PracaGrupypl.praca.dyskusje › weksel/samochód służbowy

  • 1. Data: 2007-04-18 15:08:43
    Temat: Re: weksel/samochód służbowy
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 18-04-2007 o 17:09:42 <r...@w...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie! Mam zamiar podjąć pracę jako przedstawiciel handlowy
    > w branży kosmetycznej. Na rozmowie poinformowano mnie, że ktoś z mojej
    > rodziny będzie musiał poręczyć weksel na samochód służbowy.
    > Wytłumaczono mi, że to na wypadek gdybym miała kiedyś przywłaszczyć
    > sobie ten samochód. Proszę o rady - czy to normalna praktyka i

    Tego nie wiem.

    > na co
    > mam uważać podpisując taki weksel

    Na deklarację wekslową.

    Ale raczej idź na pl.soc.prawo po szczegóły w tym aspekcie.

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.

  • 2. Data: 2007-04-18 15:09:42
    Temat: weksel/samochód służbowy
    Od: r...@w...pl

[...]
    sobie ten samochód. Proszę o rady - czy to normalna praktyka i na co
    mam uważać podpisując taki weksel (oczywiście, że żadne in blanco to
    wiem:) ). Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    --
    Ania.

  • 3. Data: 2007-04-18 16:13:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    r...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > mam uważać podpisując taki weksel (oczywiście, że żadne in blanco to
    > wiem:) ). Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    Olej takiego pracodawce.

    j.

  • 4. Data: 2007-04-18 16:22:41
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Apr 2007 08:09:42 -0700, r...@w...pl wklepał(-a):

    >Witam serdecznie! Mam zamiar podjąć pracę jako przedstawiciel handlowy
    >w branży kosmetycznej. Na rozmowie poinformowano mnie, że ktoś z mojej
    >rodziny będzie musiał poręczyć weksel na samochód służbowy.

    Jaki to ma być typ umowy?

> [...]
    >mam uważać podpisując taki weksel (oczywiście, że żadne in blanco to
    >wiem:) ). Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    Czyli z góry chcą cię traktować jako potencjalnego złodzieja. Chcesz pracować w
    takiej firmie?

  • 5. Data: 2007-04-18 21:30:27
    Od: "jack" <j...@o...STOP.pl>

    > Olej takiego pracodawce.

    Dokładnie.
    A pracodawca jeśli udostępnia narzędzie pracy w postaci samochodu
    służbowego, powinien dać Ci do podpisania umowę użyczenia - tak na
    przyszłość.
    Dobrze też jest omówić wszelkie informacje co do korzystania, jak paliwo
    (czy Ty wykładasz kasę, a oni Ci zwracają, może karta floty?), czy możesz
    korzystać po godzinach pracy z auta oraz czy ma gps.
    Pamiętaj - pracodawca udostępniając Ci auto z gps, musi dać Ci do podpisu
    specjalną notatkę, że będzie nadzorował Twoją pracę za pomocą tego
    urządzenia. W innym przypadku - jesteś kryta (przynajmniej przez nasze
    prawo)

    Jacek

  • 6. Data: 2007-04-19 07:01:50
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    r...@w...pl wrote:

> [...]
    > mam uważać podpisując taki weksel (oczywiście, że żadne in blanco to
    > wiem:) ). Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    A potem jak będziesz chciała odejść, to powie Ci, że czegoś nie zrobiłaś to
    on uruchamia weksel.....

  • 7. Data: 2007-04-19 11:06:35
    Od: r...@w...pl

    Cześć! Dzięki za rady. Dzwoniłam do tej firmy i zapytałam o szczegóły
    - okazało się, że weksel będzie na kwote 10 tys zł, i będzie dotyczył
    sytuacji jak wspomniałam wyżej "przywłaszczenia auta przeze mnie po
    zakończeniu stosunku pracy". Powiedziano mi, że w razie wypadku,
    kradzieży auta (przez inną osobę niż ja:) ) itp auto będzie
    ubezpieczone w 100 %.
    Gdybym miała możliwość wyboru innej pracy, to może bym się
    zastanawiała, ale na własnym przykładzie wiem jak jest ciężko. Mam
    tytuł mgr, szukam roboty od ponad pół roku, wysłałam ponad 300 maili,
    a wszędzie tylko DOŚWIADCZENIE i jeszcze DOŚWIADCZENIE:) Tak więc
    prawdopodobnie od poniedziałku będe zdobywać doświadczenie jako
    przedstawiciel handlowy...
    Jeszcze raz dziękuje za odpowiedźi na moje pytanie:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    --
    Ania.

  • 8. Data: 2007-04-19 11:35:01
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Apr 2007 04:06:35 -0700, r...@w...pl wklepał(-a):

> [...]
    >zakończeniu stosunku pracy". Powiedziano mi, że w razie wypadku,
    >kradzieży auta (przez inną osobę niż ja:) ) itp auto będzie

    Ale masz mieć umowę o pracę czy prowadzić działalność gospodarczą?

  • 9. Data: 2007-04-20 16:42:07
    Od: svamp <s...@g...pl>

    > Proszę o rady - czy to normalna praktyka i na co
    > mam uważać podpisując taki weksel (oczywiście, że żadne in blanco to
    > wiem:) ). Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam serdecznie.

    Ciężko uznać taką praktykę za normalną. Do tego służy umowa użyczenia
    samochodu, protokoły zdawczo - odbiorcze i kodeks karny. Jak już ktoś
    mądrze napisał - firma traktuje Cię jako potencjalnego złodzieja. PH to
    zawód w którym zaufanie na linii pracownik / pracodawca jest rzeczą
    podstawową.

    Druga sprawa - moim zdaniem - jeśli koniecznie chcesz pracować dla tej
    firmy, to tylko weksel in blanco, koniecznie z jasną deklaracją /
    porozumieniem wekslowym.

    Pozdrawiam,
    svamp