PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wychowawczy...

  • 1. Data: 2004-02-03 22:09:52
    Temat: urlop wychowawczy...
    Od: "magda" <m...@o...pl>

    Witam!
    Do końca lutego mam umowe o prace, a do 20 marca urlop macierzyński.
    Chciałabym pójść na urlop wychowawczy. Co z urlopem zaległym i za ten
    rok(łącznie 27 dni)? Jak to rozwiązać? Ile godzin tygodniowo muszę
    przepracować jak pójde na pół etatu? I czy będąc na pół etatu mogę pójść w
    każdej chwili na wychowawczy?
    Dzięki za pomoc!!

  • 2. Data: 2004-02-04 00:02:50
    Temat: Re: urlop wychowawczy...
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Jeżeli umowa o pracę jest do końca lutego, to i urlop macierzyński jest
    udzielony tylko do końca lutego.

    Jeżeli nie zostanie zawarta następna umowa o pracę, to
    w marcu nie będziesz już pracownikiem, tylko będziesz mogła pobierać zasiłek
    macierzyński w ZUS, a następnie zarejestrować się w urzędzie pracy.

    Jeżeli umowa o pracę nie będzie przedłużona, to otrzymasz ekwiwalent
    pieniężny za zaległy urlop wypoczynkowy oraz 2/12 urlopu wypoczynkowego za
    2004 r.

    Jeżeli umowa o pracę będzie przedłużona, to urlop macierzyński zostanie
    przedłużony do 20 marca br. i bezpośrednio po urlopie macierzyńskim będziesz
    mogła wykorzystać zaległy urlop wypoczynkowy oraz pełny urlop za 2004 r.
    (pod warunkiem, że umowa o pracę będzie zawarta co najmniej do końca 2004
    r.).

    Po wykorzystaniu urlopu wypoczynkowego możesz rozpocząć urlop wychowawczy
    (wniosek trzeba złożyć z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem).
    Podczas urlopu wychowawczego możesz podjąć pracę na 1/2 etatu u tego samego
    (jeżeli wyrazi zgodę) lub innego pracodawcy.

    Pół etatu to standardowo 20 godzin tygodniowo.

    Podczas urlopu wychowawczego rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić tylko w
    przypadku upadłości lub likwidacji pracodawcy.

    Zamiast korzystania z urlopu wychowawczego możesz skorzystać z prawa do
    zatrudnienia w niepełnym wymiarze, nie mniejszym niż 1/2 etatu, ale nie
    będziesz już korzystać z ochrony, jaka przysługuje na urlopie wychowawczym.

    Doradzam rychłe skontaktowanie się z pracodawcą.

    Pozdrowienia

    wa

  • 3. Data: 2004-02-04 08:27:54
    Od: "magda" <m...@o...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wychowawczym.

    > Doradzam rychłe skontaktowanie się z pracodawcą.

    Pozdrawiam
    magda