PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po latach?

  • 1. Data: 2003-08-29 07:40:37
    Temat: Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po latach?
    Od: "marko" <m...@i...com.pl>

    Wiatm !!!

    Mam pytanie: Ile zarabia inżynier na początku kariery? Ile później, po
    latach? Czy jest to zależne i zróżnicowane od konkrtnej branży? Jak sprawy
    się mają w WOD-KAN? Chodzi mi o biura projektowe.

    pozdrawiam, marek

  • 2. Data: 2003-08-29 17:37:09
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > latach? Czy jest to zależne i zróżnicowane od konkrtnej branży? Jak sprawy
    > się mają w WOD-KAN? Chodzi mi o biura projektowe.

    Wszystko zależy od szczęścia. Nie ma przecież stałej zasady ile kto ma
    zarabiać w obecnym świecie rynku pracy.
    W pierwszej pracy możesz zarabiać od około 800 - 1200 złotych. Ale warto to
    brać i szukać dalej, bo inżynier musi teraz trenować jak chomik w kołowrotku
    i to intensywnie żeby nie wyjść z wprawy.
    Docelowo można powiedzieć że około 1600 - 2500... (ale znów przesadziłem
    :)) ). Pozatym świetny układ jest jak masz znajomości w dozorze technicznym,
    albo gdyby Ci ktoś zrobił tanio dobrą recenzję projektu. Ponieważ w branży
    wod-kan dobrze jest otworzyć własne biuro projektów i wtedy jeździsz niezłym
    wózkiem.
    Projekt robisz jeden, a potem go modyfikujesz pod konkretnego klienta. W ten
    sposób działa 99% biur architektonicznych, nie dziwne że wszystkie domy są
    takie same, a w komputerze każdy ma inną elewację.
    Zapychasz nemało ale mając jakąś posadę i kontakt z ludźmi z branży -
    wynosisz 2000 z roboty plus 3500 z własnego projektu co miesiąc, lub z
    dłubania w domu, jesteś ustawiony, masz ZUS. Lepszego układu nie znajdziesz.
    Samodzielność i trochę praktyki. Tyle.

    Th

    Można nauczyć matematyki ale nie samodzielnego myślenia. Pitagoras.

  • 3. Data: 2003-08-30 12:00:14
    Od: "Miras" <s...@p...onet.pl>

    > Ponieważ w branży
    > wod-kan dobrze jest otworzyć własne biuro projektów

    Z tego co wiem to aby zalozyc wlasne biuro projektowe trzeba zrobic
    uprawnienia (przepracowac 3 lata na budowie i wylozyc kase na egzaminy).
    Moze ktos sie orientuje jak dokladnie ta sprawa wyglada?

  • 4. Data: 2003-08-30 18:59:43
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Miras" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co wiem to aby zalozyc wlasne biuro projektowe trzeba zrobic
    > uprawnienia (przepracowac 3 lata na budowie i wylozyc kase na egzaminy).
    > Moze ktos sie orientuje jak dokladnie ta sprawa wyglada?

    Zastanow sie jeszcze kto da ci zlecenie...

  • 5. Data: 2003-08-30 21:40:07
    Od: "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sławek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Miras" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanow sie jeszcze kto da ci zlecenie...

    A z drugiej strony bez uprawnien jestes nikim.
    Jak zawsze :) wybor.
    Branza projektowa cienko teraz stoi, dostac gdzies do biura projektowego
    ktore jeszcze pracuje - to duzy sukces.
    Chodza sluchy na "wielki bum" - ale osobiscie jednak w to watpie, bo
    przeciez na kazde bum trzeba kasy, a kto ja wylozy? i skad sie ona nagle
    znajdzie w Polsce? moze amerykanie zainwestuja... kto wie...
    Inna sprawa , ze na ogol biura projektow nie przyjmuja do pracy ludzi z
    ulicy...
    Nie chodzi o znajomosci, raczej o polecenie kogos...
    a zlecenia - to juz osobna sprawa, pomysl jesli jest taka konkurencja na
    rynku to czy przebijesz sie wsrod tylu wytrawnych przeciez graczy?

    Pozdrawiam

    Ula

  • 6. Data: 2003-08-30 21:40:24
    Od: "news.tpi.pl" <u...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2003-09-01 07:14:44
    Od: "Al." <a...@N...gazeta.pl>

    Miras <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Z tego co wiem to aby zalozyc wlasne biuro projektowe trzeba zrobic
    > uprawnienia (przepracowac 3 lata na budowie i wylozyc kase na egzaminy).
    > Moze ktos sie orientuje jak dokladnie ta sprawa wyglada?

    Żeby robić i podpisywać projekty, trzeba mieć uprawnienia. Żeby mieć biuro
    projektowe - nie trzeba mieć nic, tylko pieniądze na zatrudnienie takich, co
    uprawnienia mają :)
    Podobno prawodawstwo unijne nie wymaga uprawnień (przynajmniej nie w takim
    kształcie, jak jest to obecnie w Polsce), więc nie wiadomo jak to będzie za
    rok...

    Al.