PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-25 15:38:19
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    przecież nie napisałem że likwidacja państwa.
    raczej tak sobie dywaguję jak się to dalej będzie rozwijać. podstawowe
    zakresy gdzie jest państwo podałem (co odczytałeś jako odcięcie), ale czy
    aby na pewno jest potrzebne żeby wspierać takie gałęzie jak np. górnictwo.
    oczywiście, zdarza się że coś trzeba wspomóc np. w okresie przejściowym, bo
    niby w takim jesteśmy, tylko jakoś słabo widać w jakim kierunku zmierzamy.
    ogólnie - często to wygląda na chaos z którego (często na lewo) czerpie kto
    może (a mogą nieliczni) a finansuje "pan, pani.... społeczeństwo"

    poza "przyjęciem do wiadomości lub zarabianiem na zawał" jest kilka innych
    możliwości, ot chociazby tzw. projekt społeczny ustawy. Całe prawodastwo
    musi pójść przez wiejską w warszawie, tylko trzeba złożyć projekt.

    >A jak nie?
    to było założenie. zmiana założenia = nowa sytuacja do omówienia

    > Za to coś uzbierał? Czy jednak z jakiejś formy ubezpieczenia (a więc
    > solidarności społecznej, choć na mniejszą skalę, co oznacza, że wyleczą
    Cię
    > za kasę tych co nie zachorowali, nie tylko Twoją).
    nie "co uzbierał" czy "solidarność społeczna". ubezpieczenie płacę ja i
    firma mnie ubezpieczająca gwarantuje ze za okres składkowy mam określone
    świadczenia

    > No i co jeśli przykrość zdarzy sie na samym początku?

    pech:) a poważniej - takie osoby które mają pecha życiowego, czyli choroba
    to na takie osoby własnie powinniśmy uruchomić "solidarność społeczną".
    Zapytasz co z osobami bezrobotnymi - jak dla mnie szkolenie w zakresie, jaki
    jest potrzebny na rynku. badanie, załóżmy, by wykazało że w perspektywie pół
    roku będzie potrzeba hydraulików - wyszkolić część osób w tym zakresie.
    nie kaska do ręki i do pierwszego żeby znowu wypłacić kask, a pokoju nr7
    widniała informacja "pracy nie ma" itp. I szkolić tych co "nie umieją, nie
    potrafią, nikt im nie da". Uważam że dopóki będzie chociażby syf na ulicy to
    robota będzie.

> [...]
    > egocentryzm, egoizm czy jakoś tak. Co ciekawe jest to charakterystyczne
    dla
    > osób, które _chwilowo_ mogą i/lub sądzą, że w dającej się przewidzieć
    > przyszłości _będą_mogły_ realizować postawę wynikającą z tych poglądów - w
    > praktyce. Drugą występującą u nich ciekawostką jest błyskawiczna zmiana
    > stanowiska w przypadku znalezienia się w sytuacji, która tę realizację
    > uniemożliwia (wszelkiego rodzaju przypadki losowe: nagła choroba,
    kalectwo,
    > drastyczne załamanie sytuacji rodzinno-bytowej, nieoczekiwana ciąża mnoga
    primo - piszę w pierwszej osobie ponieważ jest to moje zdanie i taką formę
    uważam za słuszną. nie wypowiadam się za innych, bo niby skąd miałbym
    pewność że to jest równierz np. twoje zdanie?
    secundo - miałem kilka lat w swoim życiorysie kiedy powodziło mi się nieźle,
    bo poza znalezieniem pracodawcy i rzetelnym wykonaniem swojej pracy nie
    miałem więcej do roboty. a od praktycznie trzech lat dosłownie codziennie
    muszę walczyć o nowe zlecenia. czasem się uda znaleźć coś dłuzszego (2-3
    miesiące) a czasem jest to "chwilówka". i wiem, że nikt mi w tym nie może
    pomóc bo niby jak? nie mam cioci/wujka/rodziców którzy mnie wkręcą na
    stanowisko i będę mógl lezeć do góry brzuchem za 10 tys. miesięcznie. czasem
    muszę prowadzić tanie (czytaj - biedronka czy inny lider szajs) życie, a
    czasem ktoś mi sprząta chałupę. życie.

    > Jasność sytuacji niekoniecznie polega na tym, że coś jest czarne albo
    białe.
    oczywiście. tylko że warto żeby reguły były jasne

    > --
    > Pozdrawiam
    > Jotte

    gro