PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym bezrobociem?

  • 1. Data: 2005-08-19 08:24:51
    Temat: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Robert" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród absolwentów.

    Dałem ostatnio ogłoszenie, o poszukiwaniu programisty Delphi do bardzo prostej
    pracy na kilka tygodni. Praca mogła być wykonywana zdalnie, więc nie ma
    problemów z przeprowadzką czy czymś takim. Warunki finansowe i wymagania
    dokładnie miałem podać po negocjacjach i zobaczeniu kandydata. I co...??
    ... i zgłosiła się JEDNA osoba.
    A nie napisałem nic o wieku, stanie cywilnym, doświadczeniu 10 letnim itp. Po
    prostu ktoś robi robotę i ja za nią płacę na ustalonych warunkach.
    Spodziewałem się przynajmniej 10 ofert, ale się przeliczyłem.

    Czy naprawdę bezrobocie jest tylko wśród ludzi po 50 roku życia i bez
    wykształcenia? Bo tylko z takim niezwinionym bezrobociem się spotkałem, innym
    się po prostu robić nie chce.

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2005-08-19 08:31:24
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: lynx <s...@g...com>

    Użytkownik Robert napisał:

    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród absolwentów.

    są już za granicą ;p i dobrze Wam tak "pracodafcy" jedni ;p ;)

    --
    lynx

  • 3. Data: 2005-08-19 08:31:51
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia 19 Aug 2005 10:24:51 +0200, Robert napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród absolwentów.

    Z absolwentami to jest tak, że większość uważa, że ma jeszcze wakacje...
    A później będzie płacz, że nie ma pracy.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2005-08-19 08:39:26
    Od: "Asia Witek" <a...@s...bcx.pl>

    Użytkownik "Robert" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród
    absolwentów.

    skojarzyło mi się: kumpel pracuje w międzynarodowej, niewielkiej firmie.
    Jakiś czas temu poszukiwali kolejnego ludzia do pracy. Wymagania mieli
    standardowe: C++ (tak to się chyba pisze;) , PHP, płynny angielski,
    doświadczenie, itd. Po pół roku wymagają już tylko znajomości C++ ;)

    pozdr
    Asiek

  • 5. Data: 2005-08-19 08:46:44
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-08-19, Asia Witek <a...@s...bcx.pl> wrote:
> [...]
    > standardowe: C++ (tak to się chyba pisze;) , PHP, płynny angielski,
    > doświadczenie, itd. Po pół roku wymagają już tylko znajomości C++ ;)
    Ośmielę się postawić tezę, że ktoś, dużo pisze w php z reguły słabo zna C++.
    Ktoś, kto zna C++ raczej nie będzie się chciał babrać w pehapowej
    webdeweloperce.
    Owszem, są tacy, co płynnie posługują się jednym i drugim językiem. I jeszcze
    kilkoma przy okazji. Tylko skoro ta firma mieści się w Polsce to chyba po to,
    żeby koszta pracy ciąć, prawda?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "#gaduly to jak wenezuelski serial. Nieważne, ile odcinków opuścisz
    zawsze będziesz na czasie"

  • 6. Data: 2005-08-19 08:48:31
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:176edr8yhfznf.1aixz7bp810hv$.dlg@40tude.net...
    > Hi!!!

    > Z absolwentami to jest tak, że większość uważa, że ma jeszcze wakacje...
    Różnie bywa. Robiłem rekrutacje wśród absolwentów w te wakacje i odzew był
    całkiem dobry. Inna sprawa, że rekrutacja była poprzedzona solidną kampanią
    reklamową na uczelniach.

    > A później będzie płacz, że nie ma pracy.
    A to się zgadza :) Najwięcej płaczu wzbudzi rozczarowanie, że jednak nie
    zostaje się dyrektorem od razu po studiach,

    pozdr.
    m.

  • 7. Data: 2005-08-19 08:51:19
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-08-19, Maciek Sobczyk <m_sobczyk@> wrote:

    > Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Nie znam C++, ale mam wrażenie, że jest dosyć zbliżony do php???
    Zależy jak do tego popatrzeć.
    Raczej chodzi tutaj o kwestię zleceniodawców, zadań i wynagrodzeń za
    te zlecenia. I konkurencji na rynku.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    (ac) ,<
    _ó_____ We all live in the yellow submarine...

  • 8. Data: 2005-08-19 08:52:20
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Robert" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród
    absolwentów.
    Jest różnie. Wśród absolwentów panuje przekonanie, że po ukończeniu studiów
    należy im się świetna robota i za duże pieniądze. Później życie weryfikuje
    oczekiwania i, jak napisał ktoś w tej dyskusji, zaczyna się płacz, że nie ma
    pracy.
    Przypuszczam, że na "bezrobocie" w poważnym stopniu wpływa właśnie ten
    dysonans pomiędzy oczekiwaniami kandydatów a ich faktycznymi kompetencjami.

> [...]
    > problemów z przeprowadzką czy czymś takim. Warunki finansowe i wymagania
    > dokładnie miałem podać po negocjacjach i zobaczeniu kandydata. I co...??
    Może wybrałeś złe kanały dotarcia do kandydatów?

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2005-08-19 08:52:42
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 19-08-2005 o 10:24:51 Robert <c...@p...onet.pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Już sam nie wiem co myśleć o "bezrobociu" w Polsce, szczególnie wśród
    > absolwentów.
    >
    > Dałem ostatnio ogłoszenie

    Na drzwiach własnego wychodka czy na pierwszej stronie "GW-Praca"? Od tego
    wiele zależy.

  • 10. Data: 2005-08-19 08:53:27
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>