PracaGrupypl.praca.dyskusje › komórka służbowa

  • 1. Data: 2004-02-03 22:16:41
    Temat: komórka służbowa
    Od: "Leszek Lubieniecki" <l...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc jeśli coś wiecie na ten temat:

    Byłem zatrudniony na wysokim stanowisku w firmie, korzystałem ze służbowej
    komórki, teraz po rozwiązaniu umowy o pracę pracodawca obciążył mnie
    kosztami prywatnych rozmów wg. jemu tylko znanego klucza.
    Tak wiec chce mi potrącić z mojej ostatniej pensji sumę którą sobie jakoś
    tam wyliczył. Nie podpisywałem żadnego aneksu, że mogę dzwonić do jakiejś
    określonej sumy itd. Czy ma do tego prawo ?

  • 2. Data: 2004-02-03 22:28:22
    Temat: Re: komórka służbowa
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-03 23:16, osoba przedstawiająca się jako "Leszek Lubieniecki"
    napisała:

    > określonej sumy itd. Czy ma do tego prawo ?

    Jeśli nie istnieje żaden dokument regulujący zasady posługiwania się
    telefonami służbowymi w firmie i ewentualnego współudziału w kosztach
    (np. zapis w regulaminie pracy lub umowa użyczenia telefonu) to nie ma
    takiego prawa.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-02-03 22:37:50
    Temat: Re: komórka s3u?bowa
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Leszek Lubieniecki pisze:

> [...]
    > tam wyliczył. Nie podpisywałem żadnego aneksu, że mogę dzwonić do jakiejś
    > określonej sumy itd. Czy ma do tego prawo ?

    Ba, zapytaj więc najpierw według czego tak wyliczył. Kiedyś firma, w
    której pracowałem, obciążała pracowników kosztami rozmów w święta i
    weekendy, chyba, że okazało się, że kontakt był służbowy.
    --

    Jerzy, dnia 3.02.04 23:33:15

  • 4. Data: 2004-02-03 22:45:45
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Pe.Ka pisze:

> [...]
    > telefonami służbowymi w firmie i ewentualnego współudziału w kosztach
    > (np. zapis w regulaminie pracy lub umowa użyczenia telefonu) to nie ma

    Ja podpisywałem dokument potwierdzający odbiór telefonu 'do celów
    służbowych' czy coś takiego. Ale to niekoniecznie chyba trzeba umowy,
    bo komórka należy do firrmy i niczym pod tym względem się nie różni od
    zwykłego telefonu, gdzie za połączenia prywatne z biura też można być
    obciążonym - i były takie przypadki.

    --

    Jerzy, dnia 3.02.04 23:39:18

  • 5. Data: 2004-02-03 22:56:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-03 23:45, osoba przedstawiająca się jako "Jerzy Dusk" napisała:

> [...]
    > bo komórka należy do firrmy i niczym pod tym względem się nie różni od
    > zwykłego telefonu, gdzie za połączenia prywatne z biura też można być

    Jeśli nie ma dokumentu określającego zasady odpłatności za używanie
    telefonu do celów prywatnych nie ma też podstaw do obciążania pracownika.
    Pracodawca nie może sobie przyjść i powiedzieć "ty płacisz za telefon bo
    mi się jakoś w tym miesiącu nie podobasz".

    _ _ _

  • 6. Data: 2004-02-04 08:21:39
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Byłem zatrudniony na wysokim stanowisku w firmie, korzystałem ze służbowej
    > komórki, teraz po rozwiązaniu umowy o pracę pracodawca obciążył mnie
    > kosztami prywatnych rozmów

    Jeśli Cię będzie koniecznie chciał obciążyć, to poproś o fakturę. Zobaczysz, że zaraz
    ustąpi. Cały kruczek w tym, że pracodawca nie będzie miał jak zaksięgować
    takiego zwrotu.

    T.

  • 7. Data: 2004-02-04 13:08:25
    Od: Martius <m...@o...pl>

    Dnia 04-02-03 23:16, Użytkownik Leszek Lubieniecki napisał:

> [...]
    > określonej sumy itd. Czy ma do tego prawo ?
    >
    > teoretycznie nie moze cie obciazyc, jezeli nie ma takiego zapisu, poza tym :
    po pierwsze niech udowodni ktore z rozmow sa sluzbowe a ktore nie [i to
    on musi zrobic]
    po drugie jezeli dobrze zrozumialem to chce Cie obciazyc za wszystkie
    rozmowy z calego okresu zatrudnienie lub czesci wiec popros o fakture za
    calosc a pozniej pod nosemprzebaknij co powie na to US [wsteczna
    faktura, a jak VAT bedzie rozliczony] nie wiem czy to ma znaczenie nie
    znam sie ale podejrzewam ze on tez nie a skarbowka brzmi groznie.....
    po trzecie skonsultuj sie z Państwowa Inspekcja Pracy lub tez powiedz
    pracodawcy ze sie porozumiesz z ta organizacja i dowiesz czy tak mozna,
    ostatecznie prawnik i sad a jak i to go nie przekona proponuje przyjsc
    do niego po ostania pensje w towarzystwie dwoch roslych kolegow o
    odpowiednim braku karku

    zawsze tez mozesz sprawic ze to szef poniesie koszt - zobacz jakim
    wozkiem jezdzi i ile kosztuje do niego lusterko boczne..........
    kilka lusterek i po sprawie.

    ps: nie wszystkie metody opisane powyzej sa zgodne z prawem, to sa
    pomysly za realizacje odpowiada realizator!!!!

  • 8. Data: 2004-02-04 13:37:33
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Martius pisze:

    > teoretycznie nie moze cie obciazyc, jezeli nie ma takiego zapisu, poza tym :
    > po pierwsze niech udowodni ktore z rozmow sa sluzbowe a ktore nie [i to
    > on musi zrobic]
    [...]

    hoho jakie metody!
    ja dostawałem fakturę za każdy rachunek, nigdy wstecz, była to kwestia
    także umowy dżentelmeńskiej: szef mówił, żeby z rozmowami prywatnymi
    ostrożnie, bo nadwyżkę będę płacił, tu mnie dziwi postępowanie tego
    szefa

    --

    Jerzy, dnia 4.02.04 14:37:29

  • 9. Data: 2004-02-04 14:39:48
    Od: "Leszek Lubieniecki" <l...@p...onet.pl>

    Dzięki wielkie wszystkim za odpowiedzi, dodam tylko jedno do tego co już
    napisałem, NIGDY nie podpisywałem żadnych limitów połączeń itp., dodatkowo
    mój szef zawsze kiedy pracowałem akceptował kwoty rachunków za mój telefon i
    firma płaciła do operatora gm.. Dopiero pod koniec pracy kiedy zorientował
    się, że musi mi jeszcze zapłacić za prawie 30 dni urlopu ( co nie było mu na
    rękę) zaczął się zastanawiać czym mnie obciążyć, żeby "bilans wyszedł na
    zero" :-)
    Aha, jeszcze jedno, pod koniec pracy miałem stłuczkę w moim samochodzie
    służbowym (nie z mojej winy - ktoś mnie stuknął w zderzak na parkingu w nocy
    :-) ),następnego dnia zostawiłem na parkingu samochód przed firmą
    (poinformowałem szefa o tym zdarzeniu i widział te uszkodzenia), szef
    podczas mojej nieobecności w firmie (byłem na zwolnieniu lekarskim) oddał do
    naprawy samochód nie zgłaszając szkody do PZU. Teraz twierdzi, że za naprawę
    też mi potrąci z pensji bo nie może już zgłosić szkody do PZU.

  • 10. Data: 2004-02-04 16:14:34
    Od: "Metto" <m...@N...gazeta.pl>

    Leszek Lubieniecki wrote:
    > Teraz twierdzi, że za naprawę też mi potrąci z pensji bo nie
    > może już zgłosić szkody do PZU.

    Fajny szef, nie ma co ;)

    --
    Michal