PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-05 14:25:50
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "PioPio" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > maszyny i nażędzia to koszta zmienne, czyli zależne od wielkości
    > produkcji,jak msz małą produkcję to kupujesz małą maszynę, jak masz wielką
    > to kupujesz wielką maszynę, natomiast koszty stale to takie które nie zależą
    > od wielkosci produkcji (np. wyprodukowaie prototypu czegokolwiek est kosztem
    > staly, bo robisz ten prototyp raz i koszt ponosisz niezależnie czykope
    > prootpu zostaną wyprodukowane w małych, czy wielkch seriach)

    Przepraszam, że wtrącam się do tak pasjonującej dyskusji, ale po mału nie
    wytrzymałem.
    Przypomina to trochę rozmowe idioty z profesorem, który próbuje prostymi
    słowami wytłumaczyć coś dość podstawowego a ten dalej swoje.
    Gargamelu, twoje wypowiedzi nie odbiegają od wypowiedzi mojej córki, która
    dopiero uczy się życia w przedszkolu i jej w zasadzie nie podejrzewałbym o
    takie głupoty bo rozumie tak podstawowe prawa jak koszty stałe i zmienne.
    Jak już będziesz dorosły to kup sobie książeczkę do nauki podstaw ekonomii i
    poczytaj, może się czegoś nauczysz. Polecam "Economy for Dummies".
    > nie jestem budowlańcem, ale mogę śmiało strzelić ze koszta będą podobne, bo
    > niby dlaczego miały by się różnić?

    A ja widzisz jestem budowlańcem i informuje Cię, że jesli wybudowanie domu o
    powierzchni 200m kosztuje 100% to wybudowanie domu o powierzchni 100m nie
    kosztuje 50% tej kwoty. Ledwo dochodzi do ok. 75%.
    I to wyobraź sobie własnie dzięki czemuś takiemu jak koszty stałe, które
    występują nawet w budownictwie domu jednorodzinnego. Wiem ciężko ci to będzie
    zrozumieć dlatego nie próbuje tu nawet tłumaczyć o co chodzi jak przeczytasz
    polecaną przeze mnie książkę to bedziesz wiedział o co chodzi.

    Życzę ci wiele sukcesów w pracy bo o założeniu własnej działalności przy
    takiej wiedzy to nawet nie myśl.

    PioPio