PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak uciec od ZUSu?

  • 41. Data: 2007-04-23 08:07:35
    Temat: Re: Jak uciec od ZUSu?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Any User pisze:
    > Ale Ty teraz mówisz o takiej "porządnej" ziemi, na której rzeczywiście
    > można coś sensownego i zyskownego wyhodować, czy o takiej najtańszej w
    > danym miejscu, która spełnia wymagania formalne, ale do niczego
    > porządnego się nie nadaje?

    sensowne pole to jest to 50k a sensowne położenie ziemi ( przy trasie E7
    kilka kilometrów od 15-tysięcznego miasta ) to jest to 200k. Teraz nawet
    ziemie na których nic nie rośnie ciężko jest tanio kupić bo z reguły
    zabijają się o nią tacy od agroturystyki pod jakieś trasy dla koni,
    quadów i paintballi.

  • 42. Data: 2007-04-23 08:08:52
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > ziemie na których nic nie rośnie ciężko jest tanio kupić bo z reguły
    > zabijają się o nią tacy od agroturystyki pod jakieś trasy dla koni,

    No to z zupełnie innej beczki: a czy do zostania "rolnikiem" trzeba mieć
    >5Ha *jednolitej* ziemi, czy mogą to być rozdzielne obszary (skrawki
    jakoś tanio wykupione), nawet w różnych województwach?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 43. Data: 2007-04-23 19:33:01
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 23 Apr 2007 10:08:52 +0200, Any User wrote:

    >No to z zupełnie innej beczki: a czy do zostania "rolnikiem"

    Do czego Ci to potrzebne? Chodzi o KRUS? Dopłaty? Budowę domu? Coś
    innego?

    >trzeba mieć

    Do podlegania pod KRUS wystarczy 1 ha przeliczeniowy, czyli 1,67 ha
    użytków rolnych 6. klasy.
    Do uzyskania dopłat: 1 ha użytków rolnych.
    Do budowy domu w zabudowie zagrodowej, czyli siedliska - a więc domu i
    szopy, nazwanej w papierach zabudowaniami gospodarskimi (np.
    stajnią/oborą/chlewem/kurnikiem): powyżej średniej w danej gminie.
    Już wiesz dlaczego ceny gruntów rolnych, na których można wybudować
    dom+szopę, osiągają ceny 50k lub 200k zł za hektar?
    W każdym z wymienionych przypadków nie musisz być właścicielem, możesz
    być tylko posiadaczem. A więc jak chcesz postawić chatę, to kup sobie
    np. hektar lub dwa, wzdłuż drogi publicznej. Resztę wydzierżaw od
    kogoś. Doprowadź media, a następnie postaw chałupę i barak. Potem
    wypowiedz dzierżawę i przekształć działkę siedliskową na budowlaną.
    Jeśli chcesz na tym zarobić, to możesz podzielić działkę budowlaną na
    mniejsze i je sprzedać.
    Jak już tego dokonasz, to na mój e-mail wyślij informację z prośbą o
    podanie adresu, gdzie należy wysłać skrzynkę Johnniego Walkera oraz
    numeru konta, na które chciałbyś przelać 5% osiągniętych zysków (jak
    zapewne przeczytałeś w poradnikach biznesowych, dobry pomysł stanowi
    5% wartości projektu).

    >czy mogą to być rozdzielne obszary (skrawki
    >jakoś tanio wykupione), nawet w różnych województwach?

    Mogą być skrawki, nawet w różnych województwach. Tylko ma to swoje
    minusy:
    1) zaczynają grzebać przy "Ustawie z dnia 11 kwietnia 2003 r. o
    kształtowaniu ustroju rolnego" (Dz.U. 2003 nr 64 poz. 592), tak aby
    nowotworzone gosp. rolne miały pow. minimum średniej dla danego
    województwa.
    2) niektóre gminy naliczają podatek od metra, nie od hektara, jeśli
    grunty położone na terenie danej gminy mają mniej niż bodajże hektar
    (nie pamiętam dokładnie).

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 44. Data: 2007-04-27 09:28:54
    Od: ledwo żywy <h...@c...pl>

    Catalyst wrote:

    > Cześć - jak uwolnić się od tej mendy zwanej zusem?

    Skutecznie?
    Akt zgonu.