PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak uciec od ZUSu?

  • 21. Data: 2007-04-20 12:49:41
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    John_Smith pisze:

    > Kupic z 5 ha najtanszej gleby w okolicy (moga byc piachy).
    > Połowe zalesić (za pieniądze z UE) dochód za 20 - 30 lat z tego będzie, z
    > drugą połową coś tam robić albo nie robić nic i brać sukcesywnie dotację z
    > UE.

    koszty zalesienia, koszty utrzymania tegoż lasu tak aby spełniał normy.
    Utrzymanie ziemi aby podlegała dotarciom to tez nie jest takie cho-siup
    bo chaszczy tam nie może być i ziemia musi spełniać odpowiednie
    parametry aby mogła być ugorowana. No i koszt zakupu 5 ha ziemi w tym
    momencie to trochę więcej niż paczka fajek.

    p.s Ty naprawdę nie wiele wiesz na ten temat skoro spodziewasz się
    dochodów z lasu po 30 latach. Chyba że po 130.

  • 22. Data: 2007-04-20 13:03:04
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    >
    > p.s Ty naprawdę nie wiele wiesz na ten temat skoro spodziewasz się
    > dochodów z lasu po 30 latach. Chyba że po 130.

    No właśnie - czy ktoś może widział w sieci jakiś w miarę spójny
    poradnik, jak "zacząć być rolnikiem" (chodzi mi o wyszczególnienie, co i
    gdzie trzeba załatwić, jakie z tego mogą być korzyści itp.) ?

    Albo może, czy ktoś by zechciał to pokrótce opisać?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 23. Data: 2007-04-20 14:04:21
    Od: "John_Smith" <J...@n...mail.pl>

    "Tomek" <t...@v...pl> wrote in message news:f0acnt$d19
    [cut]

    > p.s Ty naprawdę nie wiele wiesz na ten temat skoro spodziewasz się
    > dochodów z lasu po 30 latach. Chyba że po 130.

    Ty za to widzę, jestes urodzonym leśnikiem :D

    Brzoza wytwarza system korzeniowy silnie rozwinięty, ale powierzchniowy i z
    tego powodu łatwo podlega wywrotom. Może rosnąć na piaskach, glebach suchych
    i wilgotnych, nie znosi jednak bliskości wody gruntowej. Jest najbardziej
    światłożądnym gatunkiem spośród drzew liściastych. Nie cierpi od przymrozków
    wiosennych, dobrze znosi niskie i wysokie temperatury, w młodości rośnie
    szybko; w wieku 10 lat dorasta wysokości 6 m. Około 20 roku życia jej
    przyrost na wysokość słabnie i już w 50-60 roku życia prawie ustaje. Żyje
    stosunkowo niedługo, 90-100 lat.

    Brzoza tak samo nadaje się na zalesienie jak każde inne drzewo :D
    Ma szerokie zastosowanie jako drewno sklejkowe, do wyrobu mebli oraz
    wszelkiego rodzaju sprzętu gospodarczego. W wyniku suchej destylacji z
    drewna brzozy otrzymuje się węgiel, kwas octowy, alkohol metylowy i smołę.

    130 lat

    ROTFL

    --
    J.S.

  • 24. Data: 2007-04-20 20:26:58
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    John_Smith pisze:

> [...]
    > wszelkiego rodzaju sprzętu gospodarczego. W wyniku suchej destylacji z
    > drewna brzozy otrzymuje się węgiel, kwas octowy, alkohol metylowy i smołę.

    Akurat nie jestem tak oczytany w tej kwestii ale trochę posadziłem
    różnego rodzaju drzew ( parę tys). Z brzozą tez miałem styczność i coś
    te książki się mylą albo u mnie jakieś dziwne brzozy rosną.

  • 25. Data: 2007-04-21 18:50:52
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Wed, 18 Apr 2007 19:38:32 +0200, "Catalyst" wrote:

    >Cześć - jak uwolnić się od tej mendy zwanej zusem? Jak świadczyć pracę i uwolnić
    >się od haraczu? czy to możliwe? nie chcę mieć prawa do emerytury. chcę sam sobie
    >zapewnić godziwe życie na starość. jakaś umowa - zlecenie? cokolwiek? jakie i
    >czy wogóle są możliwości poza pracą na czarno :)

    Jest kilka sposobów:
    - założyć Sp. z o.o., musi być co najmniej dwóch udziałowców, zyski
    wypłacać jako dywidendy, ewentualnie zawierać jakieś umowy cywilne ze
    spółką. Kira powinna wiedzieć więcej na ten temat, więc może coś
    dorzuci od siebie.
    - zawierać umowy o dzieło,
    - jeśli masz mniej niż 26 wiosen, to wstąpić do świątyni wiedzy => um.
    zlecenia (student<26 nie musi płacić ZUS-u),
    - wstąpić do służb mundurowych,
    - wykorzystać zbieg ubezp. ZUS i KRUS i założyć DG (ale nie jest tak
    wesoło jakby się mogło wydawać),
    - zarejestrować DG za granicą lub założyć tam jakąś spółkę, która
    będzie prowadziła DG.

    Tylko pamiętaj o ubezp. zdrowotnym :>

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 26. Data: 2007-04-21 18:56:42
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 19 Apr 2007 22:35:42 +0200, "Tomek" wrote:

> [...]
    >z płacenia na emeryturę a mająca zapewnione dożywocie. Są to na przykład
    >sędziowie. Określenie " obowiązkowa składka" stoi w sprzeczności z definicją
    >składki. Nie ma przymusowych składek, przykład. Józek składamy się na flaszkę,
    >dokładasz sie. Nie. Dobra to nie pijesz. Przy składkach uczestnik zrzutki ma
    >zagwarantowany odział w podziale tego na co się składa. Konstytucja nie
    >gwarantuje wypłaty emerytury. Państwo Ma tylko prawo ją wypłacić. Czyli może
    >również jej nie wypłacić i będzie to zgodne z prawem. Józek masz się z nami

    Z tego co zrozumiałem, to proponujesz by tego ZUS-u po prostu nie
    płacić w imię konstytucji. A mógłbyś jeszcze napisać w jaki sposób
    rozwiązałeś sprawę urzędów, sądów i komorników?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 27. Data: 2007-04-21 19:57:49
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 20 Apr 2007 14:17:15 +0200, "John_Smith" wrote:

    >Kupic z 5 ha

    1 ha _przeliczeniowy_ użytków rolnych (na oko niecałe 2 ha "piachów"
    (UR 6. klasy)) lub mniej o ile prowadzony jest dział specjalny
    produkcji rolnej (ale wtedy dochodzi ubezp. zdrowotne i podatki
    dochodowe).

    >najtanszej gleby

    użytków rolnych

    >w okolicy

    byle gdzie, ANR i tak ma prawo pierwokupu

    >(moga byc piachy).

    muszą być użytki rolne

    >Połowe zalesić

    O ile:
    - posiadasz wpis do ewidencji producentów,
    - działki były utrzymane w dobrej kulturze rolnej,
    - na działkach była prowadzona działalność rolnicza,
    - w planie zagospodarowania przestrzennego działki te są gruntami
    ornymi lub trwałymi użytkami zielonymi przeznaczonymi pod zalesienie
    (dawna "zetka" przy klasie gleby),
    - otrzymasz pozytywną opinię z nadleśnictwa,
    - zalesisz komisyjnie zgodnie z warunkami określonymi przez
    nadleśnictwo (wskazanymi gatunkami drzew w określony sposób),
    - bedziesz pielęgnował las przez okres 15 lat (są kontrole).

    Można też zalesiać, grunty inne niż rolne, ale pytanie było o
    uniknięcie ZUS-u i wątek ograniczył się do KRUS-u.

    >(za pieniądze z UE)

    Za swoje pieniądze. Refundację dostajesz po zalesieniu.

    >dochód za 20 - 30 lat z tego będzie,

    Premię zalesieniową otrzymujesz przez 15 lat wyłącznie na grunty rolne
    (pielęgnacyjną i wsparcie na wszystkie) o ile uzyskujesz min. 20%
    dochodów z rolnictwa.

    >z drugą połową coś tam robić

    Utrzymywać w dobrej kulturze rolnej.

    >albo nie robić nic i brać sukcesywnie dotację z
    >UE.

    Tak nie da rady.

    >Odprowadzasz do KRUS okło 600 zł na kwartał,

    251 zł z mocy ustawy, jeśli nie podlegasz innym ubezp.

    >czyli przeliczeniowo ~ 200
    >zł/mieś.

    ~84 zł/msc

    >Kasy na to prawdopodobnie starczy Ci z dotacji UE. Więc nie płacisz
    >praktycznie nic, a masz ubezpieczenie :)))

    + podatek + OC rolników

    >Rejestrując działalność gospodarczą jako rolnik nie płacisz ZUS-u.

    Ale płacisz podwójną składkę KRUS o ile:
    - przez okres 3 poprzedzających lat podlegałeś pod KRUS jako
    rolnik/domownik z mocy ustawy (nie było zbiegu innych ubezp. np.
    ZUS-u) i dalej podlegasz,
    - w terminie 14 dni od rozp. DG złożyłeś oświadczenie w KRUS o
    kontynuacji ubezp.
    Z KRUS-u wypadasz jeśli w poprzednim roku podatkowym zapłaciłeś >~2600
    zl podatku dochodowego z DG lub jeśli nie złożysz zaświadczenia o
    wysokości dochodu do 31. maja.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 28. Data: 2007-04-21 20:14:51
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 20 Apr 2007 14:49:41 +0200, Tomek wrote:

    >No i koszt zakupu 5 ha ziemi w tym
    >momencie to trochę więcej niż paczka fajek.

    http://www.modr.mazowsze.pl/wsparcie-fin/ceny.htm
    Ceny cały czas idą w górę. Nie warto patrzeć na średnie ceny, bo
    konkretna cena zależy od lokalizacji, powierzchni (im więcej ha, tym
    cena za 1 ha niższa), stanu (kultury rolnej), burdelu w papierach,
    sytuacji osobistej sprzedającego itp. Najtańsza gleba, to jakieś minus
    30% od średniej, niżej ciężko zejść (ale da się :-)).

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 29. Data: 2007-04-21 20:37:58
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 20 Apr 2007 15:03:04 +0200, Any User wrote:

    >No właśnie - czy ktoś może widział w sieci jakiś w miarę spójny
    >poradnik, jak "zacząć być rolnikiem" (chodzi mi o wyszczególnienie, co i
    >gdzie trzeba załatwić, jakie z tego mogą być korzyści itp.) ?

    Widziałem pojedyncze artykuły na jakiś portalach rolnych, wypowiedzi
    na forach itp. Wiekszość zawiera kompletne bzdury i/lub nieaktualne
    informacje.

    >Albo może, czy ktoś by zechciał to pokrótce opisać?

    Nie da się. Tego jest tyle, że trzebaby usiąść i książkę napisać.
    Zanim by się ją skończyło byłaby już nieaktualna, patrz: płatność
    zwierzęca, kredyty preferencyjne, 16. kwietnia.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 30. Data: 2007-04-21 21:09:36
    Od: Paweł X <p...@g...pl>

    > Ano to że każdy rodzi się wolny i takim pozostaje do śmierci.
    [ciach]
    Świetna analiza :-)

    --
    Paweł X