > dokonując "wstepnej selekcji" dla szefa. Wybrała 2 sztuki w których były
    > zdjecia osób najbardziej urodziwych....
    > Kwalifiakcje - przeciętne.

    Niestety tak bywa w firmach, gdzie selekcja pracownikow zajmuja sie osoby
    nie przygotowane do tego. Moze sekretarka meza szukala :))

    Kania

  • 83. Data: 2002-07-18 09:58:39
    Temat: Re: Jak znaleźć pracę
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Grubo sie mylisz, ale juz zdazylam zauwazyc,
    >ze zadne argumenty nie trafiaja.
    No, kto, jak kto, ale dla: student psychologii - hjuman'a resorsyz'a
    to nie powinno stanowic zadnego problemu, uzyj jakies psychologicznej
    sztuczki, czy tez swojej sily przebicia by mnie przekonac.
    Przeciez do tego to ma sluzyc, "ta sila przebicia".
    Przebij sie przez moja warstwe betonu, smialo...
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    >Nikt w HR nie zainteresuje sie osoba ktora nie ma sily przebicia
    Czy aby nie mylimy pojec?
    HR jest osoba która ma sprawdzac czy ktos ma aktualne badania
    lekarskie (jesli takowe sa wymagane), kontrolowac coby w jednym czasie
    wszyscy nie poszli na urlop, jest to osoba do której idzie sie z
    pretensjami jesli "CI z ksiegowosci" zle nalicza pensje.
    IMHO HR to powinna byc osoba odpowiedzialna za integracje pracowników
    firmy, dbac o wysokie morale (cokolwiek by to nie mialo znaczyc :) ),
    byc interface'em miedzy zarzadem a pracownikami w kwestiach
    dotyczacych warunków pracy.
    Jesli taka osoba jest odpowiedzialna za rekrutacje, co w sumie jest mi
    dosc trudno to sobie wyobrazic, tak jak trudno byc takim omnibusem
    posiadajacym wiedze merytoryczna we wszystkich dziedzinach, z których
    zatrudnia sie pracowników...
    Hipotetycznie taka osoba moglaby zajmowac sie selekcja kadr na
    podstawie "profili osobowosci" na dane stanowisko, tzn. poszukiwac
    "preznej, energicznej osoby" na stanowisko handlowca, zas skrupulatnej
    i cierpliwej na stanowisko ksiegowego.
    Jak widac mój adwersarz nie dostrzega takich "drobnych" róznic i
    zapewne posadzi na osiem godzin dziennie przed komputerem osobe
    energiczna (dodajmy "z duza sila przebicia").
    Tak hjumen rysorzyz to nie powinien pracowac w wieziennictwie, a co
    dopiero w biznesie (kazdy chyba przyzna ze to chorobliwy sadyzm, robic
    takie rzeczy niewinnym ludziom :) )

    >Bo w dzisiejszych czasach nie liczy sie tylko doswiadczenie i wiedza,
    >ale rowniez Twoja umijejtnosc wspolpracy z otoczeniem,
    >otwartosc, szybkosc uczenia sie.
    Jak sama przyznalas na pierwszy miejscu jednak nalezy postawic
    "doswiadczenie i wiedze" (i to jest chyba jedyny podwód dla którego
    jeszcze z toba rozmawiam :) )
    Pozostale sa równie wazne, mam jednak powazne powody by sadzic, ze te
    cechy utozsamiasz z "sila przebicia" i co gorsza ich wystepowanie od
    wystepowania wspomnianej uzalezniasz...

    >I znowu sie mylisz. Bajeranci na rozmowach nie maja szans. Osoby
    >zaangazowane i z odpowiednimi umiejetnosciami tak.
    Pozwole sobie na krótka "wycieczke osobista".
    Sam kiedys szukalem pracy jako programista.
    Wysylalem swoje C.V. do firm które rzekomo poszukiwaly programisty.
    Spotykalem sie i rozmawialem z ludzmi (za przeproszeniem, twojego
    pokroju).
    Z rozmów wynikalo, ze programuje sie przez ok. 20% czasu (glowy nie
    dam ze realnie 2%), reszta "aktywnosci" to administrowanie siecia.
    Jakim mianem nalezy okreslic firmy (a raczej osoby odpowiedzialne za
    rekrutacje) które poszukuja ludzi o zdecydowanie wyzszych
    kwalifikacjach niz tego wymaga wykonywana praca (z placa oczywiscie
    analogicznie... :) )
    Bajeranci?
    Zlodzieje czasu?
    A moze po prostu GÓWNIARZE?

    >Nie, wszystkich (niestety poza Toba) uwazam, za osoby,
    >ktore mysla i wyciagaja wnioski.
    Powiedzial psycholog - HR :))))))))))))))))))))))

    >Nie, po prostu na studiach nauczylam sie tego i owego
    -To wysmienicie swiadczy tak o studiach jak i o tobie...
    >i mialam okazje ta wiedze sprawdzic w praktyce.
    >Dzieki temu wiem co i jak chce zrobic.
    -No pewnie...
    >W podobny sposob szuka pracownikow wiele
    >firm, rowniez tych, ktore tylko
    >posrednicza w poszukiwaniu pracy.
    -To musza miec ogromne grono znajomych.
    Cud, ze ci ludzie maja jeszcze czas na prace (przeciez w koncu trzeba
    niec czas, aby te znajomosci jakos pielegnowac...:P)

> [...]
    >wiedzy osob ze mna wspolpracujacych, Dlatego potrzebuje pracownikow z
    >fantazja i inteligentnych a nie tylko z duza wiedza.
    Przepisane z ulotki "DOLACZ DO ARMII" ?

    Dygresja na marginesie:
    Obserwuje sobie takich ludzi i z coraz wieksza obawa zaczynam patrzec
    w przyszlosc.
    Kazdy ma prawo dobierac rzeczywistosc w naiwny i malo wyszukany
    sposób...
    Przestaje jednak smieszyc, kiedy "tacy ludzie" zaczynaja ja kreowac.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 84. Data: 2002-07-18 19:24:15
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przebij sie przez moja warstwe betonu, smialo...
    > :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Nie mam w tym zadnego interesu.

    > Czy aby nie mylimy pojec?
    [...]

    Oczywiscie... W sensie HR dzial w firmie, to kadry, ale ja bardziej myslalam
    pod katem firm HR, wiec nie mysle pojec. Nie bylam kadrowcem, do moich
    obowiazkow nalezalo wyluskanie odpowiedniej osoby i jesli spelniala
    okreslone wymagania przerzucenie jej na drugi etap rekrutacji.

    > Jak sama przyznalas na pierwszy miejscu jednak nalezy postawic
    > "doswiadczenie i wiedze" (i to jest chyba jedyny podwód dla którego
    > jeszcze z toba rozmawiam :) )

    To chyba nie powinienes, napisalam, ze "nie liczy sie tylko doswiadczenie i
    wiedza", bo wiem, ze dla Ciebie tylko to sie liczy.

    > Pozostale sa równie wazne, mam jednak powazne powody by sadzic, ze te
    > cechy utozsamiasz z "sila przebicia" i co gorsza ich wystepowanie od
    > wystepowania wspomnianej uzalezniasz...

    Nie mysle o "sile przebicia" raczej o inteligencji i to zarowno tej
    mierzonej testem Wechslera jak i emocjonalnej.

    > Pozwole sobie na krótka "wycieczke osobista".
    [...]
    > Bajeranci?
    > Zlodzieje czasu?
    > A moze po prostu GÓWNIARZE?

    Nie Ty jeden znalazles sie w takiej sytuacji. I czego to ma wedlug Ciebie
    dowodzic??

    > Powiedzial psycholog - HR :))))))))))))))))))))))

    Nie napisalam, ze jestem psychologiem, tylko, ze studiuje psychologie,
    widzisz roznice??. To napisal czlowiek majacy nerwy niekoniecznie ze stali.

    > -To wysmienicie swiadczy tak o studiach jak i o tobie...

    Ja nie narzekam. Mam prace, rodzine, wlasne miejsce na swiecie.

    > -No pewnie...

    Kazdy ma prawo do swojego zdania, co nie zmienia jednak rzeczywistosci.

    > -To musza miec ogromne grono znajomych.
    > Cud, ze ci ludzie maja jeszcze czas na prace (przeciez w koncu trzeba
    > niec czas, aby te znajomosci jakos pielegnowac...:P)

    ?? Chyba nie przeczytales dokladnie, albo nie zalapales sensu mojej
    wypowiedzi.

    > Przepisane z ulotki "DOLACZ DO ARMII" ?

    Nie, w przeciwienstwie do tej firmy w ktorej skladales CV ja WIEM kogo chce
    zatrudnic.

    Tego nie bede komentowac.

    Kania