PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak się nie dać zwolnić

  • 261. Data: 2009-03-07 13:31:29
    Temat: Re: Jak się nie dać zwolnić
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    > A na jakiej podstawie prawnej?

    Dowolnej. Wisi mi to.

    > Podejrzewać można wszystko. Nazywa się to wiarą w spiskową teorię dziejów.
    > Ale cóż z tego w praktyce?
    > Nawet _wiedzieć_ nie wystarczy, a co dopiero podejrzewać.
    > Ważne jest co można udowodnić.

    Ważne jaki jest mechanizm. Jeśli np jest problem dowodowy to może nie warto tego
    penalizować tylko dać swobodę obywatelom.

  • 262. Data: 2009-03-07 13:34:18
    Temat: Re: Jak si nie da zwolni
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "iso" <n...@i...pl>

    > Ale nie bardzo rozumiem, co ciebie wyklucza od zaoenia firmy?

    Nie wiem czy mnie wyklucza.

    > Troche mi twj wywd mierdzi PRLowskim hasem:
    > "Od kadego wedug jego umiejtnoci,
    > kademu wedug jego potrzeb."

    A to proste jest. Mechanik samochodowy naprawia samochody, zarządca zarządza, polityk
    politykuje, ...

  • 263. Data: 2009-03-07 13:35:15
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek M" <m...@1...pl>

    > Z ubezpieczenia zdrowotnego.

    Kto je zapłaci ?

    > Skąd to wiesz?

    Babcia mi powiedziała

  • 264. Data: 2009-03-07 14:15:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gotl7j$37t$1@nemesis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:

    > To jest demagogia.
    [cut]
    Eeee tam...

    --
    Jotte

  • 265. Data: 2009-03-07 14:36:03
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Od pożarów i kradzieży można się ubezpieczyć.

    Nie chodzi pożar, kradzież, ani inne klęski żywiołowe. Pomyśl...

    > A po co ma to robić?
    > Żeby płacić wynagrodzenia _swoim_ pracownikom, musi znać _swoją_ sytuację
    > finansową.

    Tylko, sytuacja finansowa firmy jest niejako pochodną kondycji kontrahentów, z
    którymi współpracuje.
    Jaskrawym przykładem jest przemysł motoryzacyjny, zbrojeniowy...

    Wystarczy, że kontrahent nie odbierze zamówionych produktów lub nie zapłaci w
    terminie, i firma popada w tarapaty finansowe, traci płynność.
    Mało tego, firmy które mają poważne kłopoty, często ukrywają w tajemnicy zamiar
    ogłoszenia upadłości.

    > No więc właśnie. Jak ktoś rozdaje kontrahentom "na krechę" cały swój towar to
    > "nagle" zdarza się brak płynności. Nie nazwałbym tego działaniem
    > odpowiedzialnym i inteligentnym.

    Jasne. Sprzedają za gotówkę... ;)

    Za gotówkę to można bułki w piekarni kupić... ;)

    Jurek M.

  • 266. Data: 2009-03-07 17:03:56
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Ale zwykły pracodawca, choćby i uważał się za korporację?
    > On ma się stosować do prawa pracy.
    > Jakież to przepisy prawa zezwalają na formalny zakaz krytyki członków
    > zarządu czy innych dupków??
    > Jakie prawo zezwala na ingerencję w to, co pracownik robi gdy jest osoba
    > prywatną??
    > Przecież to jakieś szaleństwo jest.

    Ależ ja nie mówię że nie jest ...
    Jeżeli chodzi o zakaż krytyki, specjalnie postawiłem za przykład Japonię, bo
    tam wywodzi się to z kultury i tradycji, przykładem boski kult cesarza, np
    cesarz Hirohito jako osoba boska nigdy nie był sądzony za zbrodnie wojenne
    ani nawet za udział w wojnie, stąd niedaleki krok do kultu przełożonych. Nie
    dziwi że japońskie korporacje próbują zaszczepiać swoje zwyczaje na innych
    gruntach.

    Przykład ingerencji w życie prywatne, myślę że bardzo bliski Tobie. Mój
    kolega, nauczyciel w szkole średniej, ojciec dwóch dorosłych córek popełnił
    głupotę. Jechał po piwie, został złapany i stracił za to prawo jazdy.
    Wszystko po cichu, bez rozgłosu itd. Dyrektor szkoły jakoś się o tym
    dowiedział i natychmiast zwolnił go z pracy bo osoba tak postępująca nie
    może być wychowawcą młodzieży. Ewidentna ingerencja w życie prywatne. Nie
    znam zapisów KN być może wg nich nauczyciel stanowi osobę publiczną i
    obowiązuje go odpowiedni kodeks postępowana poza godzinami pracy. Jeżeli
    tak, to innemu znajomemu (wuefiście tym razem) zupełnie nie przeszkadzało to
    posuwać uczennice ze swej szkoły w suto zakrapiane weekendy, czego miałem
    okazję być świadkiem.

    Znam też inne przykłady, tym razem bardzioej pozytywne, np pracownikom
    polskiego oddziału jednej z amerykańskich korporacji (dawnej AT&T) nie wolno
    stawiać oznakowanych samochodów firmowych (i nocować) w trakcie delegacji
    przed hotelami kategorii niższej niż trzygwiazdkowe, bo to uwłacza
    wizerunkowi firmy.

    --
    Jackare

  • 267. Data: 2009-03-07 17:19:27
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:
    > Dajmy im drugą szansę.
    > Oto cytat z dzisiejszej gazety (linka podac nie mogę, to przeklepię co
    > do literki):
    [...]
    > Teraz powinny posypać się gromy na pracodawców-oszustów.
    > Zobaczymy. :)

    ale ja w takim razie oczekuję, że ty poprzesz pracodawców-oszustów tak
    jak popierasz pracowników-oszustów.
    może wskażesz jakieś kruczki prawne które mogliby wykorzystać albo
    uzasadnisz dlaczego niepłacenie pracownikom jest chwalebnym przejawem
    walki o byt? ;-)

    PS. potępiam każdy rodzaj oszustwa oraz jotteizmu! :)

  • 268. Data: 2009-03-07 17:23:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gou9uj$1vr$1@nemesis.news.neostrada.pl Jackare
    <...@s...uk.de.pl> pisze:

> [...]
    > życie prywatne. Nie znam zapisów KN być może wg nich nauczyciel
    > stanowi osobę publiczną i obowiązuje go odpowiedni kodeks postępowana
    Nauczyciel nie jest osobą publiczną. Nie jest też (jak się niektórym wydaje)
    funkcjonariuszem publicznym, a jedynie korzysta z ochrony takiej samej jak
    taki funkcjonariusz.
    Natomiast KN mówi (art. 26 ust. 1 pkt 3), że stosunek pracy z nauczycielem
    wygasa z mocy prawa jeśli popełnił umyślne przestępstwo i został za to
    prawomocnie skazany.
    Znam przypadek dyrektor-idioty, który zwolnił nauczyciela skazanago za jazdę
    pod wpływem przez sąd grodzki. Szybciutko potem przyjmował go z powrotem do
    pracy i wypłacał zaległe wynagrodzenie.

    > Jeżeli tak, to innemu znajomemu (wuefiście tym
    > razem) zupełnie nie przeszkadzało to posuwać uczennice ze swej szkoły w
    > suto zakrapiane weekendy, czego miałem okazję być świadkiem.
    Kwestia etyki zawodowej i okoliczności towarzyszących.
    Najlepiej, żeby ta uczennica była pełnoletnia.

> [...]
    > wolno stawiać oznakowanych samochodów firmowych (i nocować) w trakcie
    > delegacji przed hotelami kategorii niższej niż trzygwiazdkowe, bo to
    Ciekawe czy tego typu zapisy istnieją w postaci formalnej (np. oficjalny
    regulamin) czy szeptanej.
    IA jak zaparkuje pod szaletem i prześpi się w aucie to jaką podadzą
    przyczynę wypowiedzenia?

    --
    Jotte

  • 269. Data: 2009-03-07 17:42:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gouab1$fbh$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > [...]
    > ale ja w takim razie oczekuję, że ty poprzesz pracodawców-oszustów tak jak
    > popierasz pracowników-oszustów.
    Sam se tak wymyśliłeś?
    Ja ich nie tyle popieram, ile rozumiem.

    > może wskażesz jakieś kruczki prawne które mogliby wykorzystać albo
    > uzasadnisz dlaczego niepłacenie pracownikom jest chwalebnym przejawem
    > walki o byt? ;-)
    Nie da rady, są wyroki SN.
    Ale próbuj sam, jeśli wola.

    > PS. potępiam każdy rodzaj oszustwa oraz jotteizmu! :)
    No to co z tego?

    PS. Jotteizm! - podoba mi się! Czuję, że przechodzę do historii, czuję się
    ważny i doceniony, czuję się demiurgiem nowej filozofii stosunków pracy! :))

    --
    Jotte

  • 270. Data: 2009-03-07 17:56:18
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

> [...]
    > regulamin) czy szeptanej.
    > IA jak zaparkuje pod szaletem i prześpi się w aucie to jaką podadzą przyczynę

    Utraty zaufania do pracownika...