PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem z wyplaceniem pieniedzy za dzielo

  • 1. Data: 2003-08-29 06:46:22
    Temat: problem z wyplaceniem pieniedzy za dzielo
    Od: d...@s...uci.agh.edu.pl (Ryszard Karnia)

    Witam.

    Kilka miesiecy temu podpisalem z firma z Warszawy umowe o dzielo,
    wraz z
    przekazaniem praw autorskich. Wykonalem dla nich pewne zlecenie.
    Przekazalem, pozniej jeszcze masa poprawek ... Jakies dwa miesiace
    temu
    wszystko skonczylem a oni do tej pory przeslali mi tylko polowe
    pieniedzy
    z umowy i przestali sie odzywac.
    Cala sume, wedlug umowy, powinieniem dostac 17 czerwca. Brakujaca
    czesc to okolo 1 000 pln.

    Co w takiej sytuacii proponujecie ?
    Mial ktos podobna sytuacie ?

    Pozdrawiam i milego dnia
    Ryszard Karnia.

  • 2. Data: 2003-08-29 09:54:56
    Temat: Re: problem z wyplaceniem pieniedzy za dzielo
    Od: Izabela Kopij <i...@l...com.pl>

    Ryszard Karnia napisał:

> [...]
    > pieniedzy
    > z umowy i przestali sie odzywac.
    > Cala sume, wedlug umowy, powinieniem dostac 17 czerwca. Brakujaca

    Na poczatek sprobowac skontaktowac sie z firma i sprobowac wyjasnic sprawe.
    jesli to nie pomoze, to sprobowac jakichs form nacisku. Jesli to nie
    pomoze, to chyba oddanie sprawy do sadu byloby dobre.
    Izza

  • 3. Data: 2003-08-29 10:30:42
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 29 Aug 2003 06:46:22 +0000, Ryszard Karnia wrote:

> [...]
    > pieniedzy
    > z umowy i przestali sie odzywac.
    > Cala sume, wedlug umowy, powinieniem dostac 17 czerwca. Brakujaca

    A czy firma twoje dzieło wykorzystuje, lub (lepiej) sprzedała je
    firmie która je wykorzystuje? Jeśli tak to:

    1. Wysłać ponaglenie (poleconym) z informacją że w przypadku
    braku wpłaty w ciągu np 14 dni wypowiesz umowe.
    (odczekać)
    2. Wypowiedzieć umowe (poleconym) z powodu niewywiązania się z
    warunków i zarządać natychmiastowego zaprzestania wykorzystania
    dzieła.
    (odczekać, i jeśli nie posłuchają)
    3. Zgłosić na policję fakt naruszenia twoich praw autorskich.
    (i nie pozwolić policji na umorzenie postępowania)

    Rygel

  • 4. Data: 2003-08-29 11:46:20
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Ryszard Karnia" <d...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnbkttlt.5it.dziadek@student.uci.agh.edu.pl..
    .

> [...]
    > pieniedzy
    > z umowy i przestali sie odzywac.
    > Cala sume, wedlug umowy, powinieniem dostac 17 czerwca. Brakujaca

    Skontaktuj się z nimi, porozmawiaj. Dowiedz się, kiedy są skłonni zapłacić
    Ci resztę wynagrodzenia i pilnuj terminu. Może firma straciła płynność
    finansową? Jeśli tak, zgódź się na płatność w ratach, oczywiście w rozsądnym
    terminie. Spróbuj wyjaśnić całą sytuację i załatwić sprawę polubownie. Sąd
    to ostateczność.

    Iza

  • 5. Data: 2003-09-03 00:27:43
    Od: Pawel Maczewski <p...@o...pl>

    Izabela Kopij wrote:

    > Ryszard Karnia napisał:

    [cut]

    > Na poczatek sprobowac skontaktowac sie z firma i sprobowac wyjasnic
    > sprawe. jesli to nie pomoze, to sprobowac jakichs form nacisku. Jesli to
    > nie pomoze, to chyba oddanie sprawy do sadu byloby dobre.

    Ja wlasnie jestem w takiej sytuacji :)
    Ale... czasem nawet pstraszenie sądem daje dobre wyniki. Warto na tę
    okolicznosc porozmawiac z kims bieglym w prawie i wynalezc sobie kilka
    paragrafów... takich zeby ich "przygwoździć" :)

    PawelJM