PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
  • Data: 2008-08-05 13:06:59
    Temat: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

    > Maszyny sa kosztem stalym. Za maszyne placisz raz, ale potem w sensie
    > ksiegowym "wydajesz ja" po kawalku w miare, jak traci na wartosci. Maszyna
    > za 60 tys. o czasie zycia 5 lat to koszt 1 tys. miesiecznie. Ekonomiczne
    > jest wykorzystac taka maszyne maksymalnie, zeby ten koszt sie rozlozyl na
    > jak najwiecej wyprodukowanego towaru. Nie sadze, zeby granica wydajnosci
    > maszyn rolniczych wynosila jedno przecietnej wielkosci polskie
    > gospodarstwo (~10ha), wiec w malych gospodarstwach czesci tego potencjalu
    > nie wykorzystuje sie, ale sie za niego placi.

    maszyny i nażędzia to koszta zmienne, czyli zależne od wielkości
    produkcji,jak msz małą produkcję to kupujesz małą maszynę, jak masz wielką
    to kupujesz wielką maszynę, natomiast koszty stale to takie które nie zależą
    od wielkosci produkcji (np. wyprodukowaie prototypu czegokolwiek est kosztem
    staly, bo robisz ten prototyp raz i koszt ponosisz niezależnie czykope
    prootpu zostaną wyprodukowane w małych, czy wielkch seriach)

    > EOT z mojej strony. Powyzszym stwierdzeniem wykazales taki brak myslenia i
    > zdrowego rozsadku, ze gdybym przeczytala calosc postu przed odpisaniem,
    > nie chcialoby mi sie tracic czasu (jesli nie wiesz, o co chodzi, to np.:
    > drozszy do zbudowania jest jeden budynek z 10 salami czy 10 osobnych
    > malych budynkow o porownywalnym standardzie i ile trzeba materialow
    > budowlanych na obie wersje?).

    nie jestem budowlańcem, ale mogę śmiało strzelić ze koszta będą podobne, bo
    niby dlaczego miały by się różnić?
    a jak nie chce ci się tracić czasu to weź się wreszcie za sprzedawanie tych
    biletów, a nie udzielanie się na grupie w czasie pracy:O)