PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-25 07:29:42
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > No dobra, już wiem. Doradztwo w zarządzaniu ryzykiem. To jest ta
    > działka, w której powinieneś zrobić karierę. Przecież taki człowiek
    > jak ty to istny skarb w firmie przy planowaniu jakiejkolwiek
    > inwestycji.

    Zapominasz oczywiście, że do tej fuchy wymagają wykształcenia ekonomicznego
    (najczęściej wyższego) plus praktyka. Jakoś nie spotałem ogłoszenia
    na doradcę do przyuczenia :)

    > W życiu bym nie wpadł na tą wspólnotę wyznaniową,
    Ja na to nie wpadłem - to jest fakt autentyczny. Ktoś w mojej okolicy
    po katolicku uczy obsługi komputera za friko - w ramach katolickiej
    samopomocy.

    > czy też
    > jakieś certyfikaty.

    To nie mój wymysł.
    Czytałem, że firmy komputerowe muszą mieć jakieć certyfikaty dla prowadzenia
    działalności. Nie dam głowy, ale developer i administracja nieruchomości
    chyba też. Wniosek, że jeżeli biuro rachunkowe jeszcze nie, to za chwilę
    też będzie musiało. Te certyfikaty to droga sprawa i trzeba mieć spore dochody
    żeby na nie zarobić. Myślę, że niebawem się może okazać, że koszty
    zatrudniania pracowników to będzie drobiazg w porównaniu z kosztem
    obowiązkowych certyfikatów.

    > Może spróbuj aplikować do którejś z firm
    > doradczych? >

    Czytałem niedawno wywiad z kierownikiem w takiej firmie.
    Powiedział, że w ciągu kilku lat jak w niej pracuje, wymagania w stosunku
    do aktualnie aplikujacych do niej, wzrosły na tyle, że teraz już by się
    do niej nie dostał :)

    > Sądzę, że raczej rzadko kiedy rekruterzy spotykają się z takimi
    > listami motywującymi i nawet z czystej ciekawości zostałbyś zaproszony
    > na rozmowę, podczas której miałbyś możliwość zaprezentować się z jak
    > najlepszej strony.

    Nie wiem jeszcze na ile to się sprawdza, bo ja już wypisuję w LM takie
    teksty, że rekruter z ciekawości powinien mnie zaprosić żeby zobaczyć
    takiego oryginała :)), ale widać stosy podań jeszcze za wysokie, zeby
    się któremuś chciało pogadać ze mną tylko dla jaj :)

    Marek