PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak uciec od ZUSu?

  • 11. Data: 2007-04-19 08:55:56
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jack napisał(a):

    >>> W Polsce nie masz takiej możliwości.
    >> Masz.
    > Zapraszam do rozwinięcia tematu

    Ile ZUSu odprowadzam, jak wykonuję zlecenia w oparciu o um. o dzieło?

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2007-04-19 10:43:06
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:
    > Ile ZUSu odprowadzam, jak wykonuję zlecenia w oparciu o um. o dzieło?

    Jak dobrze pamiętam, cały podatek i zus spada na Ciebie (w przypadku umowy o
    dzieło). Ale przynaję - co do zusu pewności nie mam
    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 13. Data: 2007-04-19 11:10:35
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    jack napisał(a):

    > Jak dobrze pamiętam, cały podatek i zus spada na Ciebie (w przypadku umowy o
    > dzieło). Ale przynaję - co do zusu pewności nie mam

    Podatek odprowadza zleceniodawca (ok. 10-20%). ZUSu nie ma.
    ZUS to jest przy umowie-zleceniu.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2007-04-19 11:11:11
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f07h6n$rbh$1@inews.gazeta.pl, *jack* wrote:

    > Jak dobrze pamiętam, cały podatek i zus spada na Ciebie (w przypadku
    > umowy o dzieło). Ale przynaję - co do zusu pewności nie mam

    Przy umowie o dzielo - zusu nie placisz zawsze.
    Umowa zlecenie juz placisz jak nigddzie nie jest on za ciebie odprowadzany.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 15. Data: 2007-04-19 11:46:41
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    Wojciech Bańcer wrote:

    > Podatek odprowadza zleceniodawca (ok. 10-20%). ZUSu nie ma.
    > ZUS to jest przy umowie-zleceniu.

    Ok, dzięki za informację. Z pewnością kiedyś się wykorzysta.
    --
    Pozdrawiam,
    Jacek - jacolus [at] orange.pl

  • 16. Data: 2007-04-19 14:42:58
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 18 Apr 2007 23:38:53 +0200, Jackare napisał(a):

    > Przy rozliczeniach jakie ja stosuję, jeżeli ktoś chce przejść na DG
    > dotychczasowy koszt całkowity staje się wartością netto na fakturze vat
    > wystawianej przez "zatrudnionego" W ten sposób dla firmy koszt nie zmienia
    > się a pracownik ma całość tej kwoty która była kosztem do dyspozycji. Myślę
    > że to uczciwe i jasne warunki.

    Wydaje mi sie ze ogolny koszt dla firmy jest jednak w tym wypadku nizszy -
    nie placi sie pracownikowi za urlop ani chorobowe. Odpada tez placenie w
    okresie wypowiedzienia, gdy przestanie byc potrzebny.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2007-04-19 18:40:29
    Od: "21" <2...@p...pl>

    zmiana kraju na uczciwy ;]

  • 18. Data: 2007-04-19 20:35:42
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > zmiana kraju na uczciwy ;]

    ten też jest uczciwy tylko społeczeństwo niedouczone, a jak się daje to się
    kraje. Kto zabrania obywatelowi tego kraju przeczytać ze zrozumieniem
    konstytucje. Cóż w niej jest ciekawego. Ano to że każdy rodzi się wolny i takim
    pozostaje do śmierci. Chyba ze sobie bardzo nagrabi. Wtedy może być mniej wolny.
    Każdy którego dotyczy konstytucja RP ma raptem kilka obowiązków. Ma płacić
    podatki, bronić ojczyzny. Ma również przestrzegać prawa, ale tylko tego co nie
    jest sprzeczne z konstytucją. Nie można wolnego w normalnych warunkach człowieka
    zmusić do płacenia czegokolwiek, z wyjątkiem podatków, kiedy sam nie chce.
    Zmuszenie to przestępstwo przeciwko konstytucji. Nawet ustawą nie da się tego
    zrobić. Jedynie w sytuacjach nadzwyczajnych ( wojna, powódź, tsunami) można
    nałożyć na obywatela dodatkowe obowiązki, ale tylko na czas trwania sytuacji
    nadzwyczajnej. Również dwa systemy emerytalne stoją w sprzeczności z
    konstytucją. Obywatele są równi i mają być jednakowo traktowani. Dotyczy to
    również prowadzenia działalności gospodarczej. Nie może być tak ze jedna grupa
    płaci za to samo mniej niż inna. Zwłaszcza ze na straży rozdziało tych pieniędzy
    stoi państwo. Na dodatek zasadę równości podważa spora grup zawodów zwolnionych
    z płacenia na emeryturę a mająca zapewnione dożywocie. Są to na przykład
    sędziowie. Określenie " obowiązkowa składka" stoi w sprzeczności z definicją
    składki. Nie ma przymusowych składek, przykład. Józek składamy się na flaszkę,
    dokładasz sie. Nie. Dobra to nie pijesz. Przy składkach uczestnik zrzutki ma
    zagwarantowany odział w podziale tego na co się składa. Konstytucja nie
    gwarantuje wypłaty emerytury. Państwo Ma tylko prawo ją wypłacić. Czyli może
    również jej nie wypłacić i będzie to zgodne z prawem. Józek masz się z nami
    złożyć na polówkę ale nie pijesz. Tomek

  • 19. Data: 2007-04-20 08:56:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Wydaje mi sie ze ogolny koszt dla firmy jest jednak w tym wypadku nizszy -
    > nie placi sie pracownikowi za urlop ani chorobowe. Odpada tez placenie w
    > okresie wypowiedzienia, gdy przestanie byc potrzebny.

    No ale tu już mówisz o "drobnych" (zakładając że jest to normalna praca w
    której ludziom nie urywa rąk, nóg, nie tracą wzroku - siedzą w biurze,
    czasem u klienta i pracują)
    Porównując to co pracownik zyskuje z tym co m_o_ż_e stracić uważam że układ
    jest uczciwy, tym bardziej że przejście na DG odbywać się może TYLKO I
    WYŁĄCZNIE na życzenie (wniosek) pracownika, nigdy ze strony pracodawcy.
    Jakieś tam ryzyko zawsze jest, ale co to za życie bez ryzyka :)

    Jeżeli uważasz że te drobne są warte jakiejś głębszej dyskusji, to mnie się
    nie chce. Napisałem jak jest u mnie i tyle.
    --
    Jackare

  • 20. Data: 2007-04-20 12:17:15
    Od: "John_Smith" <J...@n...mail.pl>

    "Catalyst" <c...@i...pl> wrote in message
    > Cześć - jak uwolnić się od tej mendy zwanej zusem? Jak świadczyć pracę i
    > uwolnić się od haraczu? czy to możliwe? nie chcę mieć prawa do emerytury.
    > chcę sam sobie zapewnić godziwe życie na starość. jakaś umowa - zlecenie?
    > cokolwiek? jakie i czy wogóle są możliwości poza pracą na czarno :)
    >
    > CAT

    Kupic z 5 ha najtanszej gleby w okolicy (moga byc piachy).
    Połowe zalesić (za pieniądze z UE) dochód za 20 - 30 lat z tego będzie, z
    drugą połową coś tam robić albo nie robić nic i brać sukcesywnie dotację z
    UE.
    Odprowadzasz do KRUS okło 600 zł na kwartał, czyli przeliczeniowo ~ 200
    zł/mieś. Kasy na to prawdopodobnie starczy Ci z dotacji UE. Więc nie płacisz
    praktycznie nic, a masz ubezpieczenie :)))
    Rejestrując działalność gospodarczą jako rolnik nie płacisz ZUS-u.

    --
    J.S.