PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie

  • 41. Data: 2004-02-05 17:21:08
    Temat: Re: Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andrzej" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bvttv3$sf5$1@news.onet.pl...

    > Duzym plusem jest to, ze nie musze co rano oglądać w biurze
    nieszczesliwych
    > ludzi, którym sie wydaje, ze praca jest dodatkiem do życia prywatnego.

    hmmm... Tobie się wydaje, że jest odwrotnie?

    Sigurd

  • 42. Data: 2004-02-05 17:54:17
    Temat: Re: Jak za3o?ya zwi?zki zawodowe w hipermarkecie
    Od: "Leszek M." <s...@p...pl>

    > Musze ci to samo zaproponowac.
    > Przeprosze cie, gdy mi sprzedasz mojego 8 letniego malucha za cene
    nowego
    > peugeota 206.
    > Oczywiscie bedzie ci wolno głośno wychwalac malucha i upominac sie o
    prawo
    > do godziwego zarobku.
    >
    > andrzej
    Gdyby w Polsce był tylko jeden maluch i żadnych innych samochodów, w
    Europie tak samo, to pewnie ten maluch byłby wart 15 takich peżotów. Inna
    sprawa, że maluchów (pracowników) jest ciut za dużo a kupujących
    (pracodawców)z różnych powodów za mało i można sobie te maluchy jak
    skarpetki z rękawiczkami wymieniać. Zwykłe prawo popytu i podaży.
    Pozdrawiam serdecznie!

  • 43. Data: 2004-02-05 18:59:27
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > nieszczesliwych
    >
    > hmmm... Tobie się wydaje, że jest odwrotnie?
    >
    > Sigurd

    Nie wiem tak do końca co o tym mysleć, ale faktem jest, że wszyscy ci
    których spotkałem w życiu i którzy uważali swoja pracę (dobrowolnie i
    świadomie wybraną) za główny element życia, byli ludzmi bardzo pogodnymi,
    zadowolonymi z siebie i patrzącymi optymistycznie w przyszłość.
    Nie da sie tego zupełnie powiedzieć o drugiej części znajomych, którzy od
    rana chodzą wkurzeni, że się dzień zaczął a w niedziele po telekspresie to
    juz coś na nerwy powinni brać.
    Widok tych drugich jakoś mi nie pasuje do obrazu osoby, która wie co jest w
    życiu ważne i to robi z zadowoleniem.

    andrzej

  • 44. Data: 2004-02-05 21:37:57
    Od: "Rob59" <R...@g...pl>

> [...]
    > juz coś na nerwy powinni brać.
    > Widok tych drugich jakoś mi nie pasuje do obrazu osoby, która wie co jest

    Andrzej: Nie żyje się aby pracować, ale pracuje się aby żyć
    Wazne żeby do tego praca cieszyła lub w ogóle była :(

  • 45. Data: 2004-02-06 00:54:41
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > ich
    >
    > Pracownik i pracodawca maja taki sam sposób, aby współpracowac ze sobą
    tylko
    > godnie i uczciwie.
    > Mianowicie w chwili, gdy taka współpraca dla jednego z nich staje sie
    > niegodna i/lub nieuczciwa to moga sobie wypowiedziec umowę, którą
    wczesniej
    > dobrowolnie i swiadomie podpisali.

    Umowa musi być zgodna z obowiązującym w Polsce prawem, czyli 42 godziny
    pracy w tygodniu i maksymalnie 150 nadgodzin rocznie. Obecnie wielu
    pracodawców łamie te ustalania. W myśl polskiego (i europejskiego prawa) są
    przestępcami. Dodatkowo, wielu z nich nie płaci pracownikom, czyli są
    zwykłymi złodziejami. Złodziejowi, który nie płaci pracownikowi grozi
    grzywna. Pracownikowi, który okradnie złodzieja - pracodawcę, grozi
    więzienie. Widzisz tu równość?
    Niestety, Polska nie traktuje przestępców tak, jak na to zasługują.

    > Pracownik jest nawet w uprzywilejowanej sytuacji, bo jemu prawo daje
    szanse
    > domagania sie odprawy, a pracodawca takiej mozliwosci nie ma.

    Pracownik nigdy nie jest w uprzywilejowanej sytuacji. Zwłaszcza przy ponad
    20% bezrobociu. Ma do wyboru: zdychać z głodu lub pracując 12 godzin
    dziennie zarobić "średnią głodową"

    > Pracuje na 2,5 etatach.

    2,5 etatu po 8 godzin każdy to 20 godzin dziennie. Kłamiesz lub pracujesz na
    stanowiskach, na których nie ma wyznaczonego czasu pracy. Jeśli to drugie,
    to pogratulować. Niestety, większość Polaków nie ma takiej możliwości.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 46. Data: 2004-02-06 07:17:25
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

> [...]
    > pracy w tygodniu i maksymalnie 150 nadgodzin rocznie. Obecnie wielu
    > pracodawców łamie te ustalania. W myśl polskiego (i europejskiego prawa)

    Nie ma mozliwości, aby umowa o prace była ważna jeżeli znajdują sie w niej
    warunki gorsze od gwarantowanych przez KP.
    Pracodawca i pracownik mogą więc sobie wpisywac cokolwiek, ale i tak
    obowiązują warunki zgodne z prawem i podniecanie sie jakimiś złymi warunkami
    w umowie nie ma sensu bo ich tam w praktyce nie ma.

    > Pracownik nigdy nie jest w uprzywilejowanej sytuacji. Zwłaszcza przy ponad
    > 20% bezrobociu. Ma do wyboru: zdychać z głodu lub pracując 12 godzin
    > dziennie zarobić "średnią głodową"

    Taka sytuacja jest zdrowsza niz odwrotna.

    >lub pracujesz na stanowiskach, na których nie ma wyznaczonego czasu pracy.
    Jeśli to drugie,
    > to pogratulować. Niestety, większość Polaków nie ma takiej możliwości.

    Pogratulowac to mozna urodzenia sie dziecka albo wygranej w totolotka.
    Ja sobie wypracowalem ciezko mozliwosc pracy w talich warunkach i teraz
    "odcinam kupony".
    Nie slyszalem tez, aby konstutucja zabraniala komukolwiek też tak zrobic.
    Troche bardziej ambitne spojrzenie na siebie pozwoliłoby bardzo wielu osobom
    zarobic na chleb bez stania w kolejce po zasilek, ale na to trzeba poświecic
    troche czasu, wypic pare flaszek mniej, zarwac pare nocek i dlatego zaczyna
    sie problem.

    andrzej

  • 47. Data: 2004-02-06 08:08:58
    Od: "marcin" <e...@g...pl>

    > Oczywiscie.
    > Wszystko przez brak znajomosci.
    > Zapewne miales tez objąć niedawno wolne stanowisko prezesa Pekao SA, ale
    ten
    > Bielecki miał chody i cie w ostatniej chwili wygryzl.
    > Rozumiem twoje rozgoryczenie, ale nie przejmuj sie.
    > Wlacz sobie plejstejszyn i zapomnij. Nastepnym razem bedzie lepiej.
    >
    > andrzej
    >
    > chyba nie czytales uważnie. napisalem "wielu" a nie "wszyscy". a tak na
    marginesie to nic nie wiesz o rynku pracy w Polsce. z badan statystycznych
    wynika ze 90% ludzi dostaje prace przez znajomosc, a tylko 10% szukajac na
    wlasna reke.

  • 48. Data: 2004-02-06 08:54:07
    Od: samh <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik marcin napisał:
> [...]
    > wynika ze 90% ludzi dostaje prace przez znajomosc, a tylko 10% szukajac na

    Jakie to badnia? Podaj źródło.

    samh

  • 49. Data: 2004-02-06 09:03:01
    Od: "Sigurd" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynika ze 90% ludzi dostaje prace przez znajomosc, a tylko 10% szukajac na

    Poprosimy o źródełko.

    Sigurd

  • 50. Data: 2004-02-06 09:58:58
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > marginesie to nic nie wiesz o rynku pracy w Polsce. z badan statystycznych
    > wynika ze 90% ludzi dostaje prace przez znajomosc, a tylko 10% szukajac na
    > wlasna reke.

    Mam nadzieje, ze odrózniasz też znajomości od referencji.

    andrzej