PracaGrupypl.praca.dyskusjeJade do niemiec › Re: Jade do niemiec
    From: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jade do niemiec
    Date: Sun, 18 Nov 2007 12:51:25 +0100

    Józek pisze:
    > Jadę do pracy.
    > Może ktoś zechce podrzucić mi jakieś rady.

    Jak masz gdzies w skarpecie pochowane marki, to na za wiele ci się
    raczej nie przydadzą. teraz sie tam płaci (i zarabia) w ojro.
    poza tym otwarcie granic dla naszych mozliwosci legalnego pracowania nie
    oznacza że w świecie juz wszyscy mówią po polsku. nie wiem jaka jest
    twoja znajomość języka niemieckiego, ale przed wyjazdem warto by coś
    zrobić w kierunku przynajmniej podstawowej jego znajomości (HaBt du
    einen worterbuch? / ile dobrze pamiętam zapis, dawno niemieckiego nie
    uzywałem)
    tak myślę, co też ci mogę jeszcze poradzić?
    Zawsze warto mieć plan awaryjny. Co będzie, jak pojedziesz i mimo
    wszelkich zapewnień nie będziesz miał gdzie mieszkac, gdzie pracować, co
    jeść? znasz okolicę gdzie będziesz? telefony alarmowe? masz rozeznanie
    jakich tam masz operatorów komórkowych? czy jak kupisz np. kartę
    prepaidową to twój telefon będzie działać?

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy