PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
  • Data: 2008-08-05 13:30:52
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem? [OT i dlugi wywod]
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "grom@x" napisał:
    > I to jest z grubsza rozróżnienie między kosztami stałymi a zmiennymi.
    >
    > Czy w kinie sprzęt wyświetlający można zaliczyć do kosztów stałych, czy
    > zmiennych? Sam wyświetlacz oczywiście zakupujesz (załóżmy że się nigdy nie
    > popsuje i bedzie działał wiecznie) jednorazowo. Ale co powiedzieć o
    > prądzie wykorzystywanym do tego wyświetlacza? zawsze będzie się go zuzywać
    > _jednakowo_ ? to samo pytanie do żarówek, ludzi potrzebnych do obsługi tej
    > maszyny itd.

    sprzęt wyswietlajacyw kinie (ekran, rzutnik i coś tam jeszcze) jest kosztem
    stałym, ponosisz taki sam szoszt na niego cz będzie n wyswietlał filmy w
    sali 10cio osobowej czy w 1000 osobwej, w koszta zmienne natomast możesz
    wliczyć prąd zasilający ten sprzęt, bo więce go zurzyje jak będzie częściej
    urzywany:O)

    > No i wróćmy na teren gospodarstwa rolniczego. Teren którego dotyczy
    > działalność jest w jakikolwiek sposób zmienny w zależności od produkcji?
    > Nie, zawsze masz to samo miejsce na park maszynowy, te sama stodołę do
    > przechowywania przetworów (np. zboża) i samo pole. A dalej masz
    > wykorzystanie maszyn - w zależności od ilości uprawy. Ale też te same
    > maszyny, niezależnie co z nimi robisz w sezonie, musisz odpowiednio
    > utrzymać - oczyścić, zakonserwować. Koszt stały? koszt zmienny? hmmm

    po kolei:O) produkcja z hektara pola jest taka sama niezależnie od welkości
    gspdarstwa:O)
    i jesteś w błędzie że park maszynowy, stodoła i coś jeszcze są takei same
    rnychwierzchgospodartwa:O(

    jak masz małe poe tomasz mały park, mało maszyn, małe maszyny i małą
    stodołę, a jak masz e duże to i to wszystko masz duże:O)

    więc to wszystko to koszty typowo zmienne, kosztów stałych w rolnictwie
    prawie nie ma (przynajmniej mnie nicteraz nie przychodzi do głowy;O(

    > Wyżej chciałeś udowodnienia większej wydajności większego i mniejszej
    > mniejszego przedsiębiorstwa. Oprę się tutaj o gospodarstwo rolne.

    pomyłka:O(
    ja twierdziłem i udawadniałem że jest odwrotnie, czyli małe jest
    wydajniejsze:O)