PracaGrupypl.praca.dyskusje › powrót, a raczej odejście z pracy po ponad 6 miesięcznej chorobie...

  • 1. Data: 2004-02-04 06:20:15
    Temat: powrót, a raczej odejście z pracy po ponad 6 miesięcznej chorobie...
    Od: "romanusz" <m...@p...pl>

    Choruję sobie już ponad 6 miesięcy, 7 konkretnie.
    Przychodzi moment powrotu do pracy ale mam fajniejszą robotę i to
    praktycznie od zaraz. Zależy mi na szybkim odejściu zaraz po powrocie ze
    zwolnienia.
    Wiem, że muszę przedstawić papier od lekarza, że jestem zdolny do pracy
    (choroba pow. 30 dni zakład sobie zażyczył)
    Jeśli nie przedstawię powyższego papierka to jak zakład się może ze mną
    rozstać?
    Wypatrzyłem podchodzący poniekąd Art. 53 par.1 pkt 1b KP ale czy aby na
    pewno dobrze interpretuję sytuację i możliwe sposoby szybkiego rozwiązania
    stosunku pracy?

    Dzięki za podpowiedzi
    pozdrawiam
    Roman

  • 2. Data: 2004-02-04 17:17:56
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    PO prostu do tej pracy nie przychodź.... Pracodawca rozwiąże z tobą umowę
    bez wypowiedzenia, dyscyplinarnie i tyle. Jeżeli chcesz byc lojalny w
    stosunku do rpacodawcy to się z nim dogadaj, że za porozumieniem stron,
    zwłaszcza że jak jesteś na chorobowym to i tak nic ci nie zrobi, tzn. nie
    może wypowiedzieć umowy a nie ma podstaw do dyscyplinarki. Myślę że ci
    pójdzie na rękę a w dodatku będzie miał czas na znalezienie nowego
    pracownika...
    Boże a tyle tu anrzekań na złych rpacodawców... A co z takimi pracownikami
    jak ty???

  • 3. Data: 2004-02-05 21:20:28
    Od: "romanusz" <m...@p...pl>

    dzięki Gosiu ale... ostatnie zdanie... nie znasz sytuacji please NIE
    WYPOWIADAJ SIĘ i nie sugeruj jaki jest ze mnie pracownik. Powiem jedno bo
    musiałbym dłuuugo pisać i narzekać aby przekazać co się stało i jak zostałem
    potraktowany, a przez ostatnie 6 miesięcy mi tego narzekania i grzdyla w
    gardle wystarczy: gdybyś znała sytuację wątpię czy oglądałabyś reklamy tej
    firmy w tv... a przynajmniej zmieniłabyć nieco stosunek do tej (pozornie)
    przyjaznej dla ludzi firmy ale to nie czas i miejsce, większość z Was pewnie
    by i tak nie uwierzyła nawet hehe... a Ciebie proszę Gosiu nie wrzucaj mnie
    do jednego worka z tymi, których wymieniłaś bo nie zasłużyłem sobie. Tyle.

  • 4. Data: 2004-02-05 22:12:53
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "romanusz" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewno dobrze interpretuję sytuację i możliwe sposoby szybkiego rozwiązania

    Jeżeli po upływie okresu pobierania zasiłku chorobowego (180 dni lub po
    przedłużeniu 270 dni) pracownik nie przedstawi zaświadczenia lekarskiego o
    zdolności do pracy, to pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia na podstawie art. 53 Kodeksu pracy. I nie będzie to tzw.
    zwolnienie dyscyplinarne.

    Aktualnie możesz zaproponować rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia
    stron. Pracodawca z pewnością się zgodzi niezwłocznie, ponieważ ma
    świadomość, że możesz jeszcze pobierać zasiłek chorobowy przez 2 miesiące,
    co przekłada się na 2/12 rocznego wymiaru urlopu wypoczynkowego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-02-06 07:23:31
    Od: "romanusz" <m...@p...pl>

    Dzięki serdeczne waczek, teraz jestem już pewny
    pozdrawiam :)