PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jade do niemiec

  • 1. Data: 2007-11-18 11:51:25
    Temat: Re: Jade do niemiec
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    Józek pisze:
    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.

    Jak masz gdzies w skarpecie pochowane marki, to na za wiele ci się
    raczej nie przydadzą. teraz sie tam płaci (i zarabia) w ojro.
    poza tym otwarcie granic dla naszych mozliwosci legalnego pracowania nie
    oznacza że w świecie juz wszyscy mówią po polsku. nie wiem jaka jest
    twoja znajomość języka niemieckiego, ale przed wyjazdem warto by coś
    zrobić w kierunku przynajmniej podstawowej jego znajomości (HaBt du
    einen worterbuch? / ile dobrze pamiętam zapis, dawno niemieckiego nie
    uzywałem)
    tak myślę, co też ci mogę jeszcze poradzić?
    Zawsze warto mieć plan awaryjny. Co będzie, jak pojedziesz i mimo
    wszelkich zapewnień nie będziesz miał gdzie mieszkac, gdzie pracować, co
    jeść? znasz okolicę gdzie będziesz? telefony alarmowe? masz rozeznanie
    jakich tam masz operatorów komórkowych? czy jak kupisz np. kartę
    prepaidową to twój telefon będzie działać?

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 2. Data: 2007-11-18 12:12:40
    Temat: Jade do niemiec
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Jadę do pracy.
    Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.

    Pozdrawiam
    Józek

  • 3. Data: 2007-11-18 12:46:25
    Od: "tumek" <t...@i...com>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.
    >
    > Pozdrawiam
    > Józek

    ale co , jedziesz w ciemno? tak poprostu ?

    tumek

  • 4. Data: 2007-11-18 13:00:59
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    > Jad? do pracy.
    > Mo?e kto? zechce podrzuciae mi jakie? rady.

    uwazaj na siebie!

  • 5. Data: 2007-11-18 15:06:31
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 18 Nov 2007 13:12:40 +0100, Józek napisał(a):

    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.

    - angielski nie wystarczy, Niemcy ogółem słabo mówią po angielsku, starsi
    prawie w ogóle,
    - pracuj solidnie,
    - unikaj rodaków ;]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2007-11-18 16:48:27
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.

    Rady wynikające z moich pobytów w Niemczech:
    Zawsze bądź punktualny - Niemcy mają bzika na tym punkcie.
    W Niemczech liczy się jakość nie ilość wykonanej pracy.

    Pozdrawiam i powodzenia życzę

  • 7. Data: 2007-11-18 17:14:42
    Od: "Józek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Józek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.
    >
    > Pozdrawiam
    > Józek
    Za te rady już dziękuje :)))
    Pracodawca wykupił nam bilety lotnicze i mamy zapewniony
    hotel, tyle wiem

    Pozdrawiam
    Józek

  • 8. Data: 2007-11-18 20:21:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 18 Nov 2007 13:12:40 +0100, "Józek" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Jadę do pracy.
    >Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.
    Jedź bezpiecznie. Nie szalej na drodze. Uważaj na miejscowe
    przymrozki. Zatrzymuj sie przed przejazdami kolejowymi.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 9. Data: 2007-11-18 20:53:07
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Dnia Sun, 18 Nov 2007 13:12:40 +0100, Józek napisał(a):

    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.
    >
    > Pozdrawiam
    > Józek

    Zdradź na jakim stanowisku to praca?
    Ile będziesz zarabiać, czy masz żonę i dzieci, bo są odpisy od podatku i
    netto się więcej zarabia gdy żona i dzieci są.
    Zdradź też jaka to część Niemiec, który land?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 10. Data: 2007-11-20 18:05:39
    Od: "gex" <g...@i...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Jedź bezpiecznie. Nie szalej na drodze. Uważaj na miejscowe
    > przymrozki. Zatrzymuj sie przed przejazdami kolejowymi.

    Nie daj się nawrócić na islam przez Turków, nie przemycaj fajek, mów po
    niemiecku, piwo pij tylko w weekendy