PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Mon, 4 Aug 2008 19:49:11 +0200
    <g6cfut$kss$1@inews.gazeta.pl> <g6chsh$1g05$1@opal.icpnet.pl>
    <g6coa0$8e5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6coql$1lit$1@opal.icpnet.pl>
    <op.ue0744e8rpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>
    <g6n614$ocg$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g6o1sg$58r$1@news.onet.pl>
    <g6p1qr$9ld$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6qoct$qbf$1@news.onet.pl>
    <g6rmda$3sq$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g71iei$k15$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g720ba$6re$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g72hki$pla$1@news.wp.pl>
    <g73meu$g2k$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g7464l$ifc$2@news.wp.pl>
    <g748jk$pmu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <g758jb$44o$2@news.wp.pl>
    <g76bba$j05$1@inews.gazeta.pl> <g76ntm$oj7$1@news.wp.pl>
    <g76tb0$5e8$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g77a86$5v6$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
    wiadomości news:g77a86$5v6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Czyli rolnik bierze kredyt, kupuje kombajn za kupę kasy. Przychodzi termin
    > zapłaty pierwszej raty... aż tu nagle, znienacka, okazuje się, że ten
    > kombajn będzie wykorzystywał tylko przez 2 m-ce, a raty trzeba płacić
    > przez cały rok. Normalnie pełne zaskoczenie. Przed zakupem nikt mu nie
    > powiedział, że tak będzie.

    A nic takiego nie pisalem/nie sugerowalem!

    > A tu masz przykłady branży nierolniczych, w której środki trwałe nie są
    > wykorzystywane przez cały rok:

    Prosilem o branze, a nie zawody.

    > 1) Wypożyczalnie jachtów i innych podobnych sprzętów

    Kontra: wypozyczanie maszyn rolniczych.

    > 2) Domki kempingowe i niektóre ośrodki wczasowe działające tylko w sezonie

    Dlatego, ze sa sezonowe, czy dlatego, ze poza sezonem nie mialyby oblozenia?

    > 3) Lodołamacze

    Pol promila czy promil ogolnego zatrudnienia? Potrzebne w wiekszosci stef
    klimatycznnych do zapewnienia funkcjonowania systemu?

    > 4) Piaskarki do posypywania ulic

    Dzialajace tak, ze do w miare standardowej ciezarowki doczepia sie na zime
    jedno z przodu drugie z tylu - i dziala.

    > i pewnie setka innych.

    Prosilem o galezie gospodarki/przemyslu a nie liste pomocniczych czynnosci.

    Co do odsniezania: najtaniej bylo wyszlo najmujac traktory indywidualnych
    rolnikow. Ale szybciej biurwy po udawanym marketingu popelnily by zbiorowe
    samobojstwo, niz chcialy zorganizowac to co bedzie najtansze, a nie to co da
    najnizsza cene w przetargu :-P

    > Wiem, zaraz się uczepisz, że część z nich kupowane jest i utrzymywane z
    > budżetu, ale to tylko przykłady na to, że nie tylko rolnicy powinni
    > *przed* zakupem włączyć myślenie i zaplanować inwestycje uwzględniając ich
    > okres amortyzacji.

    Gdzie napisalem, ze nie mysla? Nie wpieraj mi rzeczy, ktorych nie napisalem
    (nawet miedzy wierszami).

    Wyosle: fabryka moze sobie produkowac kombajny przez okragly rok. I
    skladowac je na smiesznej - wobec ich produkcyjnego potencjalu -
    powierzchni. Z reczna wiertarka, czy numeryczna tokarka juz tak nie jest. A
    jakby latwiej je wykorzystywac w systemie pracy ciaglej.

    Rolnicy to jedna z ostatnich grup zawodowych myslacych w dlugiej
    perspektywie. Chwala im za to.

    > A to, czy będą wykorzystywane efektywnie przez te dwa miesiące to zależy
    > już od wielkości pola.

    Odwracaj kota ogonem dalej. Ja o tym, ze srodek trwaly do uzywania max przez
    dwa miesiace, ty ze zalezy od wielkosci pola.

    Nawiasem mowiac zalezy w nie mniejszym stopniu od kilku innych czynnikow niz
    wielkosc pola.

    > I tutaj widać wyraźnie, że zboże zebrane tym kombajnem z 1 ha będzie
    > droższe niż zebrane z 2h.

    Po pierwsze: to bardziej zalezy od ksztaltu pola i jego odleglosci od
    miejsca stacjonowania kombajnu niz nominalnej powierzchni.
    Po drugie: zaleznosc jest bardzo malo liniowa - nie da sie kupic 1/4-tej
    kombajnu. Zrzucenie sie 4-ech osob na kombajn tez nie rozwiazuje sprawy, bo
    te cwiarki nie beda w stanie jezdzic w tym samym czasie po czterech roznych
    polach.

    sz.